Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Byte önskas....

Skrivet av C m Niklas o Viktor
Jag försöker här med....

Finnes: Två aktiva, energifulla pojkar. Årsmodel 0301. Fullt servade och helt felfria. (Förutom tillfälligt förekommande blåmärken, bulor och bitmärken). Kan ev användas för uppvisningar på zoo eller cirkus.

Önskas: Två snälla barn. Eller ett snällt barn räcker.
Jag kan t.om ta ETT busigt barn i utbyte. Eller en hund. Eller ett marsvin... eller ähhh, jag behöver inget byte bara de hämtas i befintligt skick....

Jag blir tokig! Är det fullmåne eller något?
Mellan de gick upp i morse, (aldeles för tidigt kvart i sex) och halv åtta när jag inte stod ut längre utan släpade iväg dem till dagis, har 95% av allt som kommit ur min mun innehållit; "Nej!", "Sluta nu!", "Lägg av!", "Inte så", och "du får inte....". Inte direkt pedagogiskt jag vet, men va sjutton. De har varit som små grodor utan ben hela morgonen --- Helt hopplösa. Deras hyss och bus nådde nya oanade nivåer så att t.om jag blev förvånad på vad de lyckades åstadkomma över så kort tid.
Det var, kan man säga, med tacksamhet som jag lämnade över dem till dagisfröken i morse.

Fast igår när de satt i badkaret och sjöng "en kulen natt" med rörelser och allt så var de ganska söta. Och när de båda kröp så där nära, nära i soffan efter badet var de ganska mysig.

Jag tror nog jag behåller dem endå, nu när jag tänker efter. Det blev lite bättre nu när jag fått skiva av mig.
Svar på tråden: Byte önskas....

Vill du kanske...

Skrivet av  Sara
har två vildar som springer omkring som galningar och är spindelmannen i utbyte?

De är för tillfället lätta att sköta då de endast äter köttbullar, korv och pannkaka. Allt annat granskas med väldigt skeptiska ögen. (Jag förstår ingenting, de som åt mozzarella, oliver och soltorkade tomater redan vid en mkt späd ålder). Däremot dricker de mycket mjölk och den ena är galen i melon.

Det finns dock en olycksrisk- man kan lätt ramla över alla nät som spindelmannen lämnar efter sig överallt i huset... :-)
 

Eller kanske...?

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..vill du ha en av var sort i utbyte kanske?

En liten kille som stampar med foten och lägger armarna i kors över bröstet och stirrar argt på en när han inte får som han vill...och säger med eftertryck "Mamma - jag hatar dig!!"
Oftast i samband med TV-spelsbråk...

Som förövrigt är den gossens enda intresse nu förtiden:0(
Helst ska han spela James Bond..alltså vuxenspel...suck, men SuperMario funkar det med..bara han slipper turas om med nån annan...

Tösen då, hon tjatar en galen, lyssnar aldrig efter om hon får svar utan bara mal på tills man skriker väääldigt opedagogiska och icke barnvänliga saker...
Hon byter klänning minst två gånger om dagen och slänger den begagnade på golvet..eller gömmer den under sängen för då fattar inte morsan att hon bytt kläder....det får hon nämligen inte:0)
Sen målar hon gärna överallt..och med överallt menas alltså ÖVERALLT!
På golvet, på väggen, på sängen, på kläderna, på byrån, på viktiga papper, på tidningar- you name it!

Och jag höll på att glömma!
Hon bryter ihop i fullständiga katastrofskrik för minsta lilla ,som gör att grannarn skyndar till undsättning. Om brorsan hinner före till matbordet - då gråter och skriker hon som om kniven satt i henne!
Eller om hon inte hittar sin sko.....eller brödet är slut ..eller hon inte får sitta på "sin" plats i soffan,eller.....osv...

Men sen så kommer den där bråkiga lilla huligangossen och lägger armarna om halsen på en och pussas och kramas och så säger han ömt "Mamma - jag älskar dig!!"
och tjatfian kommer och sätter sig nära och säger "Mamma, jag tycker att du är så fin!"....då är de rätt okey ändå:0)



 

Vänta ett år du.

Skrivet av  Ingrid mfl
Jag kände likadant samma tid förra året. Här finns två, numer lätthanterliga, twins i årsmodell 0201.

För ett år sedan tog det över 2 timmar att ta sig till dagis eftersom de; rev ut videobanden, rev ut vantar/mössor mm medan jag plockade i videobanden, satte på kranen i köket men jag plockade med vantarna osv osv.. och den ena klädde av sig medan jag klädde på den andra. Och när man väl kom ut klängde de sig ur vagnen och sprang åt varsitt håll, alternativt en sprang i förväg och den andra drog benen efter sig.
Att ha ett litet spädbarn också där var ingen hit kan jag säga.

Nu är det milsvida skillnad. Nog för att de hittar på ofog men de hör vad man säger och de öser inte vatten på golvet så fort de ska tvätta händerna och det händer ofta att de faktiskt ritar på pappret när de får kritor osv. Vänta kan de också (X i taket!).
Försök få avlastning är mitt råd.

Kramar!
 

Två tjejjer -02 finnes (men jag vill nog inte byta

Skrivet av  Veronica med Vilma och Emma
Den ena tycker iallafall att mamma och pappa är "äckliga"??? Va!!
Dom blir tokiga om dom inte får lyssna på Nemo på band ungefär 10 ggr innan dom ska iväg till dagis.
Medans den ene säger Va! Va ! Va! hela tiden så säger den andra okej, okej mamma, okej mamma.

Och varje morgon står vi för underhållningen på bussen.(Borde ta betalt.) Med sång, skrik, regelvidriga slagsmål får man sina medresenärer att bli tokiga och framförallt busschaffisen.

Mitt ord som jag tydligen använder är "passa dig" för det får man ju höra ur den enes mun till den andra. Usch vad man är opedagogisk.
Men jag säger faktiskt att jag älskar dom oxå för det säger dom tillbaka oxå

 

Artiklar från Familjeliv