Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Välkomna - jobb och fotboll:0)

Skrivet av Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Först och främst vill jag ju hälsa alla nya (eller nyhitflyttade kanske*s*) välkomna!
Kul med lite fler här!

Sen kan jag ju meddela att det blev ju en sån där mastodontnatt på jobbet...
Nog för att jag hann med(tror det iaf....de har inte ringt och undrat om bebisarna fått mat eller inte*s*)
men man har ju inget flyt!

Och jag hade matningar hela natten, jag hade en kvart ledig runt 02-draget då jag passade på att äta lite, sen gjorde jag inget annat än att mata bebbar!
När den ena var klar så var det dax att värma nästa mat osv...men man ska inte klaga så länge man inte har fem ungar som äter SAMTIDIGT! Då är det svårt att räcka till:0)

Det underlättar ju inte att de håller på att bygga om och greja på sjukhuset, så jag först inte hittade nån parkering:0( sen fick jag inse att min avdelning bytt namn:0), sen stod jag i klädförrådet och undrade om jag verkligen skulle ha blåa operationskläder på mig när jag jobbade...? Svaret var ja:0)
Tur att man slippe ha mössa iaf:0)))

Sen var ju hela avdelningen annorlunda, men de salar som jag jobbade på var sig lika, till och med blöjorna låg på rätt ställe...tack för det!

Att hantera minibebisar kändes inte ovant, sätta sond osv har man ju gjort ganska(läs:miljontals...)gånger, bytt nån blöja har man ju åxå gjort förr, så det kändes helt ok:0)
Så nu är man back in business då...
Och bebissuget hänger i:0)..

Fotboll!
Jag har ju nästan förstått det roliga med fotboll!
För visst måste det ju vara att se snygga killar med schyssta ben och fräcka hårband springa så fort de kan för att sen kasta sig ner och gråta för att nån annan sprang fortare:0)?

Jag säger bara det ...Zinidine Zidane...mmmm..Zlatan - Del Piero...Ljungberg..:0)

Nä men faktiskt så tillhör fotboll den sport jag faktiskt kan titta på och tycka är kul ibland, som nu ikväll när Zlatan klackade in 1-1målet!
Jisses vilken grej!
Just nu velar jag om huruvida min kommande son(*s*) ska heta Zinidine eller Zlatan:0)

Jaja, nu ska jag hoppa i säng för nu är jag trött, det känns att man inte är van att jobba natt!
Och jag har ändå sovit några timmar på fm, men nu går ögonen i kors:0)
Natti natti:0)
Svar på tråden: Välkomna - jobb och fotboll:0)

Wow!

Skrivet av  malin med Alva och Albin
Vilken natt!
mata mini bwebbbar på löpande band, en hel natt ! :)
Låter jobbigt och rätt mysigt..

När ska du jobba nästa gång då?
Har du kört igång på fullt allvar med att jobba nu, eller är det bara lite gäst spel?

Du, det där med fotboll?
Allvarligt, är det roligt?!
Har aldrig fattat det där riktigt, å andra sidan har jag väl inte ens gett det en chans heller.
Om man inte räknar ett par minuter då och ett par då...?
Kanske ska göra ett seriöst försök i kväll.
För så pass mycket har jag fattat så jag vet faktiskt att sverige spelar i kväll! *stolt*
Det där med snygga killar med schyssta ben... kanske det kan va nåt ändå....

Ha det bra!
 

Jag...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..gästspelar mest, jag ska jobba hela 7 pass på hela sommaren, så man sliter ju inte ut sig;0)
Jag jobbade i tisdagsnatten som var , och det var betydligt lugnare och trevligare!
Hann titta på andra halvlek Sverige-Danmark åxå, fast med en minibebis som fick mat samtidigt:0)

Nä, jag har tyckt att sport öht är pest, men bara man kommer in i det så är det ju superspännande!
Nu har jag precis sett portugal vinna över england på straffar, och hualigen vilken rysare!!

Och självklart spelar de snygga killarna stooooor roll i det hela:0)
Jag kan sitta och sucka över hur snygg den och den är, medan sambon suckar över nån snygg dragning eller mål eller så...;0)
 

Artiklar från Familjeliv