Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver råd ang. vinteroveraller!

Skrivet av Linda med tjejer 030801
Hej!
Skriver här fast jag egentligen inte hör hit....
Tjejerna är nu 14 månader och för tre veckor sen mätte de 75-76 cm båda två. Vikten var 8,3 respektive 9,2 kg. Inga stora tjejer alltså.....

Hur som helst, nu har vi köpt vinterovaraller och kan inte bestämma vilken storlek dom är bäst. Vi har två i strl 80 och två i strl 86 men ska lämna tillbaka endera paret.

Vad ska man ha för storlek till dem? Den mindre känns ju helt klart bättre nu, de försvinner nästan i den större :-) men samtidigt ska ju overallen räcka fram till mars, kanske april????
Hur gör ni?
/Linda
Svar på tråden: Behöver råd ang. vinteroveraller!

Det är ju väldigt olika

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
på hur barnen växer och overallmodeller. Jag köpte storl 86 förra hösten (töserna var då 1 år och ca 80 cm). Overallerna var jättestora i början men var nästan för små i april. Har hört att det ska finnas över ca 10 i grenen för att den ska räcka hela vintern.

Skulle nog satsa på den större storleken.
 

10 cm

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
ska det ju stå. Blir galen på det här lilla tangentbordet som finns på den bärbara datorn.
 

Tips..

Skrivet av  Andromeda
var i en affär och kollade efter overaller.
Damen som hjälpte mig sa att man ska kunna tar ett regält grepp med handen vid grenen på overallen(när overallen är på barnet), då vet man att den är tillräckligt stor
 

Artiklar från Familjeliv