Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

M som i Midsommar...

Skrivet av malin med melvin å isaac 0007
Eller var det M som i Magsjuka?? =(

Isaacs mage har krånglat sen i måndagskväll, men han i övrigt varit pigg och "som vanligt" så vi beslöt oss för att åka iväg på vår vanliga midsommartripp... Ut på landet till mormor å morfar (hörde förstås med de först så att det verkligen var okej att vi kom fast en hade diarré, och det var det .. "Han har ju inte kräkts", som mormor sa, "så det kan ju inte vara magsjuka".... Visst)

Jag sov som vanligt i husvagn med alla fyra, och vaknade före sex imorse av att melvin låg och hostade brevid mig i sängen.. "Har du satt nåt i halsen?" undrade jag nyvaket... Självklart hade han inte det... Han var på väg att kräkas... Kul kul.. speciellt när man är i husvagn, ensam vuxen, är mer eller mindre naken och det regnar ute, som man har ingen större lust att rusa ut så han får kräkas utomhus...

Ja, morgonen var väl allt annat än kul kan man säga... Tog in en hink till husvagnen och en av alla ggr han kräktes så bajsade han samtidigt på sig... Han satt då i mitt knä i sängen, å mina byxor, ben och lakanen var sen trevligt märkta.. (Hmm.. fräscht värre...)

Så det var bara att ta sig hem igen... twinsens pappa var snäll att hämta oss (jag var iofs snäll och betalade bensinen, viktigt att nämna...*s*), och "bara" en gång fick vi stanna på vägen hem för att melvin var tvungen att bajsa... (tack å lov var det exet som var snäll och släpade med sig ungen ut i skogen...:)

Kändes bara SÅ trist att vara tvungen att åka hem... Så himla mysigt att vara där på landet med flera släktingar...

Kom hem för mindre än två timmar sen... och sen dess har tvätthögen växt.... suck.... Himla trevligt det här..

Ska snart kolla så det är ledigt i tvättstugan, sen har ju jag mitt midsommarnöje fixat.... ;)

Hoppas ni andra har en betydligt trevligare midsommar!

kram från svamlig malin =)
Svar på tråden: M som i Midsommar...

Äh men förlåt...

Skrivet av  sillen
..om jag skrattar; men jag ser dig stackars Malin med lille kräk- & bajs-Melvin som sprutar ur bägge ändarna.. INTE KUL att vara med om vet alla som been there, vilket jag varit!

Suck - ibland skiter sig idyllen.

Jaja, gissar i alla fall att det var ledigt i tvättstugan?! Tröstar jag dig en aning om jag berättar att dagens höjdpunkt för mig har varit att städa städskåpet (se mitt inlägg nedan, under Victorias inlägg så hajjar du vad jag tycker om midsommar)?!

Kram på dig, och hoppas nu att inte Isaac blir smittad!
 

På nåt konstigt sätt..

Skrivet av  malin med melvin å isaac 0007
..så fick du även MIG att skratta åt eländet... Men sex imorse tror jag fan ingen/inget skulle kunna få mig att skratta... Kändes som att jag drömde, var ju mer sovande än vaken kändes det som iaf. Den äldste sonen vaknade i tumultet och undrade vad som stod på... "Melvin har magsjuka å vi kommer va tvungen å åka hem snart" Och så började gnället "Men åååååh vad typiskt, jag vill inte hem!! " osv osv... "Nu är du TYYYYYYYYST!!!!". Herregud.. inte fanns det plats för nåt tålamod i den husvagnen för mig då inte. Och han insåg nog allvaret och la direkt ner gnällandet och somnade om:)

Melvin har sen vi kom hem idag legat på madrass i vardagsrummet och tittat på tv, sovit, kräkts, bajsat... och så ätit lite...som snabbt kom ut från diverse håll... "Som sås" mumlade han trött vid ett toalettbesök... ("Diarré heter det... inte sås" tyckte jag det var läge att förklara:)

Och ja..tack och lov så var det ledigt i tvättstugan! Fast å andra sidan trodde jag väl att jag var den enda som "ville" tvätta midsommaraftons kväll... Så nu har jag kört sex maskiner varav två var med bajsiga/kräkiga kläder/lakan/handdukar...

Isaac är nog troligtvis den som varit sjuk först... var ju trots allt han som började med dålig mage i måndags, även fast vi inte trodde det var magsjuka.. Och i torsdags var de på dagis (varit lediga resten av veckan), så jag kan ju bara gissa hur många barn(å personal oxå för den delen) isaac hann smitta ner på de fem timmarna han och melvin var på dagis igår. =/

Själv är jag fortfarande frisk... men bara väntar på att "nåt ska hända"... Kul med lite spänning i vardagen... ;)

Är bara så himla typiskt. Även fast det bara är ca sex mil till mormor å morfar så tar vi oss iväg dit alltför sällan. Sist vi var dit jag och alla barnen var för sju månader sedan.. och den gången var det isaac som började kräkas helt plötsligt. Den ggn var det iofs inte magsjuka, utan han hade sån hosta så att han han flera ggr hostade till han kräktes... Men ändå känns det inte så kul att vara borta med kräkiga ungar =(

Jaja..ska smita ner i tvättstugan nu medan twinsen sover...

Städa städskåpet... Hmm.. Lät inte som nån dum idé... Vi har en sån där barnsäker spärr på vårt, sedan twinsen var små. Nu är detta skåp överfullt av massa skit (ja, kanske inte bokstavligt talat då men..:), så att varje gång man öppnar det, så rasar det ut diverse grejer... Så plastspärren blir nog kvar ett tag till, för utan den, skulle det ju inte gå å ha den dörren stängd ens... Jaja..får se om det blir nån regnig dag på semestern, så kanske det blir en städskåpsstädning även här... :)
 

Fy farao:0(

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Usch , lider med dig:0(
Men precis som Sillen så var jag tvungen att småle lite, men inte elakt, utan bara sådär igenkännande...

Bläk!

Jag hoppas innerligt att han kryar på sig snart, och att ingen annan blir sjuk, och att det snart är slut på regn och att du kommer att ha en toppensommar sen!!!!
 

Artiklar från Familjeliv