Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej tjejer

Skrivet av Maria m Signe & Astrid 020919
Ska vi inte försöka få lite fart på den här sidan. En liten presentationsrunda, kanske? Eller vet alla vem alla är? Jag tycker mig känna igen de flesta signaturer som är aktiva här.
Svar på tråden: Hej tjejer

Jessica heter jag

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
Skriver inte här så ofta men läser det mesta och svarar om det är något jag har att tillägga.

Iallafall så är jag 34 år och bor med min familj längs Norrbottenskusten. Vi fick ett rejält snöfall i helgen, men det har försvunnit nu. Vi har tvillingpojkar som går i 2:an (Linus och Jesper) och tvillingflickor som är 3,5 år (Klara och Maja). Troligen enäggstvillingar båda paren.

Hemma är det fullt hus med fyra barn tycker jag och svårt att hinna med de äldre på ett bra sätt kan jag känna ibland. Att bara sätta sig och spela ett spel med dem i en timme t ex känns som väldigt svårt, det är alltid någon av de små som pockar på uppmärksamhet.

Jag jobbar som revisor. Just nu studerar min man så jag har gått upp till att jobba heltid efter sommaren. Det funkar bra eftersom han inte har lektioner hela dagarna och inte varje dag heller. Men det är något nytt för mig att inte hämta några barn och komma hem till dukat bord. _Väldigt_ skönt måste jag säga efter att ha slutat kl 15 i flera år och fixat hämtning och mat då min man pendlade och kom hem från jobbet kl 17.45 varje dag.

Det var lite om oss, fråga gärna om någon vill veta mer!
 

Maria heter jag

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
Är 32 år och bor i Boden, Norrbotten, tillsammans med Ulf. Våra tvillingtjejer heter Signe & Astrid, nyss fyllda 2 år. Viktor min son från ett tidigare förhållande bor hos oss varannan vecka. En underbar kille på 9 år.

Jag jobbar på kontor och min sambo är egen företagare. Vi tycker om att vara ute i naturen och tillbringar mycket av vår fritid tillsammans med goda vänner. Åka ut med snöskoter är ett stort intresse på vintern. Vi har två nya fina skotrar som väntar i garaget på snön.

Vi bor i en villa i centrala Boden. Har en hundvalp som heter Tinja (5 månader).

Jag blir glad av så små saker som en tom tvättkorg, eller hur Carola.

Ja, det var lite om oss om någon är intresserad
 

:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Japp, tomma tvättkorgar är den ultimata lyckan!!

Fast jag har kommit på en nackdel med det åxå...när jag börjar ana att botten är nära i korgarna..då ylar barnen om att det inte får plats mera kläder i deras lådor/garderober.....hm:0)
 

Passar på...

Skrivet av  C m Viktor o Niklas
att presentera mig nu då.
Fast jag egentligen bara praoar här på sidan eftersom mina pojkar inte fyller två förrens i början av januari. Ni har ju så mycket klokhet att komma med, ni som redan har varit där jag är just nu.

Jag heter Carina och har pojkarna Niklas och Viktor som som sagt fyller två år tredje januari. De är mammas gostroll men fullkomligt sjövilda. De är väldigt aktiva och uppfinnigsrika.

Jag har just börjat jobba igen, som inköpare på Akzo Nobel Car refinishes som inköpare och logistiker.

Jag bor i lägenhet i Tyresö, sydöst om Stockholm tillsammans med småtrollen och deras far, John. Vi har också katten Maja.
 

Okej...

Skrivet av  Mli
...hej! Mli heter jag och är 19 år, så jag är nog yngst:) Började "hänga" här 2001 nån gång men är inte särskilt aktiv längre.

Mina två pojkar fyller snart 4 år och heter Oscar och Leo.
Vi har nyligen flyttat från värmdö till nacka och trivs hur bra som helst! På dagarna går dom på dagis medans jag är hemma och städar å sånt (är sjukskriven). Varannan onsdag åker vi iväg till öppna förskolan där vi har en slags grupp för unga föräldrar. Det är lixom "våran grej" att åka iväg på det varannan vecka...vi har varit där idag:)

Barnen har inge kontakt med sin pappa, vilket såklart är tråkigt. Men dom har gott om manliga förebilder i bla sin morfar och min äldre brorsa. Jag får jättemycket hjälp av min familj och mina vänner som gärna ställer upp. Även min bästa väns föräldrar brukar passa barnen ibland så man kan åka till ikea och sånt.

Ja...vet inte riktigt vad jag ska skriva mer...
:)
 

Therese heter jag...

Skrivet av  Thess m E&V 020209
..och är mamma till Ebba och Viktor som är 2 år och 8 månader.

Vi bor i ett gult hus i en närförort till Stockholm med barnens pappa och min make.

Till vardags jobbar jag i IT branchen och barnen går på dagis och vi trivs allihopa.

Hos oss är det full fart med två lätt trotsiga snart treåringar som kan mycket en dag och inget en annan men alltid kan säga "jag vill inte". Ibland är det så skönt att jobba så man får lite lugn och ro! Men de är självklart världens gulligaste också.....

Ha det!

/Therese
 

Stämmer in i uppropet!

Skrivet av  Malin med Tilde & Nora 0107
Malin är jag, 29 år gammal, jobbar inom it. Har tvillingarna Tilde och Nora som nu är 3 år (och snart 3 månader). Barnen går numer heltid hos sin älskade dagmamma och stormtrivs med livet!
Har även börjat att gå på gymnastik med dem på onsdagar (läs idag) och herregud! Jag har blivit en sentimental kärring! *fnissar* För att se dom hoppa, rulla, dansa och ha sig på detta gör mig helt tårögd! De går även under namnet "galningarna" där *skrattar stolt*.

Har väl hängt på fn/aff sedan julen 2000 skulle jag tro :)

 

Cissi är här!!

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
Cissi heter jag, mamma till trillingarna Max, Lucas och Josefin, 3 år 3 månader.
Gift sen 98 med Min stora kärlek i livet, Björn. Vi bor i ett halvrenoverat hus i Vaxholm, utanför Sthlm.

Jobbar som butikskonsulent och Björn flyger helikopter.

Vårt stora intresse är nog vår båt som vi är ute med, i princip, året runt......eller jaaa, inte när isen ligger förstås.

Till familjen hör även hunden Tintin och katterna Maja och Frasse.

Mer står i infot!
 

Här är vi

Skrivet av  Emma med Micke och Jocke + 1 + v.16
Emma heter jag och är snart 23 år.
Jag och min man Magnus 25 år har tillsammans tre barn och väntar vårt fjärde.

Våra tvillingar Mikael och Joakim är födda 10 januari 2001. Dom är enäggs och världens underbaraste och goaste pojkar såklart *partisk* :0)

Sen har vi lilltösen, Julia som är född 13 januari 2004. Helt underbar hon också! :0)

Och som sagt så är jag gravid med vår fjärde som är beräknad till 1:a april 2005.

Jag brukar inte vara så aktiv här heller men läser desto oftare.
 

Och här är jag:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag heter Carola och är snart 35år...(men j-klar vad gammalt det såg ut sådär i siffror lixom..*s*)

Bor i metropolen(?) Uppsala med sambo och fem trollungar, Janelle 94, Patricia 95, Robban&Corrinda maj 00, och så Novalie maj 03.
Jag är inte färdig med barnafödandet än, och har hårda förhandlingar med en väldigt motsträvig sambo:0)
Sist lovade jag att han skulle få en son:0)..hoppsan , ut kom Novalie, så det argumentet är kört nu;0)

Just nu har jag krävt en uppoffring från hans håll, ska jag inte få fler barn, ska han inte få se på sport:0)
Jag är så oerhört schysst,eller hur:0)?

Jaja, förutom barnen så har vi ett alldeles nytt litet marsvin i familjen, han är Patricias 9årspresent och heter Linus.
Han är så söt!!
(dammråttor, silverfiskar och spindlar hör till övrigt klientel här hemma, men de är så många så vi har gett up att ge dem namn;0))

Jag är barnsköterska, och jobbar timmar på natten på en neonatalavdelning på sjukhuset. Just nu jobbar jag runt 4 nätter i månaden så det är inte mycket, bara så att ekonomin går runt.
Skulle utan problem vara hemmafru på heltid om det var möjligt.

Robban&Corrinda går på allmän förskola, i en grupp 4-5åringar, mellan 9-12 tre dagar i veckan(15tim), övriga två dagar går vi till kyrkis, där barnen pysslar och vi vuxna fikar och snackar:0)

Just idag har jag röjt undan alla härliga lätta sommarkläder och de tunna höstjackorna till förmån för vinterkläderna:0(
Jag avskyr vintern!
Inte nog med att det är kallt och eländigt, utan vår hall krymper då!
Den är minimal i normala fall, men om vintern då är den mikroskopisk...!

Men nu ligger det en hög med jackor och överdragsbyxor i tvättstugan och väntar på tvätt(så inte tvättkorgen ska bli tom då, Maria*s*) för det iddes jag aldrig göra i våras....lat., och i garaget ligger overallerna och väntar på snön, eller åtminstone minusgrader, jag hoppas det dröjer läääääänge än!

Imorgon ska vi till kyrkis, Novalie har musiklek samtidigt på tordagar så vi slår två flugor i en smäll, och sen ska jag åka och handla skor till de stora tjejerna..det gjorde så ont att spela innebandy barfota.....nähä?? *s*

Så jag slutar svamla nu för den här gången:0))
Tjing!
 

Nu e´ju inte jag ett mattegeni.....

Skrivet av  Cissi m. 3-llingar
...men om R&C går på dagis mellan 9-12 tre dagar i veckan blir inte det 9 timmar?????

Hiiiiihhaaaaaaahoooooo...........

Hälsningar från ord- och siffermärkar´n Cissi
 

Jajajajaja....

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Märk ord bara:0))

De FÅR bara gå 15 timmar i veckan, det var väl nåt sånt jag försökte komma fram till i min förvirrade hjärna;0)
Men iom att det är kyrkis två dagar så har du heeeeelt rätt, kära ord och siffermärkarCissi:0)))
De går NIO timmar i veckan på dagis;0)))))))
 

Här är jag!

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
Amelie, 24 år. Mamma till Saga & Tuva 020923, bor i Skåne. Titta gärna in på min hemsida, adressen finns i infon!
 

halloj!

Skrivet av  Anna m Mikaela & Elin
Anna heter jag är 23 och har enäggstjejerna Mikaela och Elin som är 2,5.
Tjejerna har precis börjat på förskolan och trivs bra själv jobbar jag på södersjukhuset. Vi bor på Ingarö
 

Åsa heter jag

Skrivet av  Åsa
Hej, Åsa heter jag, är 38 år gammal, gift med Gunnar och har tillsammans barnen Johannes och Jonathan (011110). Jag jobbar med forskning och utveckling på Astrazeneca och min man är präst i svenska kyrkan.
Vi bor sydost om Stockholm så på vardagarna tar maken hand om hämtning och lämning på dagis medan jag tillbringar två timmar om dagen till att pendla till och från arbetet i Södertälje. Har för tillfället svårt att få arbete och fritid att gå ihop, ät trött och grinig för jämnan och är tyvärr inte den där mamman jag skulle vilja vara och som mina underbara barn förtjänar. Men kanske är det höstmörkret som även förmörkar mitt inre. Om en vecka flyttar vi till ett annat hus här i Haninge, det ska bli kul!
 

sillen är här!

Skrivet av  sillen
Läs om mig och min familj i infon - det är nog jag som har det här snackets äldsta tvillingar?!

Lever i en cirkus av GameBoys, amning, IT, tvättberg, läxläsning, blöjor, dammråttor, Simpsons... lite utrymme för mig själv står högt på önskelistan!
 

Veronica...

Skrivet av  Veronica med Vilma och Emma
heter jag och har Emma och Vilma som är 2 1/2 år.
Vi bor i radhus i Huddinge söder om Stockholm.
Pappa Fredric och katterna Bubba och Drutten tillhör oxå familjen
Tjejerna går på dagis(som dom älskar)och jag jobbar kvällar 50% på hemtjänstens kvällspatrull
 

Jag är...

Skrivet av  Sara
Sara, mamma till enäggskillarna Christian och Patrik som föddes 28 mars 2000. Lika som bär, väldigt olika till sättet- men exakt lika envisa är mina killar!

Har nyligen flyttat till villa i Skärgårdsstad, norr om Stockholm, tillsammans med Erik- som inte är killarnas biologiska pappa. Det funkar jättebra och vi trivs med livet!

Håller som bäst på att starta ett eget företag med sambon, jobbar även som lärare i italienska några dagar i veckan.

För övrigt så har jag precis fyllt 32 år, älskar Italien och tycker att det är härligt att killarna har blivit ganska så stora nu! :-)

Hoppsan- jag höll på att glömma att till familjen hör även en liten vit (hmm, som inte är så himla lite längre), kanin vid namn Don Vito. En sällskaplig en, som gärna sitter i knäet och vill bli klappad allt som oftast.

På den tiden jag hade egen tid, målade jag ganska mycket... Men, som sagt- det var då det! :-)

Japp, det var lite om mig!

 

Jag vet inte...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..om jag svarade dig inne på husdjurssnacket...inte för att det var nåt viktigt iofs, men jag tycker att det låter så gulligt med en vit kanin:0)

Det var mest bara det jag ville säga:0)
 

Ja...

Skrivet av  Sara
han är såå gullig!! Jag är helt såld! :-)

En charmig en, väldigt kelig och social, sitter gärna i knäet och blir klappad, vill alltid vara med och är inte ens rädd när de två vilda spindelmännen kommer farande i full fart över huset!

Christian och Patrik är för tillfället helt fixerade vid Spindelmannen, vilket resulterat i att vi nu har vita snören över allt som är spindelmannens nät! :-)

 

Hehe...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag har bara en spindelman och det i en lightversion mot dina:0)
Han är nöjd om han får ha en tröja med spindelmannen på:0)

Han är annars James Bond...eller Harry Potter:0))

Jag brukar låna marsvinet ner till mig i soffan på kvällarna, så sitter vi där och gosar och jag matar honom med gurka så han blir proppmätt:0)
Det är mysigt!

Jag fick ju aldrig ha nåt djur när jag var liten, så det är väl bäst att ta igen det nu:0)
 

Ej så aktiv...

Skrivet av  malin med melvin å isaac
Hej hallå!
Malin heter jag.. 27 år... ungdomen själv alltså..*s*
Bor ensam med fyra vilda pojkar födda 9409, 9601, 0007, 0007.. Twinsen bor hos sin pappa varannan vecka och de äldsta är hos sin pappa varannan helg..Så varannan helg är jag alltid helt barnfri. Dessutom har jag en far som är snäll och ställer upp som barnvakt då jag jobbar kväll och liknande... Så att bo "själv" med fyra barn, känns inte så jobbigt som alla verkar tro att det är :)
Och Östersund är staden vi bor i...

Det var lite om oss.... =)
 

Hej!

Skrivet av  Mli
Har du fått fotona?
 

Haha....

Skrivet av  malin med melvin å isaac
Självklart har jag det.. Bara inte fått ur mig nåt "tack" ännu...*s*... Men här kommer det, sådär en månad efteråt... =)

Tack å tack! =) Härliga sommarminnen från ett härligt sommarläger! :)

Hoppas det blir läger på "lämplig" plats om ett år igen, så man kommer iväg med kidsen även då...

kram på er!
 

Och jag....

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa och lille Theo
heter Jensita och bor i ett radhusområde i Göteborg med min man och två 4-åriga tjejer Kajsa och Filippa samt en liten nyfödd plutt som heter Theo.

Storasystrarna är väldigt malliga över sin lillebror och säger varje dag att han är såååå söt. Dock har de en period varit ganska jobbiga och trotsiga men det går nog över snart *håller tummar och tår*.

Kajsa och Filippa börjar from nu på måndag att gå 15 timmar på dagis, har gått fulla dagar fram tills nu. De kommer då att gå tis, ons, tors mellan 9-14. De trivs jätte bra där.

Just nu är jag mammaledig men annars jobbar jag inom området personal och rekrytering.
 

Kristin

Skrivet av  *Kristin m Hampus o Casper*
Hej!
Jag heter Kristin och bor tillsammans med min sambo Micke i Huddinge/Stockholm.
Tillsammans har vi våra killar Hampus o Casper som fyllde två år i Augusti. I familjen ingår även två katter...
Min sambo är egen företagare och jag väntar i spända tider efter nytt jobb.

Jag brukar inte skriva så mkt men jag läser i stort sett allt som skrivs och tyckr att et är super att ha denna sida att gå till.
Har aldrig varit med på ngn träff men det ser jag fram emot att göra i framtiden.
 

Jenni här..

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle -01 Jesper -98
..32 år, bor med mina 4 killar(-67, -98, -01, -01) i Eskilstuna.
Jobbar som sjuksköterska, då är killarna på dagis och skola!

Självklart är jag jättestolt över mina killar och känner mig utvald att ha fått tvillingar, även om det inte känns så ibland.......

Just nu leker de väldigt gärna med varandra, men ryker ihop lite då och då om vad jag tycker är småsaker. "Där satt jag", "Den hade jag", "Jag vill först".......

Den av killarna som vaknar först på morgonen säger ofta "jag vill ha nån att leka med", den nån brukar vara brorsan!
 

Inte så aktiv

Skrivet av  Helena B A
men ändå, jag läser det mesta...
Mina tvillingar fyller 6 år på onsdag, helt otroligt! De är ju inte riktigt 6 år mentalt, kanske är det därför jag har så svårt att förstå det?
Jag jobbar deltid som handläggare på Skatteverket. Som nyskild singelmamma har jag varannan helg ledig och passar då på att sova så mycket som möjligt för att orka vardagen med mina rara, men krävande barn.
 

Icke aktiv..

Skrivet av  Ingrid mfl
pga barnen. Skulle helst vilja sitta framför datorn dagarna i ända (uppdämt behov, vad är det?!)

Vi är:
Mamma Ingrid, 32 arbetar fn som vikarierande veterinär + djurskyddsinspektör efter en barnledighet. Hinner inte med några andra intressen än aff.

Pappa Lars, som just nu är väldans oaktiv här. Jagar och fiskar mest då han utbildar sig till guide inom området.

Engla 2,5 år lite drygt: Vår vilding. Allt ska ske "according to Engla" här och hon håller just på att tämja sin lillasyster till att göra som hon vill.

Juliana 2,5 år lite drygt: Goetjejen med sina nallar. Matfrisk med temprament när det verkligen gäller (som att inte få godiset lagt på hyllan...)

Emelina 13,5 månad: Minstingen som tränats i att vara tuff sedan hon föddes. Egentligen är hon en liten pipis. Älskar sitt dagis och spegeln som finns där.
 

Inte heller så aktiv

Skrivet av  Lena m. Kim & Emil
Heter Lena har grabbarna Kim & Emil som fyller 4 i januari.
Är gift och bosatt i Tyskland där vi - än så länge - har en lite restaurang, fast vi stänger för gott på vår bröllopsdag den 31 Dec.
kort om lilla mig
 

Varför?

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Nu blev jag nyfiken, varför ska ni stänga restaurangen?
Nog för att jag har förstått att det är mkt jobb, men jag blir nyfiken ändå:0)
Berätta!! :0)
 

Hallå Carola

Skrivet av  Lena m. Kim & Emil
Ja, det är massor av jobb att ha restaurang:=), även om det är kul.
För att ta en kortversion av det hela...
Vi öppnade vårt lilla gasthaus när grabbarna var 1 månad och för utom det veckor som vi har haft stängt för semsester = inte.tjäna-pengar-bara-göra-av-med-pengarna, har vi jobbat 6 dagar i veckan, vi har stängt på lördagar - i vanliga fall - när det inte kommer in något annat firande, för då jobbar vi 7 dagar i veckan...
Men i alla fall så kom gubben som äöger huset på att han i sina unga ålder på 88, vill sälja huset - i huset som vi hyr restaurangen, och i tskland säger bankerna NEJ, till egen företagare i gastronomibranchen = NO MONEY. Alltså vi kan inte köpa huset och det var då vi började undra hur och vad vi skulle göra...för vårat kontrakt går ämligen ut i februari i alla fall..
Samtidigt som det här sökkte kommunen nya livsmedelskontrollörer, för de skulle flytta dit från polisen osv och maken sökte jobbet och fick det, så från 1 januari är han andställd av kommuen och vi kan leva ett helt normalt liv - som alla andra:=) och jag tror att Kim & Emil kommer att vinna en hel det på det här...
så efter nyår ska vi fytta tillen ny lägenhet och nytt jobb för malken och jag ska ta och se om jag får ett nytt jabb jag med:=)
*det här var kortversionen av det*
Är allt bra med dig ? läste att du var bebissugen...hur går det med din övertalningsförmåga?
kram
 

Åh:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Faktum är att det låter som att ni kommer att få det ljuvligt nu:0)
Det är härligt att kunna vara som alla andra , helt klart!

Tack för att du stillade min nyfikenhet, och lycka till med jobbsökandet!!
 

Sent som vanligt...

Skrivet av  Jeswi
...svarar jag, Jeswi.
Är inte så aktiv här, håller mest till inne på "Barnvagnssnack".
Lystrar till namnet Jessica och är 32 år, gift med David och tillsammans har vi trillingarna Theres, Anton och Ellinor 3 år och Rasmus 9 mån.
Jag jobbar i en livsmedelsbutik när jag inte är föräldraledig. David är hundförare/väktare och jobbar alltid natt.
De stora barnen går på dagis på heltid. De är just nu mer eller mindre hemska alla tre, trotsålder kallas det tydligen ;)

 

Artiklar från Familjeliv