Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glad Midsommar

Skrivet av Lena m. Kim & EMil 2år
önskar vi här nereifrån Tyskland!!
Fast det inte firas här och vi ska jobba i kväll...
Ha så kul när ni dansar runt midsommarstången, sjungandes små grodorna...
Kram
Svar på tråden: Glad Midsommar

Tack!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa 2,5 år
Här var det en jättehärlig midsommarhelg. Vi hade tur med vädret hela helgen så det blev traditionellt midsommarfirande på dagen och sen den klassiska sillen, potatisen, nubben, grillmaten osv på kvällen.

Men det var, precis som förra året, givetvis mamma och pappa som ville dansa mest på eftermiddagen - barnen följde med runt stången med stora ögon, enormt blyga, vägrade sjunga och dansade bara liiiiite lite. Men det är ändå mysigt att ha varit där en liten stund för själva midsommarstämningens skull.

Resten av helgen har vi bara gjort utflykter och haft det mysigt. Vi var på Liseberg igår och ute på en ö i skärgården idag och just nu avslutar min man helgen med att stå och digga till Bruce Springsteen på Ullevi. Denna helgen har varit en riktig härlig familjehelg. Mysigt!
 

Såhär....

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda, och Novalie 030523:0)
...hade vi det på midsommar:0)

Regn....regn....regn....och lite mera regn...:0)
Jag brukar binda blomkramsar åt mina trollungar, men hade ingen lust iår när alla blommor var MKT välvattnade...såg framför mig hur jag satt där och blev blötare och bötare och frös och band kransar...så det bidde inga:0(
Får väl göra några sen...

Vi hade kompisar här, och runt 13.00tiden gick vi till ängen där midsommarfirandet hålls, och tittade när de reste stången, köpte lotter och sköt luftgevär.
Sen dansade ungarna runt stången, ensamma!!

Jag som hade laddat för att behöva antingen tjata på de stora att dansa med de små, eller dansa själv...behövde bara stå där bredvid och skaka på Novalie i vagnen(ville inte ta upp och amma henne i snålblåst och kallt..hu!)och njta av att se mina älvor dansa:0))

Iklädda galonkläder och stövlar så travade de runt,dansade av hjärtans fröjd, och var så underbart söta!!!!!!!!

Sen gick vi hem och grillade, för att återvända ett par timmar senare.
Då skulle min kära sambo promt ha mig till att skjuta luftgevär,jag som vägrat kategoriskt hela dagen...*s*
Okey då!!!
Av 50 möjliga så sköt jag 46...rätt ok va? :0)

Men Anna,vår gäst:0) vann damklassen..för andra året i rad.......

Hem igen och avslutade kvällen med massa gamla hits på VH1, en musikkanal på tv, och sen skjutsade jag hem dem vid 1-draget.....en helt ok midsommar!
Ävem om solen sken med sin frånvaro!!
 

OJ vad mysigt det låter

Skrivet av  Lena m. Kim & Emil 2 år
Men lite midsommarfirande efter jopbbet fick vi med, typ...
Vi hade ju som sagt jobbat, och jag hade stressat runt hela dagen, och gjorde en kort avstickare tillmin svägerska för att hämta en börs och krama om pojkarna och ta 5 minuters pause innan jag skulle iväg igen, och givetvis lyckades jag backa in i en ny merca!!!Som tur blev det inget mycket, men Varför ska sånt hända??!!! Han stod precis i den döda vinkeln och tja that´s life.
Men kvällen gick bra och vi tog en pubrunda med våra anställda drack lite öl och jag längtade efter den ljusa norrländskasommarnatten.... Det är nog en av de saker som jag saknar mycket under sommaren , att det är ljust ute!!! Men vi hade i alla fall varmt!! Vi har haft +-30°C relativt länge nu, ochde senaste 2 veckorna har det regnat 2 ggr, i max 10 minuter!!!
Mörkt ute,men varmt och härligt:=)
 

Artiklar från Familjeliv