Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5 års Kalas

Skrivet av Maja
Hej,
Har inte skrivit här innan, är på muskelbarnen oftast.
Nu fyller snart vår kille & tjej fem år och börjar redan förbereda sig för sina kalas.
Vi har tidigare haft gemensamma kalas då det knappt finns några 98:or på dagis, så dom har inte blivit så många.
Nu är dom på "stora" avdelningen och varit på massor av kalas, ibland själva och ibland tillsammans.
Vi har pratat om att dom ska ha ett kalas på man så att säga, hur har ni löst det?
En konflikt redan är vem som ska få ha sitt först...
Så glada tips mottages mer än gärna!
Hälsningar Maja med Oscar & Lovisa 9801
Svar på tråden: 5 års Kalas

slå två flugor i en smäll

Skrivet av  lol
hej Maja,mina tvillingar ska ha sitt 5-års kalas samtidigt men dom har valt varsitt "tema",Josefins blev prinsessor och älvor(så ovanligt!!) Andreas batman,superman(lika ovanligt!!).jag ska göra ett långbord och ha en flicksida och en pojksida,duka och dekorera efter temat.så slår man två flugor i en smäll. får se hur det går
 

kan man få...

Skrivet av  Nisse
en rapport om hur detta avlöpte ?? Hittills har vi också kört gemensamma kalas för våra ( kille/tjej)men man börjar ju fundera. Vi har planerat att köra gemensamma kalas på födelsedagen och fira "enskilt" på respektive namnsdag - MEN farhågorna börjar poppa upp för just nu är det mycket Barbie/ Buzz Lightyear och " inga tjejer inne på mitt rum" så man funderar ju mer och mer över upplägg på kalas inför framtiden... Måste erkänna att vi var ganska slagna efter det senaste med en hoper vilda ungar i buset så man bävar lite inför "kalas i kvadrat" eller ?? Hur många gäster får man bjuda ?
Vore som sagt kul att höra mer
 

Bra förslag,

Skrivet av  Maja
Lät roligt att ha två olika teman på samma kalas.
Hur många barn kommer ni att bjuda? Har hört en bra tumregel att bjuda lika många kompisar som år man fyller, i det här fallet då fem, alltså tio. Jag kan tänka mig det kaoset med tolv vilda femåringar...puh!
Mina erfarenheter är att ju fler killar desto vildare, det var lite därför jag tänkt att dela dagarna, och dels för att Lovisa är muskelsvag och inte riktigt fixar när alla börjar busa runt.
Men tipset med två olika tema är ju en början, skulle gärna också vilja höra hur allt gick!!
Jag är ju ute i god tid...för en gångs skull...
Hälsningar Maja
 

Artiklar från Familjeliv