Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första delen avklarad

Skrivet av Jensita m Kajsa & Filippa snart 3 år
Idag har vi haft 3-årskalas för tjejerna. De fyller inte förrän på onsdag, men lite släkt var här idag. Tjejerna verkar fatta att den riktiga dagen kommer senare och att vi tjuvstartat lite.

Jag hade tema princessor för dagen vilket innebar att vi hade dukat med grått, rosa och lila färg. Som pynt hade jag lagt ut rosa och lila stjärnor som jag gjort av papper och glitterpenna och rosa glittervärmeljus som jag fått nån gång och aldrig använt. Jag hade gjort varsin princesskrona med namn på, en rosa och en lila.

Sen hade jag bakat en kladdkaka med chokladglasyr på som jag pyntade med små kakor i form av hjärta, blomma, stjärna som jag färgat gula, gröna, rosa i karamellfärg med en silverkula på mitten + att jag pyntade kladdkakan med silverkulor också. Låter konstigt jag vet, men ni får kolla på barnens hemsida när bilderna kommit ut där. Den blev faktiskt lite fin. Och så hade jag gjort en tårta som såg ut som ett lok.

I present fick de princesskläder att klä ut sig med, dockbilstolar, doktorsväskor, hårpynt, vinterskor, vinteroveraller samt pärlplattor o pärlor.

På onsdag är det degs för nästa firande när kompisarna kommer och några dagar senare är det dags för mammagruppskalaset. Fest i dagarna tre med andra ord, tur bara att det är paus i mellan så man får hämta andan lite:-)

De öppnade paket för glatta livet och hinner inte ta till sig allt och glädjas riktigt så egentligen är det käckt med kalas i omgångar så blir det inte så mycket på en gång. Nu skall jag kila in på hemsidan och lägga in lite bilder.
www.babyfriends.nu/hagsetarna
Svar på tråden: Första delen avklarad

Mums...

Skrivet av  Victoria medAxel och Emil
den kladdkakan lät både god och fin ut, passar på att gratta stortjejerna i förskott på deras 3 årsdag, så att jag inte missar det senare i veckan, HURRA för er flickor!!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv