Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Förkylda barn och "AA-möten" *fniss*...

Skrivet av Victoria med Axel och Emil
Axel är däckad och Simon är på god väg, det är alltså feber och förkylning som har slagit till här efter en relativt sjukdomsfri höst/vinter, och då missade jag
mitt "AA-möte" idag, ja jag har alltså börjat på något som heter "Personlig Marknadföring" som är en aktivitet genom AF, och tja, det känns ungefär som ett AA-möte, fast här handlar det om "Anonyma Arbetslösa", igår satt vi runt ett bord och presenterade oss för varandra, typ :"hej, jag heter Victoria och jag är arbetslös", och så får man berätta om vad man pysslat med tidigare och så ska vi peppa varandra till storverk och efter fyra veckor så ska alla knalla ut därifrån med fasta anställningar.

Typiskt då att barnen går och blir förkylda precis när jag ska börja mitt nya liv och få ett riktigt jobb, men men, känslan jag har av att vilja vara hemma med barnen minst ett år till har bitit sig fast allt starkare, det är ju det ekonomiska biten det brister med, suck.

Ja alltså ni läste rätt tjejer, jag skulle allvarligt talat vilja vara hemma med barnen tills dom börjar skolan, fast dom skulle ju gärna få gå på den här allmänna förskolan som är för 4-5 åringar.

Klart jag vacklar ibland i min övertygelse, helst efter en dags tjat och tjo och stim när man själv är så trött så man håller på att gå i bitar, men jag hatar det här med att vara stressad och pressad över att vara arbetslös, man är ju i något slags ingenmansland, där man ska stå till tjänst närsomhelst i princip. Jag skulle säkert känna annorlunda om jag hade en fast anställning, eller också inte, vad sjutton, barnen växer ju upp så snabbt, snälla ge mig bidrag så jag kan vara hemma ett år till åtminstone *s*.

Kram på er supermammor

Svar på tråden: Förkylda barn och "AA-möten" *fniss*...

*skrattar*

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Hej jag heter Carola och jag är åxå arbetslös:0)

Hualigen, jag får nästan ångest bara av att läsa om "AAmötena", snart är Novalie ett år och då måste man ta ut fp 5 dagar i veckan, jag blir lika förbannad var enda gång....varför ska FK bestämma sånt?
När vi har klurat ut det så fint och fått det att funka på alla sätt och vis när vi tar fp som vi vill...morrrrrrrrr!

Jaja, så jag ska ju anmäla mig till arbetsfömedlingen jag med,snart, för då kan man minsann komma genom nåt kryphål...hehe, måste väl kolla upp de med 100 olika handläggare på FK bara, för de vet ju som sagt förr inte vad de pysslar med..:0(

Nä!
Hallå, det var ju inte en litiania i hataFK som jag skulle skriva väl??
Slut!!

Jag ville bara säga att det är så kul att läsa dina inlägg:0)
Jag sitter ofta och fnissar gott:0)

Och visst förstår jag att du vill vara hemma längre.
Just det där att man ska ställa upp så fort de visslar från AF är så psykiskt pressande!
Jag skulle så gärna ha nån form av anställning som hemmafru:0)
Gärna med käcka pensionsförmåner,fallskärmar och TJÄNSTERESOR!!!!!

Jag menar, en tjänsteresa för en hemmafru måste ju innebära en semester med familjen,visst?
I Thailand,visst?
Eller åtminstone på Mallis:0)

Så vi kan väl bilda fackförbund du och jag, Hemmafruarnas allmänna förbund,eller nåt:0)
Så kan vi sitta där i varsin solstol på stranden med paraplydrinkarna och konferera.
Vi kan ju tex ha som dagordning:

* Frukost på terassen
* Fika på stranden
* Massage (stela hemmafruleder kräver det!)
* Diskussion - vem gör vad hemma och varför?
* Mera kaffe,eller kanske en paraplydrink? Vi är ju på konferans:0)
* Lunch,med vin/öl...det har alla kommunalråd odyl, det har jag läst i skvallerpressen...
* Ny diskussion - måste man jobba för att vara lycklig?Eller räcker det med att fika med snoriga barn runt benen? Vilket är jobbigast? Vilket kräver mest engagemang?
* Paraplydrink!
* Paraplydrink!!
* Paraplydrink!!!
* Nu börjar det bli lite stelt i lederna, kanske dax för nästa omgång massage?
Eller lite bad i havet, valfritt.
* Middag med sambosar och äkta makar,samt barnen
* Ev nattklubbsbesök...fast vem orkar med det? Vi är ju trots allt ändå småbarnsmammor fast vi är på konferans, så det blir väl mer en kopp the på terassen och sen knopp i säng:0)

Ja, för jag hade ju såååååå otroligt mycket att skriva idag, och då blir det ju så här ...en massa svammel:0)))))


Ha det bra nu:0)
 

Ropen skalla -Paraplydrinkar åt alla!!! *S* imt..

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
...
 

Artiklar från Familjeliv