Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Cajsas klassrum har brunnit upp...=(

Skrivet av Ulrica m Simon o Victor 4 år
Har varit där och kollat och vi är lite i chock. Cajsa är jätteledsen, över allt jobb som de lagt ner på "Min bok" som blivit kvar där osv, man får bearbeta det med att säga att "det var ju tur att någon människa inte var därinne" osv. Hon mådde bättre när vi varit där och tittat nu ikväll iaf...=(

På onsdag har vi fått besked om att vi ska lämna som vanligt, fast inte vart?=) Mer besked kommer under morgondagen, tydligen.

Håhåjaja, vi som var så glada över att få flytta och att Cajsa skulle ha nära till skolan...*ler försiktigt* Fast de sätter väl upp baracker kanske?

Ha det gott
En länk:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,414784,00.html
Svar på tråden: Cajsas klassrum har brunnit upp...=(

Vad tråkigt!

Skrivet av  malin med alva och albin
Stackars Cajsa och hennes kompisar!
Det måste vara jätte jobbigt att veta att en grejer brunnit upp.
Kommer säkert mycket frågor omkring det där.

Känns inget vidare att inte veta var man ska lämna barnen på onsdag va?
Hoppas de hittar en bra tillfällig lösning.

Sköt om er!
 

Å andra sidan så är vi

Skrivet av  Ulrica
beredda att ha henne med på våra jobb, men samtidigt så vill vi ju ha henne med på alla samtal som de kommer ha om branden. Det var ju ingen liten brand...
=( så de kommer nog ha mycket att prata om. Fast kan man hjälpa personalen med så lite barn som möjligt så får man ju ställa upp.*suckar*

Jag jobbar ju 50 meter ifrån (!!!!) så kanske vi får ta emot några barn där.

Vi får se.

I morrn ska vi iaf på Disney on Ice och njuta!=)
 

Det gör ni rätt i!

Skrivet av  malin med alva och albin
Det är säkert jätte mysigt!
 

Men gumman...

Skrivet av  Helen
vad tråkigt för henne!!! *kram* Jag skulle också vara helt förstörd om allt arbete jag kämpat med plötsligt var svart och uppbränt. :-( Jag vet att ni kommer att ge henne allt stöd hon behöver!

Ett tips på Disney on ice idag Ullis!! Ta med nåt att äta o dricka för det är inte ens Globens dyra priser utan Disneys priser...25 kr för en läsk o så... Showen är lååång! Först 1½ timme och sen paus och så minst 1 timme till :-) Och låååånga köer till allt...

Stor kram till er alla och speciellt Cajsa!!!
 

Tack!

Skrivet av  Ulrica
Tyvärr hann jag inte läsa ditt inlägg förräns nu, efter att vi kommit hem...=) Men hua vilka priser! 45 spänn för en cola och en korv!! Tur att föreställningen var så bra!

Idag var vi till Krusboda för att försöka få reda på vart vi ska lämna Cajsa i morrn, fick besked om att de ska samlas i matsalen. Vart jag ska hämta henne lär jag ju få ringa om under dagen.=(

Vi gick förbi Cajsas klassrum, det är helt nerbrunnet, bara en massa bråte kvar. Mitt i bråten står en bokhylla med deras sysaker kvar (?) hur nu den kan ha klarat sig. Känns lite otäckt, man ser jackor osv liggandes kvar och man kan bara så smått ana hur det måste har varit under Göteborgsbranden...*ryser*

Men nu tar de nya tag och det ska vi också göra, jag ska ner och fika med familjen nu, så ha det gott!
Kramis och tack för din omtanke!

 

2 timmar

Skrivet av  Helena B A m Sofia, Yasmina & Noura
höll det på inklusive paus, åtminstone när vi var där igår. Var ni på en längre variant av showen?
Hutlösa priser, det är sant, vi var tvungna att köpa 3 st snurror som lyser à 130 kr...
 

Neej vad tråkigt

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
Stackars Cajsa vad trist start på denna terminen. Det är tråkigt för barnen och fröknarna att ha förlorat saker de arbetat med och böcker mm. Samtidigt är det ju även jobbigt med nya lokaler och omställningen/oron det för med sig. Förstår att hon är ledsen. Hoppas nu bara att allt ordnar sig till det bästa imorgon. *kram*
 

Faktiskt så hade det

Skrivet av  Ulrica m Simon o Victor 4 år
gått jättebra idag under dagen. De blev inhysta på en annan fritidsavdelning, som får duga under de närmsta 2-3 veckorna. De hade ingen möjlighet till att hänga av sig sina kläder, likaså ryggsäckarna fick de placera på en bänk inne i en korridor. Men vad gör det?! Så länge de slipper byta skola är jag nöjd.

Andra skolor i kommunen har ställt upp med möbler och de har fått MYCKET beröm från alla håll hur de har hanterat situationen. (skolledning, brandförsvaret osv)
Det luktar grymt mycket brandrök inne i lokalerna, men det ska tydligen inte vara någon fara, enligt rektorn. De är ju ändå ute så mycket som de kan, iom att lokalerna är rätt så små.

De hade kollat in bråten där deras gamla klassrum stått idag, upptäckt en del brända saker, diskuterat avspärrningarna osv, jättepedagogiskt och bra.

Personalen verkar positiva utåt, försöker vara flexibla iom flyttandet hit och dit, men som personal själv inser man ju vilket jobb som ligger framför dem. De kan tala rätt obehindrat med mig, känns jätteskönt att kunna stödja dem när de behöver prata av sig.

I morrn har de bett att alla barn ska försöka gå hem efter skoltiden, och vi får ju ställa upp dessa dagar. De behövde inhandla nya saker och planera verksamheten lite, och det får man ju bjussa på.

Känns bra trots allt och vardagen fortsätter som vanligt. Man får väl baka en kaka till personalen så de orkar vidare..=)

Tack för att ni orkar läsa!
Kram
 

Vad bra!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
Skönt att det gick så bra för henne och alla de andra. Barn är fantastiska på många sätt och en sak är ju bla deras anpassningsförmåga. Ofta oroar man sig som vuxen för hur barnen skall ta det, men med rätt ord kan man ofta förklara det mest konstiga för dem. Självklart hänger mycket på fröknarna i detta fallet så det är ju skönt att de är pedagogiska i sitt sätt.

 

Artiklar från Familjeliv