Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God fortsättning på er!

Skrivet av Lotta m Ebba & Alice
Hoppas att ni alla har haft det bra under jul och nyår. För min del har julen förvandlats från något väldigt mysigt för några år sedan, till att bli något som man måste ta sig igenom. Men tids nog kommer man väl in i nya egna traditioner. Det roligaste under hela julen var att se barnen få och öppna sina julklappar. De var i sitt esse och var inte ett dugg blyga för tomten.

På julafton var vi hos barnens farmor och farfar som de träffar väldigt sällan, och de började direkt "veta" hur Alice och Ebba var. Just den dagen var Alice lite trött och lite blyg och dessutom är hon inne i någon typ av utvecklingsperiod, så hon är lite mer arg av sig än vad hon normalt brukar vara. Ebba däremot var pladdrig och rolig och framåt. Och vips så hade de bestämt att det är så här de är, Ebba rolig och Alice krånglig. Och så är det ju inte, Alice brukar vara vår lilla spjuver med glimten i ögat. Vi märkte direkt att de föredrog Ebba och mitt stackars modershjärta blödde för min lilla Alice. Lars blev riktigt sur och sade åt dem att de inte fick favorisera Ebba. Dagen efter hade Alice tinat upp lite i alla fall. Men sådant där blir jag så irriterad på.

Julen hemma hos min mamma blev i alla fall lite lugnare. Vi kunde lämna de små rackarna hemma hos henne och ta med oss Wilma på "Hitta Nemo", och hon blev glad över att få ha mamma och pappa för sig själv ett tag. Sådant kan vi aldrig göra här hemma eftersom vi har så svårt med barnvakt.

Och nu är min ledighet över och jag börjar jobba imorgon. Ganska skönt ändå tycker jag.

Och Carola, om du har orkat läsa ända hit. Nu är min man också med i hemmabioklubben. Och vilket ståhej för detta. Han är helt såld. Och jag som inte ens gillar högt ljud, men hemmabio det måste man bara ha verkar det som. Karlar!

Och förresten nu blir det premiär, så det är väl bara att bänka sig.

Svar på tråden: God fortsättning på er!

Hej Lotta!

Skrivet av  Sara
Och God fortsättning!!

Känner såväl igen det du skriver om hur det värker i hjärtat när den ena blir favoriserad!! Det är verkligen jättejobbigt! Barnen har ju liksom vi olika dagar, ibland är man på topp, ibland inte! :-) Det har hänt oss också, och den som är lite nere för tillfället känner så väl på sig vad de andra tycker, har jag märkt... Vilket bara gör att de "krånglar" mer! Mina killar är superenvisa, och det ska mycket till för att de ska tina upp om de börjar vara blyga!

Kul att dina tjejer inte var rädda för tomten! Min Patrik blev jätterädd, stackarn! :-)

Nu är det bäst att jag skickar iväg det här inlägget, har försökt skriva i evigheter, men blir bara avbruten hela tiden...! :-)

Ha det bra!
 

Stackars dig;0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0)
Hemmabioterrorn har slagit till hos er med.....*suckar medlidsamt med glimten i ögat*

Jag håller helt med dig, ljudet ska vara lågt på TV:n, så man kan höra alla andra ljud omkring - som barn som hostar/ropar på mamma/gråter/osv...
Men kanske är karlarna immuna mot sånt?
Jag måste iaf ha ett öra mot barnen även framför världens mest spännande film!
Jaja....igårkväll låg jag och spanade på Chess på Tv, och då var det rätt ok med hemmabioljud;0))
Ibland är det bra!

Vad det gäller era farmor/farfar ....såååå typiskt!
Känner tyvärr igen det, fast från min egen mor då..:0(
Hon "förstod" redan när R&C var nyfödda att Robban var det sociale goa killen och Corrinda den pipiga mistluren..och behandlade de ju därefter...
Nu är Robban enligt henne rent -elak- mellan varven....va? Säger man så?
Han är ju en typisk liten pojke med fyra systrar:0)
Klart att han upplevs lite mer hård än tjejerna som är riktiga fjollor hela bunten;0)
Corrinda ställer sig och gråter hellre än tar tillbaka leksaken han snodde....osv..

Jaja, det är pestigt när de gör så...den kääääära släkten....*morrar lite*
Bra att din man sa ifrån!!

Ha det bra nu:0)))))
Sänk ljudet lite va??? :0))
 

Artiklar från Familjeliv