Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carola!

Skrivet av sillen
Tror att jag läste någonstans att du använt bärsjal till Novalie, stämmer det? Är så sugen på en sådan till lillplutten, men det är ju en djungel av varianter och de flesta har sina fanatiska förespråkare = svårt att få någon klarhet...
Har du några synpunkter?

Eller någon annan av alla vettiga tjejer härinne kanske vet eller tycker något om detta?!
Svar på tråden: Carola!

Jajamen:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda, och Novalie 030523:0)
Jag hade ju allt som jag behövde och lite till...så jag var ju tvungen att shoppa nåt onyttigt:0)
Det bara VAR så....

Jag får erkänna att det var ett rejält impulsköp,jag läste om den på ankomst maj och gick till deras hemsida och kollade..och innan jag visste ordet av så hade jag beställt en...*s*
Bära barn heter den.
Det är tydligen en kortare variant som man bara kan knyta på ett sätt, men det räcker ju;0)
Det jag föll för var att man kunde bära bebisen liggande, tyckte det lät bra..\'

Och nej, jag använde den knappt alls när hon var nyfödd:0)utan det är nu sista veckorna jag har börjat, och j-klar vad bra den är!!
Jag har henne sittande och när hon somnar,för det gör hon jämnt*s*,så är det bara att lägga ikull henne-kanonbra:0)

Perfekt när jag är med R&C på diverse aktiviteter.
Och oerhört mkt skönare att bära med ijfm babybjörn...som jag åxå shoppade en....hm..

Jag hade BB igår en stund och efter bara ett par minuter hade jag megaont i axlar och nacke, långt ner i korsryggen gjorde det ont..jag har ju rediga problem med ont just där iofs,får ont av allt som tynger det minsta lilla på axlarna men med sjalen kan jag utan problem bära i ett par timmar!
Härligt!!

Sen att jag känner mig som en inföding från djupa skogarna får jag väl bjuda på...*s*

Sen tar den ju ingen plats heller,och jag har använt min som både täcke i vagnen och på golvet som underlag, mångsidig mao:0))))

Alltså blir mitt omdöme bara gott,köp den.
Min kostade 495kr,men jag vet att flera stycken inne på vårbarn03 har sytt egna.

Nu skriker Novalie i min famn, svårt att komma till ro....slog på lite musik nyss på datorn och kanske att hon somnar nu......kanske...zzzz...*viskar* jaaaa,hon sover....eller??....jo...:0))

Ha det bra nu!!
 

Tackar!

Skrivet av  sillen
Jag har varit och klämt på en sådan där på Designtorget och de verkar ju jättemysiga, sen är det bara funderingen om det är begränsande med en kort eller om det är en fördel att slippa vira in sig i fem meter tyg som många av de långa är..

Kanske den kort är "grundkurs" och man köper en lång sen; om man blir frälst *tänk tänk*...

Har ju alltid varit sarong-fan, haft min sarong till allt; klänning, kjol, lakan, handduk, gardin, bärpåse... Känns som att en sjal till ungen blir lite "same, same but different".

Hå-hå-ja-ja; mycket att ta ställning till! Ska ägna helgen åt att brottas på nyöppnade Barnens Hus i Nacka och försöka få tag på ett babyskydd (säkert, prisvärt, snyggt, smalt så det inte tar hela baksätet - finns sådana?!)!

Jag lurar vidare på sjalfrågan och återkommer!

Tack för svaret!
kram

 

Sarong....

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda, och Novalie 030523:0)
Jag fick en sarong av mina föräldrar och syster när de hade varit i Thailand 96´....ehum...tack? :0)
När i hela friden ska jag använda DEN???

Sen hade jag den liggande och tänkte att man kanske kan ha den som duk eller nåt...

Och så åkte den med en gång när jag skulle åka och bada med ungarna, och sen dess har jag använt den massor!!
Shoppade loss på flera st när vi Var i Thailand så hela familjen har minst en i var:0)

Precis som du säger, man kan ju ha dem till ALLT!
Mest perfekt är de ju på resa - tar ingen plats, räcker att torka sig med när man duschat/badat och torkar snabbt som blixten!!

Älskar dem:0)

Vad det gäller babyskydd så är de ju så små, vänta bara när du ska klämma in en vanlig barnstol....:0)
Jag kan ju bara rekommendera vårt : Gracos autobaby(?), som man har en fast bas i bilen där man klickar fast själva babyskyddet i....funkar super, och det bästa av allt är att det funkar med tvåpunktsbälte- vi hade bara en sån plats kvar i bilen:0)
Går supersnabbt att klicka i, och speciellt om du ska ha det i mitten bak är det ju enklare att klicka än att spänna med bältet varje gång...

Jaja...lycka till med trängseln, var försiktig med magen bara:0)
 

det blev faktiskt så...

Skrivet av  sillen
...att babyskydd inhandlades redan idag, det har öppnat ny affär i Nacka med Britax Rock-a-Tot Deluxe (vilket namn, låter som värsta franska restaurangen med sniglar på menyn tycker jag som inte kan någon franska?!?) för under tusenlappen och det kändes som mycket skydd för rimlig peng.

Det kommer ju blir rätt trångt med hela bunten därbak, men som tur är åker vi sällan bil allihop, det är mer eller mindre bara när vi ska till landet eller när vi ska storhandla. Maken åker mest själv, han har lång väg till jobbet och rullar minst tio mil/dag.

Hehe - vi kommer se ut som flyttlasset när vi åker alla; det är ju inte bara barnen och vi utan stora vovven som har en stöddig bur som tar halva bagageutrymmet. Var ska vi ha alla grejer? Har redan tidigt konstaterat att vagnen får användas på hemmaplan, den kommer aldrig få åka bil. Och då knyter vi ihop denna utläggning med sjal- funderingarna, det är VIKTIGT att hitta en sjal som funkar! Skiter i att det är högsta hippie-varningen på sjal, jag bejakar flower-power-ådran i mig (maken ler snett åt mina batiktröjor, mina Doorsskivor och mina Jesussandaler, han tycker det är ...mysko... men inser att vill han ha mig kommer det på köpet!).

Åh så skönt att det är fredag nu! Ett glas rödvin skulle sitta fint men en kopp thé får duga. Imorgon ska det bli pissväder och det är nog lika bra det; stannar inne och byter överdrag på soffan. Sen på söndag ska solen skina och då drar vi ut till Lidingö och hejjar på Bertil som för tredje året i rad kutar Lidingöloppet (ja, lilla varianten alltså). Jag brukar ju köra Lidingö Tjejmil, det brukar vara finalen på min löparsäsong men det funkar inte riktigt med melon-mage. Nästa år, då jäklar ska jag ta Abborrbacken igen!

Ha en bra helg!
kram
 

Bra val:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda, och Novalie 030523:0)
Britax rock a tot har vi haft, dock inte deluxe modellen:0)
Men det skiljer inte så mkt på dem vad jag förstått.
Låter som ett helt ok pris på dem åxå:0)

Vad sägs om takbox? :0)
Tycker synd om er vagn som inte ska få följa med....;0)
Nä men allvarligt talat, då tror jag ju verkligen att en sjal är toppen för er!

Jag blir bara mer och mer nöjd med min för varje dag, och häromdagen fick jag beröm för att den var så snygg åxå:0)
Blå,blå och....blå:0) randig i olika nyanser:0)

Lycka till i ditt letande!!

Och HEJJA Bertil!!!!!!

 

Hej Sillen

Skrivet av  Åsa med Johannes och Jonathan 011110
Hittade en länk till bärsjal: http://www.activebabycare.com/se/index.html
Jag letade efter sådana när jag var gravid och de är mycket billigare på tyska siter, åtminstone den lilla modellen.
 

men vad gulligt - tack!

Skrivet av  sillen
Tar in kaffet till datorn och surfar ut!
 

Artiklar från Familjeliv