Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra framförhållning...

Skrivet av Victoria med Axel och Emil 010526
hade jag för en gångs skull förra veckan då jag köpte presenter till Axel och Emil redan då, jag kan ju avslöja för er eftersom dom inte är läskunniga ännu att jag köpte varsin traktor att åka på, med tillhörande kärra till dom (dom slåss ju om Simons traktor nu) och en bok som jag tyckte var så passande för tvillingar "Sötelöt och Sötepöt får besök" hette den, skrattar gott när jag tänker på den. Så jag känner mig med andra ord så nöjd med mig själv. Har ju förra årets ettårsdag i färskt minne då jag blev sjuk dagen före födelsedagen och hade naturligtvis inte köpt något åt grabbsen än *brr, ryser vid minnet*.

Hur gör ni med födelsedagspresenter, köper ni lika åt era telningar (allrahelst om dom är av samma kön)? eller är det konsekvent olika grejor dom får?

Tycker det kan vara lite svårt hur man ska förhålla sig till det, men kom fram till att när dom slåss om samma saker konstant så är det svårt att köpa olika saker till små barn i samma ålder, när dom blir större och börjar önska själva så blir det ju förstås lättare.

Ha det bra

Kram
Svar på tråden: Bra framförhållning...

Härligt med framförhållning!

Skrivet av   Carola med Robban&Corrinda 0005+bf030529
Jag hade förträngt att du blev sjuk dagen innan ettårsdagen, men nu när du säger det så minns jag ju...:0(
Du tajmar födelsedagar och jul bra du....! Det får vara slut på sånt nu! Basta! :0)

Det låter som perfekta presenter, skulle säkert gå hem här med, men vi har inte plats....!
Och så har de ju varsin trehjuling, varsin liten sparkbil alá Ikea(utgått tyvärr, stenbra!) och en bobbycar...så det finns ju åkdon:0)

Jag har köpt ganska mycket lika åt dem, just för det du säger..det är svårt att förklara för dem just nu, och de har svårt att samsas om favvogrejorna:0)

Mycket har vi ju haft en av, så det har bara behövts köpa en till, tex, så hade vi en rosa trehjuling som tjejerna fått av sin kusin, självklart fick Robban en blå:0) Men då fick de en rutschkana åxå...
Så eg så blir det ju orättvist!
Robban får en trehjuling och Corrinda en rutschkana, men Corrinda som redan har en trehjuling får ju två saker:0)....nån som fattar:0)?

Små saker får de ofta lika av, det blir ju olidligt annars!
Mina två stora vill åxå ha lika saker, så det är rysligt enformigt att shoppa:0) men behändigt!

Iår vet jag inte alls vad de ska få, mina trollungar...räcker det med ett småsyskon tro:0)
Knappast va? *asg*
 

Vad menar du nu?? *s*..

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil 010526
ska vi bryta våran trend att alltid lyckas blir sjuka runt speciella dagar, vårat förhållande som började med att vi båda låg sjuka över jul och nyår, Cornelia är född två dagar före midsommarafton (med snitt) så vi låg på BB över midsommar, hon har även varit inlagd strax före påsk p g a feberkramper, barnen var sjuka när vi skulle på semester förra sommaren, jag låg inne nu i julas osv osv, hur slutar man med sådana traditioner? *S*.

Ja ett småsyskon är inte den sämsta presenten i världen, men inget som är aktuellt här då *s*, blir lite sentimental dock när jag ser folk som låg på BB när vi var där sist som börjar få syskon till sina knoddar. Vi har ju brytit varannat år gränsen nu med barnafödandet och det känns helmysko.

Nej nu måste jag knoppa, ha det bra

Kram

 

Är du allvarlig??

Skrivet av   Carola med Robban&Corrinda 0005+bf030529
Snacka om att verkligen tajma det mesta!!! *s*
Men jag röstar ändå på att ni bryter gamla invanda mönster NU! :0)
Prova nåt nytt, var lite wild and crazy sådär....håll er friska!!!!

Jag har precis läst nån artikel om att barn med många syskon tydligan är mindre sjuka än andra barn....!
Iofs så verkade det gälla mest allergier osv, men även vanliga virus:0)
Så det är ju nåt positivt med många barn:0)

Min sambo skrattade när jag berättade det för honom, och trodde att jag höll på med nån övertalningskampanj för nummer sex...HUR kan han tro nåt sånt om MIG!? *asg*
I själva verket hade jag inte ens tanken på det hållet, även om jag ju slänger in små hintar om "nästa barn" mellan varven...så han inte tror att jag är färdig nu:0)

Nä, ha det bra nu:0)
 

Bra framförhållning...

Skrivet av  Sara
hade absolut inte jag!! :)
Killarna blev ju självklart sjuka innan sin födelsedag, (idag är första dagen på två veckor som de är på dagis)!

Så, jag fick leta efter födelsedagspresenter på Konsum!!? :) Sådär i all hast... Det blev en film och två böcker... Tur att släkt och vänner har framförhållning iallafall!! *s*

Vi köper faktiskt oftast likadana presenter till Christian och Patric, det blir lätt kaos annars! Ja, inte filmer, böcker och pussel förstås.

Ha det bra!!
 

Artiklar från Familjeliv