Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hmmm...

Skrivet av Victoria med Axel och Emil
hur går det för dig Sillen? ni har väl inte gått under pga den lilla donnan ni har därhemma? tänker på er. Och så undrar jag var Ulrica med Simon och Victor håller hus, du kan väl titta in och avlägga en rapport tjejen. Malin med Tilde och Nora vill jag också veta hur ni har det, och ja Gunilla med gänget, hos er rullar det väl på förstår jag.

Förresten Carola, vad pysslar du med då? är ju så van att få läsa åtminstone ett inlägg om dagen från dig.

Ni andra som inte heller skriver härinne så ofta, SKRIV. Jajustja Helena B A, hur är det med dig vännen? läste ju tidigare om din skilsmässa.

Kram

Svar på tråden: Hmmm...

Lilla bruttan ja...

Skrivet av  sillen
...just nu knoppar hon på mitt bröst (ja, jag kan surfa halvliggande i stolen), maken knoppar i soffan - vrålförkyld. Så jag är hemma för "vård av make"?!

Det börjar lugna ner sig lite - så pass att maken inte är ilsken som ett bi när vi kommer hem på eftermiddagen, pojkarna och jag. Han är rätt färdig men inte i botten - och det är väl en början? (varför kommer då en jävla förkylning och sabbar allt, kan man ju undra...) Prinsessan har också nådigast börjat äta lite gröt, lite frukt, lite yogurt och det piggar upp hennes humör.

Så allt går åt rätt håll, två steg fram och ett tillbaka, men åt rätt håll.

Måste dock säga att det var länge sedan jag skrattade ordentligt, sådär ända från tårna och upp. Lever lite med kniven på strupen, känns det som.

Min egen analys är att det är trist när man inte har något direkt att se fram emot; en fest (glöm att jag kommer iväg på fest), en resa, NÅGOT som man vet att det kommer bli kul. Ser bara en radda vardagar framför mig, en och annan lördag/söndag då jag kan förlusta mig med tvätt, städning och storhandling, men ingen HÖJDPUNKT. Tala inte om julen - suck.

Fy så deppigt det här låter, SÅ illa är det inte (tror jag). Det är bara att jag saknar lite glitter och glamour.

Du då - hur blir det med jobbet? Har du bestämt dig? Även om jag inte skrivit så har jag tänkt på dig - hoppas att du hittar en bra lösning!

kram!
sillen
 

Skickar ....

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
glitter och glamourkramar till dig Sillen och hoppas på att du får användning av dom någon gång framöver.

Är ju inget roligt alls när man är inne i en sådan snurr, när allting känns botten. Har lite såna nedgångar jag också, var och varannan dag. Nej nu ska jag iväg på tupperware-party (det enda party man kommer i närheten av här HIHIHIHI). Läs mitt inlägg till Carola, det omfattar lite mera om hur vi har det här i bushen.

Kram
 

Jag gör...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..inte så värst mycket av mina dagar..."Alla dessa dar som kom och gick - inte visste jag att det var livet" typ:0)

Jag avskyr den här tiden på året, när dagarna blir mörkare och mörkare för att till slut bara vara ett eländigt j-vla kompakt evigt mörker och kyla..brrr:0(
Jag vill ha vår och sommar!!

Jag har varit superdunderfökyld åxå..inte bara EN gång..utan TVÅ...suck..Eva Ley får dubbla tvillingar och jag får dubbla förkylningar jag;0)
(inte ett dugg avis, eller hur?*s*)

Sen har jag jobbat lite, nån natt här och var, och jag blir så trött av stämningen där...
Vet ni att de skriver in som en punkt i personalmötesprotokollet att alla ska försöka vara lite gladare på jobbet!
Och det finns en attitydgrupp som gör regler för hur man ska uppföra sig....och det gäller inte ens svåra saker, utan sådana saker som att man ska hälsa på varandra!
Suck...dagisnivå....nä, det är nog ännu värre faktiskt, dagisbarn brukar väl hälsa va??

Ja, vad har mer hänt i mitt liv?
Jag är tvungen att kliva upp varje morgon runt den oerhört tidiga tiden 8.00:0)
För det är dagis tre dagar och kyrkis två..och sen är lixom veckan slut..
Med de idiotiska tiderna 9-12 på dagis så hinner jag inte mkt mer än att åka hem, dricka kaffe och försöka röja efter frukosten innan det är dax att fara och hämta dem igen....blä!

Lite kul kan jag ju skriva åxå:0)
När jag satt här uppe vid datorn för några dagar sen(ok natt då...midnatt typ) så lät det så märkligt under bordet..först tänkte jag att det väl var nån av ungarna..tills jag kom på att de sov gott i sina sängar!
Då lyfte jag snabbt upp fötterna kan jag lova, och med tassarna i vädret försökte jag se vad som fanns därunder...sparkade lite på kanten av skrivbordet för att se vad som hände, men såg inget så jag reste mig för att gå en bit ner i trappan för att se under...då prasslade det till som tusan i papperskassen som fungerar som papperskorg!

Jag lovar att min puls rusade upp på en 300 knyck!
Fick tag i ficklampan som låg på bordet och lyste in under....och såg.......inget...
Var tvungen att gå in och kolla så att dotterns marsvin var på plats i sin bur och inte i kassen..ochd et var han ju...hjälp! Vad är det då i kassen?

Det rörde sig i kassen och jag stod där och funderade..ska jag bära ner skiten själv...eller väcka sambon?
Tänk om det är en jättestor råtta(troligt?)som hoppar upp och biter av mig näsan?!
Jag hämtade sambon....och innan jag fått liv i honom....han fattade ju ingenting..
Men till slut så kom han upp och bar ut den eländiga påsen..utan att kolla i den så jag vet ju inte vad det var!!

Min gissning är väl att det var en liten skogsmus eller nåt, vi har en vindslucka till råvindarna precis intill...
Men jäklar vad rädd jag blev:0)

Ja, nu har jag ju skrivit några rader, vete katten om de blev så lustiga dock..:0)

Hur är det med DIG då??
Börjar det komma lite på avstånd det här med branden, så att vardagen flyter på igen?

Jag lovar bot och bättring på inläggsfronten:0)
ha det gott!
 

Skickar lite...

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
piggelinkramar till dig. Trevligt du verkar ha det på jobbet hörru *s*, fast härhemma skulle vi också behöva skriva in lite mera skratt på schemat, för fy vad tungt det känns just för tillfället, vardagen har ju rusat på som vanligt sen det brann, men barnen pratar om det dagligen, och Emil är jätterädd för bilar och saker som blinkar, och att tända ljus och släcka ner belysningen är inte att tänka på i närheten av honom, han blir nästan hysterisk stackarn, Simon kommer över till oss på nätterna, så det blir lite trångt då även Emil oftast ligger i våran säng också. Jag själv har väldigt svårt att sova emellanåt, kvällstid och nattetid kan man ju inbilla sig dom värsta tänkbara händelser som kan ske.
Så man kan väl säga att det finns mycket kvar att bearbeta. Vi vet ju fortfarande inte vad som har orsakat det hela än heller, finns andra oförklarliga bränder i tomma lador i våran omnejd också, så det är klart att det känns olustigt.

På jobbfronten inget nytt, har inte fått något som helst besked från det här jobbet som jag sökt, så det blir väl inget förstås *suck*. Hoppar in lite i det här köket vid behov, men aktar mig för att ta åt mig för mycket, är rädd att hamna i samma onda cirkel igen, som när jag blev helt slutkörd.

Vi satt och tittade på kort häromdagen och då var det kort på julafton för två år sen, då när jag låg på sjukhus hela julhelgen, både Roger och jag suckade och funderade över vad mer som ska hända här framöver.

Ja vilket hejsan hoppsan inlägg det här blev då, tar tillbaka åtminstone en piggelinkram tror jag *S*.

Ha det bra

Kram
 

Hallå gumman!

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora 0107
Jo det är helt ok med mig och helt strålande med barnen! *glad*
Det var som jag anade, att 3 år är någon magisk gräns på något sätt, nog för att barnen varit helt underbara innan, men nu! Ljuvligt! :)
Hur är det med DIG och dina ljuvliga pojkar? :)
Kram
 

Hej...

Skrivet av  Victoria med Axel och Emil
ja i 3-årsåldern börjar dom ju bli riktigt självgående och så är dom fortfarande såååååå mysiga, Emil brukar alltid vilja komma över på nätterna och så ligger han och kramar om mig och säger "min mamma", så brukar Axel iofs också säga, men han föredrar att ligga i sin säng och så får jag komma över till honom *s*. Mycket härliga diskussioner blir det också, ja du hör med oss i största allmänhet är det helt okej.

Skönt att allt är bra med er också, vilken härlig bild på tjejerna i ditt info, gosungar *S*.

Ha det bra

Kram
 

Artiklar från Familjeliv