Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!!

Skrivet av Victoria med Axel och Emil
Hur har ni det i den nalkande hösten? Här knallar och småspringer det. Grabbarna grus och deras storebror har kommit in sig riktigt på dagis nu och jag pyser av stolthet när fröknarna är alldeles bedårade i Axel och Emil, dem tycker att grabbarna är så glada och trevliga, mot varandra allrahelst och mot de andra barnen. För Simon går det också så himla bra med *skönt* och Cornelia trivs som fisken i vattnet med att gå i ettan, hon är ju så kunskapstörstande den damen.

Jag är inte längre sjukskriven, lät för pigg i telefonen när jag pratade med läkaren sist. Jag drog inte den där liknelsen med Monthy Phyton riddaren för henne (hon är lite för torr), men jag sa det att det är lite till min nackdel det där med att alltid låta så pigg fast det kan svänga så otroligt med orken. Men hursomhelst så känns det bättre nu också, behövde dom där veckorna att bara släppa allt vad det innebär med att vara ständigt på jakt efter jobb som man aldrig får, och efter en otroligt påfrestande vår med sjuka barn och flera olika vik. som gjorde att allt var så hattigt.

Ni får väl hålla lite tummar för mig nu, har varit på intervju till ett jobb som kontorist (fast dom visste inte innan att jag hade fyra barn, så det kanske faller på det) och så har jag skickat in ansökan på ett annat jobb som verkar kul. Visserligen är båda dessa jobb på heltid och på innebär pendling, vilket kan kännas tungt med det att få ihop allting här hemma, men man blir ju mera organiserad också om man har ett arbete som man trivs med och är kontinuerligt, så det ska väl gå och lösa.

Nej nu kom sambon och behöver ringa så då får jag väl sluta min rapport här.

Vi höres

Kram
Svar på tråden: Hej på er!!

Hallåj Victoria!

Skrivet av  Sara
Vad skönt att det går så bra på dagis och skola för dina barn!! Och härligt att du mår bättre nu!! Självklart håller jag tummarna för att du får jobbet du sökte!!

Själv håller jag också på och söker jobb, har fått ett som lärare i italienska, men det är långt ifrån heltid... Däremot en början och jag tycker att det ska bli jättekul! Börjar på tisdag... :-) Idag tänkte jag ringa och kolla vikariejobb i italienska också. Sen håller jag och sambon som bäst på att öppna en egen firma, men vägen dit är ju ganska lång.

Vi kom nyligen hem från Italien, där vi hade härliga dagar- trots regn och åska mest hela tiden! Det hade inte regnat i Ancona på 3 månader, men så fort jag kommer dit så börjar regnet ösa ner!!? Alltid otur med vädret... Skumt va? :-) Många släktingar att träffa, mycket nytt att göra för P&C och faktiskt fick vi hela 3 soldagar på stranden också! :-)

Kram!








 

Regndrottningen??

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Visst var det väl så dina släktingar titulerade dig:0)?

Trist med tråkigt väder, det har vi ju haft nog med här hemma liksom....men annars verkar ni ju ha haft kul ändå:0)

Lärarjobb?? Är du lärare? Nä??
Berätta mera:0)

Och egen firma...i vad då???
Nyfiken:0)!

Tell us all about it:0))

 

Ciao!

Skrivet av  Sara
Regndrottningen var det, och regndrottningen lär det förbli tydligen! Japp, det är vad släkten och vänner kallar mig.. Nu börjar jag förstå varför! :-)
Lite trist var det att vi bara fick tre soldagar (av 10), men som sagt- vi hade det jättehärligt ändå!

Nix, jag är inte utbildad lärare. Däremot är italienska och pedagogik mina huvudämnen på universitetet, så jag har jobbat då och då som lärare iallafall. Nu kommer jag att vara cirkelledare i italienska.

Med vår eventuella framtida egna firma kan jag säga att det rör sig om import från Italien. Låter säkert hur flummigt som helst, men vi var på ett möte angående ett känt köksmärke i Italien nu när vi var därnere och de är intresserade av att komma in på den svenska marknaden. Men- vägen dit är lång och det krävs en hel del, så vi får se!! :-)

Nu kommer solen fram här! :-)
 

Jasså:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag tyckte väl att jag inte kunde dra mig till minnes att du var lärare....men nästan är ju nästan lika bra:0))

Flummigt om er ev firma tycker jag inte att det var, jag förstod precis ju:0)
Ni ska importera nåt köksigt från Italien till Sverige och sälja:0)
Kristallklart!
Lycka till!!
 

Artiklar från Familjeliv