Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nils och Axel är storebrorsor!

Skrivet av Gunilla m Nils&Axel, Ivar&Astrid
För en dryg vecka sedan, den 19 juni, kom Ivar och Astrid till världen!

De kom med kejsarsnitt i v.36+3, efter två igångsättningsförsök, och jag hade då legat inlagd nästan två veckor med havandeskapsförgiftning så det var på tiden tyckte jag vid det laget.

Det blev en vecka på neo, men sedan igår är vi hemma på permis, och i morgon blir vi utskrivna om inget oförutsett inträffar. Båda äter och sover, men Ivar är lite lat vid bröstet och får tillägg på flaska.

Som väntat råder fullt kaos här hemma, men jag känner mig ändå väldigt lycklig - tänk att ha fyra så fina små barn, det är helt otroligt!

Men nu kokar potatisen... skriver mer senare.
Svar på tråden: Nils och Axel är storebrorsor!

Men ååååh!

Skrivet av  Malin, Tilde & Nora
Du är en hjältinna i mina ögon! Varför? Jag vet inte riktigt :) Du får det att låta så LÄTT! Och så glatt :)
Ett så otroligt stort grattis till dig så du aaaanar inte! :D Hoppas att du mår bra och att kroppen din hämtar sig, havandeskapsförgiftning kan ju vara lite tetig...
Krama och pussa dina småttisar och deras storebröder! Och snälla snäääääälla, kort snart!!!!
Kramar
 

Åhhhh här med:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Grattis!!
Vad underbart det låter!!
Ja, inte havandeskapsförgiftning och misslyckade igångsättningar kanske...men bebisar!!!!

Ha det härligt med dina trollungar, njut och bara må gott!!
 

grattis grattis! =)

Skrivet av  malin med melvin och isaac 000713/14
Vet väl iofs sen innan att jag e lite väl känslig ibland... men måste nog medge att jag är lite förvånad över att jag nu sitter här med "ståpäls" och tårar i ögonen och klump i halsen... :)

Jättestort grattis till er!!

 

nackhåren reser sig!!!!

Skrivet av  sillen
Grattis Gunilla, GRATTIS!! Haha, då var det något i luften när jag skrev mitt förra inlägg till dig!

Vilka fina namn ni valt, speciellt Astrid ligger högt på min lista - tyvärr kunde jag inte använda det till prinsessan eftersom det redan har använts en gång, av maken på hans älskade kajak!

Vad säger Axel & Nils om saken? Har ni möjlighet att få lite hjälp ibland när/om hjulet snurrar lite för fort?

Lägg barnen i en stor hög på sängen och beskåda alla dina underverk!

kramar

 

GRATTIS!

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa
Åhh vad härligt att få två guldklimpar till att bedåra, krama, pussa, gosa med, älska, irritera sig på :-), få se utvecklas....osv. Jätte många grattiskramar till dig och hela familjen. Vad spännande att få uppleva tvillingar en gång till, men samtidigt lite kul att det denna gång blev lite "variation" med en av varje. Vi ser fram emot foto på alla trollen.
 

Åh, Grattis!

Skrivet av  malin med alva och albin
Vad underbart!
Helt fantastiskt att du har fått tvillingar igen!
Vilken lycka!
Vad skönt att det gick bra trots havandeskapsförgiftningen.
Vad tycker storebrorsorna?
Hoppas du kan ta det lugnt och bara njuta.
Ha det bra!
Och skriv och berätta hur ni har det snart igen

 

Jättegrattis..

Skrivet av  Jenni m.Anton & Kalle 3 år & Jesper 6 år
..till er storfamilj!!
 

Tack allihopa!

Skrivet av  Gunilla m N&A 0111, A&I 0406
Nu har vi varit hemma en vecka och haft det riktigt bra. Jag hade nog berett mig på det värsta för jag tycker att det har gått mycket bättre än väntat, men så har vi varit hemma båda två, haft mycket hjälp från familjen och dessutom killarna tre timmar på dagis på förmiddagarna. Snacka om att man har det bra! Och vilken skillnad mot förra gången, med familjen en ocean bort - fast då hade jag ju inga tvååringar tack och lov.

Och så är det ju sommar, med det fantastiska ljuset! Passar oss utmärkt att badvärmen dröjer lite, vädret nu är perfekt för bebisar i vagn och småkillar på lekplatsen.

Skall se om jag kan knåpa fram lite bilder framöver.

Kramar
 

Eni liiten liiten bild

Skrivet av  Gunilla m N&A 0111, A&I 0406
finns nu i infot.
 

Artiklar från Familjeliv