Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Big Mother is back...

Skrivet av Victoria med Axel och Emil
Jag tror nog att jag håller på att bli galen, nu är jag alltså instängd igen på obestämd framtid med dessa små underbara varelser, som inte är fullt så underbara när de är för sjuka för att gå till skola/dagis, men inte tillräckligt sjuka för att driva sin arma moder till vansinne.

Det här har alltså hållt på sen februari, med små frister då jag har kommit ut på diverse jobb och så roligheter på AF. Men varannan vecka har jag alltså VAB:at sen februari.

Nu har Simon fått bältros och det är ju samma inkubationstid som på vattkoppor så det var bara att ställa in extrajobb, ögonläkar-och tandläkartider som såklart var inbokade den här veckan. Cornelia är också sjuk, hade feber i morse, men sen så har hon då varit tillräckligt pigg för att reta gallfeber på alla här hemma.

Det är kaos vid matbordet, Cornelia, Axel och Emil skriker om att dom ska sitta bredvid mig. Alltså om man tycker att det är för lugnt härhemma så räcker det med att säga att det är frukost/lunch/middag så utbryter det stora infernot igång här, ge mig styrka.

Jag är så enormt trött, jag satt och löste korsord uppe vid svärmor idag och somnade *s*. Usch jag känner mig helt slutkörd faktiskt, har ibland allvarligt funderat på att fråga om jag kunde få bli sjukskriven, men jag vet inte när jag skulle ha tid med det, måste ju hålla mig framme så fort det bli något springvik, så att jag får in en fot någonstans, men det tar så väldigt på krafterna, denna stress över att inte ha något arbete, inga stämplingsdagar, och så barn som blir sjuka hela tiden, jag bara gråter ibland, har absolut ingen ork.

Vilket roligt inlägg jag lyckas klämma ur mig, men det förklarar lite varför skrivklådan inte har varit alltför stor.

Kram till er alla som kämpar på
Svar på tråden: Big Mother is back...

Hade precis tänkt skriva....

Skrivet av  Lotta m Ebba & Alice
ett liknande inlägg, men det är bara att hänga på ditt då. Med skillnad för mig att mina inte är sjuka, men håller på att driva sin mor till vansinne. (Och beskrivningen av hur det går till runt matbordet känner jag alltför väl igen.)

Så jag skickar massor av styrkekramar och förhoppningar att dina småttingar, som inte är så små längre, skall krya på sig. Och att du blir pigg igen. (Eller som Wilma sa: "Mamma jag är så trött kan jag inte få en Piggelin?")

För mig är du en av supermammorna här inne och jag är säker på att du snart står på benen igen full av kraft och liv.

 

Tack... skickar lite...

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
piggelinvibbar till dig så att du slipper bli vansinnig och tackar för att du ser mig som en supermamma, det har jag liiiiiite svårt för att se själv nämligen.

Är det bra annars med er, när inte damerna försöker anlägga gråa hår på ditt huvud *s*? Hur går det med funderingarna kring hus och flytt? ligger det på is så länge kanske.

Ha det bra och njut av solen.

Kram
 

Kan...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..du inte sätta dig PÅ matbordet?
Då sitter ju alla intill dig;0)

Jag tycker att du ska sjukskriva dig NU!
Bättre att försöka stämma i ån,eller hur?
Visst har du väl din man hemma nu?

Jag förstår dig så väl i det där med att det är stressande att gå som arbetssökande!
Det är fullkomligt vedervärdigt för man är ju som livegen, de kan skicka en på vad som helst...:=( utan att man kan neka....

Och med en skock ungar hemma så har man ju faktiskt häcken full utan att stå till arbetsmarknadens förfogande...det är väl f-n att hemarbete inte kan värderas högre!

Men ta vara på dig, du får inte köra slut på dig nu!
Be att få bli sjukskriven minst ett par veckor så du hinner få tillbaka krafterna!
Jag insisterar:0)

Jag skickar lite kraft till dig!!!!!!!
Och så en stor cyberkram:0)
 

Jag är inte så vig *S*...

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
så jag kan hoppa upp och ner från bordet i tid och otid, annars skulle jag nog prova den varianten, men det är alltid nappar som tappas under bordet, alltid något man glömt att ställa fram och alltid någon som springer på toaletten när vi ska äta och som behöver torkas, så man kan väl nästan säga att äta mat i detta huset är i det närmaste ett rejält gympapass och en god träning i tålamod, synd bara att man inte uppskattar dem faktorerna lite oftare *s*.

Njaa, det sitter långt inne det här med att gå och sjukskriva sig, även fast tanken känns lockande ibland. Det blir lätt att man kör till man stupar, dumt nog. Men nu så har jag iallafall intyg på att vara hemma med lugna filbunken Simon hela nästa vecka också, pga hans bältros (hmm, hur kan det komma sig att vi alltid ska dra på oss dom mest underliga sjukdomar?!), så jag hoppas att grabbarna grus kan gå på dagis nästa vecka och Cornelia till skolan, de har haft en sån besvärlig hosta allihopa så dem har varit hemma hela bunten och slitit på varandra och mig, suck.

Ja visst är det väl konstigt att inte hemarbetet uppskattas mera, inte för att jag anstränger mig så värst mycket ang städ och dylikt, men just det här hemma med barn-biten. Vi får inta barrikaderna och strida för våran rätt att vara hemma med barn. Jag känner att jag är en aningens motsägesefull, när jag nyss spytt galla över att vara hemma med barnen, men det är ju när dom är sjuka, och så är bara stressmoment nu när jag inte har någon inkomst om jag inte jobbar eller är i någon åtgärd genom AF.

Jag läste förresten om din sambos insatser i Jeopardy, jag förstår om det känns retfullt för honom, men ni fick ju iallafall se Harald och Magnus *s*.

Och sen läste jag på ankomstgruppen att Novalie hade börjat knalla omkring, vaddå stora damen, tyckte nyss du fick henne ju.

Ha det bra och tack för kramen och styrkan

Skickar lite tillbaka till dig, om du skulle råka behöva det någon dag

Kram
 

Ja

Skrivet av  malin med alva och albin
Jag kan bara hålla med föregående talare...
Sjukskriv dig nu!

Ävan ocm bekymmren finns kavar, så kan det ju vara liiite lättare att ta tag i dem med hälsan och förståndet i behåll...?

Jag vet, det är tusen och en saker fast du är sjukskriven, men när barnen är friska igen kan du ju ha dom på dagis och vila under den tiden i allafall.

Kanske det skulle var på sin plats med en hederlig husmors semester i alla fall?
Drinkar och sömn, vore inte det nåt?
Knaske kan kombineras med sol också, men vad väl sol det i jämnförelse med sömn?

Se till att kurera dig, bete dig hur du vill, men sätt dig själv i första rummet ett litet ögonblick då och då i allafall.

Kramar
 

Hmm, du vet hur svårt det är...

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
det är ingen vila att vara sjukskriven heller direkt, då grämer man sig bara över det man skulle och borde ha gjort. Jag försöker vara ute i solen lite i stället, har tagit fram 12 tums cyklarna till grabbarna och kämpat på med stödhjul och skulle försöka få luft i hjulen också, men det var rejäl punka så det överlämnar jag med varm hand till Roger, fast jag skulle säkert klara det själv, har ju varit och köpt ny slang och så, jag får nog gå ut och fortsätta lära barnen nya svordomar, fröken tummen mitt i handen i cykelverkstaden *s*.

Vi höres genom telefonledningarna, skrattade gott när jag läste om tandläkarbesöket, fast du redan berättat om det, är sååå skönt att höra att våra treåringar inte är mer annorlunda än andras.

Kram på er
 

Här kommer lite ..

Skrivet av  Jenni m.Anton & Kalle010324 & Jesper 980114
..immunförsvar till dej, styrka kan jag tyvärr inte skicka för det har jag ingen själv nu!

Fy sjutton, jag lider med dig, att vara hemma med sjuka barn drar alla krafter ur en, dagarna bara går.....

Är det bara du som är hemma och VAB:ar? Kan ni inte dela?

Jag känner väl igen fenomenet vid matbordet, tänk om man hade tre sidor där man kunde ha barn på istället för två, min andra ide har varit runt bord med ett hål i mitten.......vad sägs om det?!?
 

Det är rena huggsexan..

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
härhemma om jobben och VAB:andet, Roger har också varit hemma några dagar, men det är svårare för honom då han har så mycket med skogen och det kommande vårbruket, ja sånt som inte kan göras senare, så det är enklare att jag är hemma. Då både han och jag går på extrajobb också, så är det den som fått reda på sina dagar först som får jobba.

Nu har vi iallafall kunnat vara ute härhemma, bor ju så bra att vi inte behöver vara rädda att smitta andra då vi går ut på gården.

Runt bord med hål i mitten, den tanken har slagit oss också, men då vi nästan nyligen köpt nytt bord, så får vi försöka härda ut.

Jaha du har också gulliga och rara treåringar *S*, det är mycket kan själv nu, med varierande resultat. Men vi som har haft en väldigt envis och egensinnig tjej i den åldern (ja gäller i alla åldrarna och faserna dom ska igenom) så känns alla tre grabbarna som en sommarbris jämfört med henne *S*.

Ha det bra

Kram
 

Artiklar från Familjeliv