Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ÖI igen

Skrivet av Johans mamma
Hej !

Min pojke på snart 8 år hade 4 öroninflammationer på 3 månader i våras, och läkaren konstaterade att det fanns vätska kvar efter 3 mån och ett återbesök efter 3-4 mån, men i går kväll var det dags igen han hade jätteont min "lilla" pojke.
Jag kontaktade öron-näsa-hals idag och dom tyckte att det passade bra att jag väntade tills kallelsen till återbesöket kommer efter jul någon gång.
Hinner han få en,två ÖI till innan dess !

Ville bara skriva av mig lite, suck !
Svar på tråden: ÖI igen

ÖI här också

Skrivet av  Lena
Man blir så less på detta! Stackars barn som måste ha så ont. Det är verkligen ett elände. Min kille är nu sju år och jag hade hoppats att den sista röroperationen var den sista men nu vet jag inte hur det blir. Han är opererad två ggr och har nu sin fjärde ÖI i år. Som sagt, man blir less och jag ville bara klaga lite. Tack för du läste.
 

Hur många

Skrivet av  Johans mamma
ÖI hade han/år innan det bestämdes att han skulle få rör, jag misstänker att min pojke kanske får rör också, samtidigt har han en förstorad polyp som gör att vätskan inte försvinner så kanske tas den också bort. Det känns som om jag skulle vilja fara på återbesöket redan nu och få något besked.

Jag tycker det låter som många ÖI trots rör, stackarn !

Ha det bra
 

Nu är jag här igen..

Skrivet av  Lena
Har haft en tuff vecka med flera läkarbesök. Men lillkillen mår bättre nu även om han säger att han inte hör ngt på vänster öra. Jo till din fråga, jag kommer faktiskt inte ihåg men det var så att han hade fått en ny infektion hela tiden så vi hann aldrig kolla hörseln efter infektionerna, kanske 6-7 per år.

Nu har rören ramlat ut igen, och jag hade hoppats få att hans öronproblem hade växt bort men det verkar inte så...

Lycka till med lille Johans öron och hoppas ni slipper mer elände med detta.
 

tillägg

Skrivet av  Lena
Kom på att jag kanske ska berätta att grabben är även op för en jättekörtel bakom näsan. Så vi verkar ha liknande berättelser. Han är väldigt "trång" i sina bihåler och öron. Snarkade mkt och fick apnér under nätterna, därför beslöt dem att ta bort detta bakom näsan.
 

Tack för att du svarade

Skrivet av  Johans mamma
Det verkar som att vi har likadana problem, nu väntar vi bara på kallelsen för att kolla om vätskan försvunnit.
Få se om han hinner få fler ÖI innan dess.

Lycka till !
 

Artiklar från Familjeliv