Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om ni ska ha EN barnvakt till era två...

Skrivet av lite halvanonym idag...
...tvillingar, kommer då barnvakten hem till er eller åker barnen till barnvakten? Det kan variera förstås, men jag är ju så nojjig (???) så jag gillar INTE att deras farmor ska ha två-råingarna hemma hos sig när hon är själv med dem. Går ok om farfar är med så de är "en på var", men de har liksom NOLL barnsäkrat och TUSENTALS grejer, alltså det är proppfullt överallt där... Både dyra grejer och alltmöjligt, fast främst är jag ju förstås orolig att de ska hinna skada sig på nåt, att hon inte hinner uppmärksamma vad en gör medan hon hjälper den andra med nåt etc. (finns ju en anledning till att vi själva har fullt barnsäkrat...)

Deras farmor har väl inte bästa kollen och simlultankapaciteten heller direkt... Är jag hel-nojjig eller finns det nån annan som hellre vill att barnvakten kommer hem till barnen? Ja sedan finns det ju tusen andra anledningar till att det är bättre hemma, som att alla leksaker är hemma, och i detta fallet bor ju farmor så bredvid oss så hon kan lika gärna gå in hit som att barnen ska till henne. Hur tänker ni?
Svar på tråden: Om ni ska ha EN barnvakt till era två...

alltid bättre att barnvakten kommer hem till oss!

Skrivet av  sisla
barnen är både tryggare och lättare att "underhålla" när de är i sitt eget hem. man slipper släpa med sig en massa prylar. särskilt om barnvakten finns i närheten så skulle jag se det som det enklaste att hon/han kom hem till oss.
 

Beror på vem som sköter

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
Barvakten brukar få bestämma hos oss. Det innebär att mormor och morfar har dem hemma hos sig (de har ett rum med lego, dockor, leksaker, spel och pussel till barnen så det är inga problem) medan farmor och farfar helst kommer till oss. Nu sköter de kanske 2 kvällar per år och vill helst inte att barnen sover över *tyvärr*. Fast är det nu bara en timme så kommer naturligtvis mormor/morfar till oss.
 

Om...

Skrivet av  Sara
det är mormor och morfar som ska passa, är barnen alltid hos dem, även om den ena av morföräldrarna är borta! Jag vet att de klarar av det och är inte ett dugg orlolig när de är där. Dessutom så vill Christian och Patrik alltid åka hem till mormor och morfar.

Men om tex moster ska passa, så brukar hon komma hem till oss... Ja, det är som Jessica säger även för oss- det beror på vem som passar!

Hoppas att det går bra!
 

Artiklar från Familjeliv