Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej i höstrusket!

Skrivet av malin med melvin å isaac
Fattar inte varför jag sitter här vid datorn nu när jag har tusen grejer å göra...Men men... är PÅ VÄG att slita mig :)
Imorgon åker jag iväg till turkiet en vecka..*härligt värre alltså* =) Men har inte börjat packa... inte handlat allt som jag tänkt handla innan jag åker.. Måste ut i förrådet (som det inte går att gå in i förrän man lyft ut diverse grejer...överfullt med andra ord...) och där leta rätt på vinterkläder till ungarna, om det skulle bli snö medan jag är borta.. Jag måste dessutom Städa(hemska tanke...). Vill inte lämna lägenheten i det kaos den just nu(läs "alltid"..) befinner sig i...

Efter två veckor med alltför mkt jobb för mig, så är jag nu ledig ända tills den 28:e... Och i november har jag ca 10 pass inbokat, och mer än så tänker jag inte jobba då. Vad jag ska göra sedan efter nyår är inte klart... Känns "lyxigt" på nåt vis att bara vara vikarie; att då får välja å vraka bland de lediga pass som finns och endast välja de som passar just mig och lämna resten till de andra att lösa... Samtidigt är det enormt ovisst och det är alltför lätt att ta på sig mer jobb än man bör, bara för att man inte vet om man får jobba nåt alls månaden efter...

Min snälle far har barnen nu fram till klockan tre, så jag ska väl vara smart nu och utnyttja denna barnfria tiden till att faktiskt göra saker som jag Måste göra...

Men ha det så bra alla här på sidan!

kram på er!
Svar på tråden: Hej i höstrusket!

Åhhhhhhh!!!!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag vill ju åxå åka till Turkiet!
Vi som hade sådana storlagna planer på att skippa badrumsrenoveringen och ist dra utomlands, kändes som att det behövs efter den här värdelösa sommaren ju....

Ja, det blev ju varken badrum eller resa till slut;0)
Som vanligt rinner allt ut i sanden....suck.
Sambon som jobbar så vansinnigt mkt på just höstarna borde väl ha fattat att det inte var praktiskt genomförbart att vare sig göra det ena eller det andra, men han tog väl på skygglapparna:0)

Vi funderar lite på att åka i januari ist..men då måste man ju åka så långt för att få det riktigt varmt, och då blir det ju heeeelt andra summor man talar om....jaja:0)


Men du!! DU ska iväg imorgon!!
Åh!
Med bara kärleken dessutom, kanske kommer hem som blivande fem,sex eller sjubarnamamma;0)?
Kärlek och solsken, god mat och alkohol kan ju gärna ha den följden...*s*

Jag kan dock säga att jag inte är ett dugg avis på dina förehavanden INNAN resan...städa,packa och böka i förråd...blä:0(

Jag känner igen mig när du säger att det är lyxigt att jobba på timmar:0)
Det gör ju jag med, och det är så otroligt skönt att bara rata julafton och nyår och påsk eller bara vilken annan dag som helst som inte passar..istf att behöva krångla med att byta eller ta semester edyl!
Men precis som du säger...det är svårt att planera sin ekonomi..

Hörrdu, nu ska jag sluta svamla, jag ville bara önska dig en trevlig resa!!
Köp en snygg skinnjacka och drick massa raki, det smakar inte gott med det är roligt;0))

Vart i Turkiet ska du förresten?

Ha det bra!!!!!!!!!
 

Hmm.,

Skrivet av  malin med melvin å isaac
vet faktiskt inte riktigt vart det är vi ska...*s*... herregud vilken koll man har... =) Dalaman låter bekant iofs... *klurar*... Jaja... NÅNSTANS hamnar vi nog :) Men härligt ska det bli iaf! (även fast jag fortfarande inte fattat att jag ska iväg- å redan IMORGON dessutom!)
Jag kommer nog ta me mig de äldsta å sticka iväg på liknande tripp om ca ett år... Bara jag har en massa pengar då så blir det av :)

Flera barn? Nejdu... det blir det nog inte... Iofs skulle ett totalt oplanerat barn vara sååå välkommet så, MEN jag vill inte planera flera barn... Så jag är p-pillren trogen...*s* Är så avis på kompisar å bekanta som går med stoooora runda fina magar...

Har fortfarande inte orkat mig ut i förrådet för å leta rätt på vinterkläderna(fan att man aldrig kan få nåt som kan liknas vid ordning där inne!)... inte har jag städat heller... Dock varit på stan å shoppat en massa grejer... bla kjol å linnen :)

Hmm... jaja... man kanske ska ta å sätta lite fart här... =)


 

Du är rolig du!!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Är du säker på att det är Turkiet du ska till då?? Det kanske var Tunisien eller nåt;0))?

Ordning i förråd, det är till för folk med för mkt fritid:0) fast nog vore det gott med nåt som nästan var ordning iaf....vi har ju ett helt garage som förråd, och jag spar allt...gissa hur pass ordning det är där:0)?

Ha det bra nu,Malin!
 

Haha..

Skrivet av  malin med melvin å isaac 0007
Pratade med killen igår(vi har bara setts en gång de senaste fyra-fem dagarna, för han e förkyld å rädd för å smitta mig eller kidsen... å att det då skulle leda till att min mor med bacillskräck inte vill vara barnvakt när vi ska bort..*s*- och JA, kors i taket, de två äldsta ska bo hos morsan tre nätter!Än är inte undrens tid förbi...).... Gaaah! återupptar meningen som påbörjades före den lååånga parentesen... *börjar om*... Pratade me killen igår å han sa Marmaris.. så det e väl dit vi ska...*s*

Fortfarande är inte packningen påbörjad, men snaaaaart så.. =)

Ha det så bra!

kram å hej :)
 

Skrattar..

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Malin är väl på hotellet i Marmaris nu, med en drink i handen(med parasoll i!!)och njuter av livet...om hon kom iväg då;0)))

Hoppas att resan blir kanon!!
 

Ha så ...

Skrivet av  Jenni m. Anton & Kalle -01 Jesper -98
..himla kul nu och ladda batterierna inför hösten/vintern!!!
 

tack å tack!

Skrivet av  malin med melvin å isaac
ladda batterierna ska jag absolut göra :) (eller så e man bara heeeeelt slut när man kommer hem... sena kvällar å mkt vin gör väl sitt..*s*)

Härligt ska det bli iaf! =)
 

Artiklar från Familjeliv