Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Denna lilla Alva.... (lite svammel från os)

Skrivet av malin med alva och albin 0105
Vi har fått en riktig liten viktig petter här hemma *S*
Alva kan allt just nu!
Och det låter hon alla och en var veta. ...

Idag skulle jag baka lite muffins för ovanlighetens skull, är hemma och är så förkyld och barnen hadfe så tråkigt så jag gick med på att göra det efter lite övertalning.
Så fick Albin jätte onti huvudet, blev kritvit i ansiktet och ville gå och lägga sig.
Jag hade plockat fram äg och skulle just knäcka i dem, men jag skulle bara lägga Albin först.
När jag kom tillbaka till köket så knäckte Alva ägg i skålen som om hon aldrig gjort annat.....
Jag frågade var hon lärtsig det /jag är dålig på att baka med barnen) då spände hon ögonen i mig och sa att hennes mormor faktioskt hade visat henne hur man skulle göra.
Tydligen så tog hon in informationen , för hon klarade det galant!

När sen anton var på toaletten och spolade efter sig, kanckade hon på och bad honom låsa upp, han gjorde det och sen hörde jag hur hon instruerade sin 5 år äldre storebro i hur man tvättar händerna!
" sätt på vattnet Anton, lite lagom varmt, sen bölter du händerna och tar lite tvål som du gnuggar händerna med, sen sköljer du noga!"

Jösses, man blir alldeles trött på att höra den ungen *S*
Hon går på så där mest hela tiden!

Men visst är de i en härlig ålder nu (de blev 3 i maj) de leker som aldrig förr!
Otroligt vilken glädje de har av varandra.


Svar på tråden: Denna lilla Alva.... (lite svammel från os)

Ha Ha Ha

Skrivet av  C med Niklas o Viktor 030103
Det låter som om ni har fått en liten general där hemma! Fast det låter härligt att hon har ett sånt underbart självförtroende!
 

Låter så härligt att höra

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
att de har glädje av varandra för just nu så är det väldigt mycket bråk hemma hos oss.

Vilken härlig lite "viktipetter" du har. Det låter jättegulligt men antar att man blir lite trött i öronen ibland, speciellt hennes bröder.

Kram från oss
 

Artiklar från Familjeliv