Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er.

Skrivet av Victoria med Axel och Emil
Tack för omtanken, Gunilla, Carola och Sara, det svänger väldigt med orken så jag har inte haft tid att hänga härinne så mycket, eller skrivlust heller för den delen. Jag skulle väl ha gett mig för längesedan och sjukskrivit mig, men jag är som den där riddaren i Monthy Pyton, ni vet den där som kämpar tills både armar och ben är avhuggna, och ändå säger "kom igen då, ge mig vad jag tål".

Här är det iallafall full rulle, på barnen om inte annat. Simon har en period nu när han bara trilskas när vi kommer till dagis, han ska inte in när vi kommer dit och inte hem när jag kommer för att hämta dem, jättekul *suck*. Vi har ju börjat på det kommunala dagiset nu och han verkar trivas alldeles utmärkt förutom knaset på morgnarna, det värsta är att han drar med sig Emil i jämrandet, medans Axel inte alls förstår vad dom larvar sig över och knallar in som ingenting och leker för allt vad tygen håller.
Iallafall känns det bra med det här dagiset, bra personal och så.

Hur går det för dig då Sillen? visst har väl du börjat arbeta igen?

Ha det så bra

Kram

Svar på tråden: Hej på er.

Du vet att..

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle -01 & Jesper-98
..vi finns här även om du bara vill klaga och gnälla!!

Varför ska mammor alltid vara så tappra, orka allt och inte säga ifrån, mammor kan inte orka allt?!?

Jag skickar lite styrkekramar......det är du värd!

/Jenni

 

Jag...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..tänkte ropa på dig idag, men så har du redan gett dig tillkänna när man loggar in:0)

Skönt att höra av dig!

Monthy Pyton riddaren...*asg* du är väldigt bra på liknelser , vet du det!?
Jag kan nästan se dig framför mig där du ligger och krälar bland ungarnas skor och jackor och leriga stövlar och ropar: Jo då barn, det är sååååååååååååå roligt allting;0))

Bra att det känns bra med dagiset, även om det ska krånglas med Simon....det är verkligen pest när de gör sådär:0(
Precis som att de bara måste jäklas lite med en....:0(

Pigga på dig nu:0)
 

Hej Victoria!

Skrivet av  Lotta m Ebba & Alice
Så bra att du skrev ett inlägg så att vi får höra hur det är med dig.

Jag har inte hunnit vara in här så mycket själv så jag hann bara hastigt läsa att du var sjukskriven. Men jag måste erkänna att jag nog har misstänkt att du kanske kände dig lite hängig eftersom du inte skrivit något. Och nu kanske kände dig lite hängig är alldeles för milt uttryckt, men jag tror du vet vad jag menar. Och jag måste säga att även om livet inte är på topp så låter du alltid så positiv och beskriver allt med sådan humor mitt i alltihop.

Det låter inget vidare tycker jag (att du är sjuk alltså) och jag hoppas att du verkligen tar tillfället i akt och vilar dig nu. Och du det är inte någon skam att vara sjukskriven när man är sjuk! Att ta hand om fyra barn är ett heltidsjobb bara det, vet du.

Så bra att det nya dagiset är bra. Simon är väl bara inne i en sådan där fas som barnen går igenom när man minst behöver det. Wilma är ju i samma ålder och håller också på med en massa tokigheter, men som tur är inte när det gäller dagis.

Så här kommer en drös med styrkekramar och förhoppningar om att du tar det lugnt och blir piggare!
 

att du kommer ihåg!!!

Skrivet av  sillen
Att jag börjar jobba alltså - wow! Jotack, nu har jag varit igång i en vecka och jag är verkligen lyckligt lottad; jag har ett jobb där jag trivs med arbetsuppgifterna och arbetskamraterna, och som extra bonus ligger det bara fem minuter hemifrån (med killarnas skola mitt emellan jobbet och hemmet). Full pott, eller hur?!

Maken och Pytten har vissa övergångsbekymmer, men det verkar bli bättre dag från dag.

Det är verkligen konstigt och lyxigt att ha en hemma-man som tänker ut vad vi ska ha till middag och vem som ska ha gympakläder med sig?! För mig som är van att ha koll på ALLT blir det helförvirrat, men på ett bra sätt!

Victoria, hoppas att krafterna återvänder till dig - det låter som ett skitjobbigt läge du hamnat i.

Var rädd om dig
kram
 

Artiklar från Familjeliv