Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lindis!

Skrivet av sillen
Såg där nere i enkäten att dina kycklingar går på Pysslingdagis och då blir jag ju nyfiken; vad tycker ni? Vi har ju så himla goda erfarenheter från våra killars dagistid, nu står lilla dottern redan på kö för att komma in på ett också!

Finns så många olika pedagogiker och falanger som dagis an knyta upp sig till, jag gillar att Pysslingen verkligen lyckas plocka det bästa ur de olika och sy ihop till något bra. Åtminstone har det funkat så för oss!

Så, om du orkar; berätta!
Svar på tråden: Lindis!

jaa du,

Skrivet av  Lindis mViggo o Noah 020606
vi trivs bra,valde inte pysslingen i första hand just för att det var ett så stort dagis, men nu har vi vant oss( vår stora kille gick på ett montesori insp föräldrakoop som vi stortrivdes på men tvillsen kom inte in, och pysslingen var det enda alt)
De verkar arbeta mkt över avdelningarna vilket säkert är bra, när man kommer in i det, tyvärr är det ju väldigt stora avdelningar på ganska lite personal men så är det ju nästan överallt idag.
Annars känns det som de försöker se varje barn o dess förutsättningar osv. De är inte så benhårda på rutiner vilket känns skönt.
Vi har haft en provisorisk avd fram tills nu då våra tre grabbar har varit i samma grupp så jag tror inte vi sett det riktiga pysslingen än, men i höst då blir de åldersindelade så återkom då.Alla andra är ju toppen nöjda med pysslingen så jag hoppas detsamma. Lycka till!
 

Hoppas också..

Skrivet av  sillen
...att ni blir nöjda när allt kommer på plats, och hoppas att vi får vår plats till Prinsessan!

Jag tyckte för övrigt att det var en fördel att killarnas dagis var stort med många avdelningar. Som du skrev, man körde ofta över avdelningarna vilket gjorde att alla, barn & pedagoger, lärde känna varandra. När det sen blev sjukdomar bland vuxna kunde man ofta lösa det med personal från andra grupper vilket gjorde att man slapp vikarier som ingen kände - funkade jättebra.

Men visst ska det mycket till innan man är helnöjd!? Och jag skrattar åt mig själv när jag inser att jag förpassat mig själv tillbaka till galon- och dagisträsket, jag som trodde det var en avklarad epok!!

kram på dig
 

Artiklar från Familjeliv