Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dubbla tvillingpar

Skrivet av Jessica med Linus & Jesper samt Klara & Maja
Vi har två härligt busiga tvillingpar, pojkar -96 och flickor -02. Är det någon fler med dubbla tvillingar som vill maila lite tankar, frågor, funderingar och erfarenheter?
Svar på tråden: Dubbla tvillingpar

Tyvärr inte!

Skrivet av  Anja
Wow! Grattis till dubbla tvillingpar! Vad läckert! Och vilken imponerande fostrargärning! Jag måste säga at jag var ju lite orolig inför vårt tredje barn, och undrade "hur gör man bara med en?" "Hur lära man ett barn att visa hänsyn, liksom, och att vänta på sin tur." Kommer ínte bebin att känna sig väldigt ensam? Så nu blir det en "lillebror till lillebror" till hösten, så att han slipper att jämnt vara svans åt de stora, snart fem år.
 

Jämnt antal barn

Skrivet av  Jessica med Linus & Jesper samt Klara & Maja
tror jag kan vara en fördel i många fall faktiskt, det blir ingen som blir ensam. Jag har stor hjälp av de stora pojkarna som är 5 år äldre än flickorna, de får "ta var sin" när vi ska ut till bilen, in på affären, ta av skorna, ta på jackan eller vad det nu kan vara.
 

Det låter idealiskt!

Skrivet av  Anja
Wow, jag inser att det måste ha varit bra mycket jobb, och vara det fortfarande, men jag måste ju säga att lite avundsjuk är jag. (Frågan - "varför måste jag och inte han ta hand om småsyskonet?" är rimligtivs inte så ofta förekommande med ett "varsitt" småsyskon. Nu en nyfiken fråga: Har barnen "varsin" favorit ur det äldre syskonparet respektive undre? (Jag misstänker att vår flicka kommer att finna minsta lillebror mer intressant mean jag kan se vår stora pojke damma runt mer med mellanbrodern.)
 

Ingen favorit

Skrivet av  Jessica med Linus & Jesper samt Klara & Maja
än så länge i alla fall.
 

Artiklar från Familjeliv