Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Badöron...

Skrivet av Lena
eller vad jag ska kalla det. Detta har min kille. Vi hinner knappt ut från badhuset så klagar på ont i öronen. Vet inte om det är vattnet som stannar kvar i öronen för att det är så trångt eller om det beror på bakterier och annat...Men som sagt, efter badhusbesök kommer öroninfektionen som ett brev på posten. Trist för det är kul med bad. Tips? Har bad öronproppar som går att köpa på apoteket men hans örongångar är så trånga att det gör ont när vi ska sätta dit dem.
Svar på tråden: Badöron...

Hör

Skrivet av  Mia A
med en öron-näsa-halsmottagning. Jag vet att det finns speciella öronproppar man kan köpa som utformas efter just ditt barns öron. Dom är vanliga när man opererat in rör. Jag minns att jag hade samma problem när jag var liten och min son kan få det nu. Det är en infektion i den yttre örongången och det finns en supereffektiv salva man kan använda. Den är dock på recept så igen blir tipset att kontakta läkare. Den heter Terracortil och man droppar ett par droppar till natten i örat som gör ont och efter ett par dagars behandling är det bra.
 

Sätt på honom en mössa

Skrivet av  Gardina
när ni har varit och badat. Kanske är det draget som gör att han sedan utvecklar mer ont.
 

Artiklar från Familjeliv