Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bärsjal:0)

Skrivet av Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0)
Tänkte bara rapportera lite, ffa till Sillen, om min finfina bärsjal:0)

Av nån märklig anledning så är det en hel del att göra dessa dagar??? Kan inte riktigt förstå vad det är som står för dörren, kanske julen:0)
Och, som alltid när saker och ting bara måste göras, så sätter sig bebisen på tvären...

Inte för att Novalie kan vara särskilt besvärlig ens om hon försöker,min lilla älva, men hon vill vara med.

Så igår knöt jag in oss i fem meter tyg och visslade runt här och dammtorkade fönsterbrädor, plockade massa skräp från golvet..*suck tar det aldrig slut?* och sen dammsög jag ordentligt överallt - tog typ 45minuter....att dammsuga alltså..

Först var hon superintresserad och hängde som en liten apa åt ena sidan för att se golvet, och sen tyckte jag efter ett tag att hon var väldigt tung...*s* då sov hon ju!
Så då pulade jag bara in lillknoppen innanför tyget och där sov hon gott medan jag dammsög och sen påbörjade maten:0))

Dagen innan var hon med i sjalen när vi köpte julgran, jag såg säkert helt groteskt fet ut med henne under jackan, men vad sjutton gör det?
Oerhört praktiskt:0)

Idag bad sambon att jag skulle knyta in henne hos honom, men då stod jag med händerna täckta av smält choklad och doppade Amadeuskulor så då kunde jag ju inte, och sen somnade hon i hans famn framför hockeyn, men han är väldigt sugen på att prova bära henne:0)

Återkommer med mer rapport när jag haft henne på ryggen...det törs jag mig inte på utan att han hjälper till första gången...tänk om jag tappar henne....hu.

Ha det bra!
Svar på tråden: Bärsjal:0)

Det dä låter...

Skrivet av  sillen
...ju KANON!!! Världen (eller disk-, dammråtte- och tvättcirkusen) stannar ju ixom inte bara för att det finns en ny kyckling som vill ha uppmärksamhet!

Och att maken tyckte det verkade bra, det är ju en extra bonus!

Jag känner mig _övertygad_ om att det är 600 välplacerade kronor!

I övrigt kan man nog räkna att min baby sitter i en påse på magen redan, hela familjen HÄPNAR över hur melonaktig min mage ser ut. Bakifrån sysns inte ett smack, men så vänder jag på mig och - TA TAAAA- så är melonen där. Det är 37+0 idag så det börjar närma sig! Ni vet ju att jag varit så orolig att den ska komma för tidigt, kommer den idag räknas den inte som preemie, phu!

kram!
 

37!!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0)
Wow, vad tiden går snabbt!
Tycker att det var igår, eller iaf bara ett par dagar sen du skrev att du precis kommit över killarnas födelsevecka....

Snart är det ju dax!
Jisses vad spännande:0)

Och jag kan fortsätta rapporten med att sambon idag har invigt sjalen, fick knythjälp av moi, och sen knoppade Novalie in och sov i två timmar:0)
Han är nöjd med den:0)

Ha det bra!
 

Vad smart det låter och väldigt mysigt

Skrivet av  Catrin med Hannah och Linus 4½ år
Om jag får flera barn så ska jag köpa en. Hade en baby björn och vad ont i ryggen jag fick av den.
 

Artiklar från Familjeliv