Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bråkar era barn???

Skrivet av Lindis mViggo o Noah 020606
Hej, mina grabbar har ju hunnit bli 2 år storebror är snart 4, de har börjat bråka så otroligt mycket slåss hänger sig fast i varann gnäller och skriker, ska va hemma i sommar och känner att jag redan nu tappar tålamodet väldigt snabbt, vad ska jag göra? Är de understimulerade? man tycker ju att de kan ha kul tillsammans, eller? Det känns som jag inte insett förens nu hur tungt det är att ha tre barn tätt, är det mer fysiskt tungt att ha grabbar kanske
Svar på tråden: Bråkar era barn???

ständigt konflikt

Skrivet av  Andromeda
mina tvillingar som är tre och stora syster som är fem bråkar alltid!Antingen två och två eller alla tre samtidigt, man håller på att bli galen ibland ,men jag har skaffat öronproppar :) som jag använder när det blir för hög ljudnivå,annars står jag också och skriker och gapar för fullt,när det värsta ljudet filtrerats bort är jag en mycket lung mamma :)
 

Samma här!!!

Skrivet av  Thess m E&V 020209
Hej!

Ebba och Viktor är ju lite över två år och de bråkar också en hel del. De leker jättefint ibland men bara korta stunder sedan dras det i hår, bits och slåss. De vill alltid ha samma saker osv. Ibland blir jag och maken så trötta men jag antar att det bli r bättre med tiden......

/Therese
 

*S* Det är det som kallas syskonkärlek!

Skrivet av  på besök
Jag har inga tvillingar själv men väl 3 barn och de bråkar ofta med varandra. Det tror jag de flesta syskon gör! Mina äldsta är nu 10 och 12 men bråkar det gör de fortfarande! Kanske inte lika intensivt som förr men herregud vad de håller på ibland! Minstingen på 5 är nästan den som bråkar minst. De andra är såpass mycket större så han har liksom ingen att bråka med!
Så ni lär nog få hålla ut några år!
 

Jajjemen...

Skrivet av  ~Kristin m HoC 020805~
Här bråkas det också!
Oftast om en leksak som båda killarna vill ha samtidigt men en annan favorit är att slå brorsan i huvudet. Jag ska vara hemma hela juli och dessutom utan sambon (som jobbar)så det känns onekligen lite tufft.
Har funderat på det där med understimulans men jag tror helt enkelt att det har med uppmärksamhet och ett sätt att testa mina gränser att göra.
Jag försöker att vara lugn och styr upp när det går över styr men om ngn där ute har lite tips så tas det ju tacksamt emot :)
Kanske har ngn tips på vad man kan göra för kul för att underlätta för dem och mig?
 

Vår Juliana är full av märken..

Skrivet av  Ingrid mfl
efter syrran. Nu är hon inte helt oskyldig heller eftersom Engla har lite mindre hår än hon borde...

Ja, vad gör man. Jag åker ut och iväg. Försöker ge dem tillfällen hela tiden att få vara på olika ställen. Öppna förskolor, kompisar... + att jag försöker vara där och markera varje gång något händer.
Vi har också tre tätt och jag kan bara hålla med -det är inte så lätt alla gånger!
 

Gud va konstigt

Skrivet av  Ullis m. Jonatan och Gadriel
Mina är ju 2år och 4mån nu och de bråkar nästan aldrig. Jätte skönt tycker jag. De leker snällt och det kan vara ibland när de vill ha samma sak som det blir lite skrik men annars är det hur lungt som helst.

Hej föresten :)
 

Jadå...

Skrivet av  Veronica med Vilma och Emma
dom ryker ihop varje dag om nånting. Dom är ju oxå 2 år och 4 mån. Mest är det om leksaker, fast det finns(oftast) dubbla uppsättningar. Då ska den ena ha BÅDA sakerna...?! Jaja men dom växerväl i från det
 

Artiklar från Familjeliv