Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjingeling:0)

Skrivet av Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Tänkte uppdatera er lite;0)
Varning för måååånga ord!*s*

Först och främst har vi ju fått en liten kusin, om jag inte skrivit det...det var ju till den lilla bebisen som jag gjorde en presentkorg, om ni minns..
Det bidde en liten tös, som heter Tilde.

Det visste ju föräldrarna, men de ville inte berätta för oss andra:0(
Korkat, tar man reda på kön får man liksom dela med sig av sin vetskap ju!!
Hallååå, varför ska VI vara nyfikna när inte de kan hålla sig:0)

Hur som helst så är det ju trassligt med amningen där..lilla skruttan har gått ner massor i vikt och det är ersättning på kopp och sånt som gäller...och jag som vet så himla bäst hur man gör då..*s*..jag kan
liksom inte lägga mig i, för jag är ju inte så nära vän med mamman..
Jo, vi känner ju varandra såklart, men vi umgås inte, och hon får så många olika bud från BM och amningshjälpen och bvc osv....
Och jag sitter där och bara: Lyssna på MIG, gör som JAG säger så blir allt så bra...får jag låna ungen ska jag lära henne amma...typ:0)
Det är svårt att hålla sig på sin kant:0)

Men hon vet att jag kan och hon får väl be om hjälp om hon vill ha det, jag ska inte lägga mig i!!(så mkt iaf...*s*)

Korgen blev väldigt uppskattad:0)
Jag hade köpt små bebiskläder också,jag vet att mamman inte gillar rosa, men försök hitta små flickkläder som INTE är rosa...lycka till:0)
Så det blev en supersöt vit tröja med Nalle Puh på och ett par rosa Loggbyxor i plysch, en rosarandig body och ett par illrosa strumpor:0))
Det rosa blev dock helt godkänt, för hon fick fria händer att säga ifrån:0)

Sen har jag ju klippt mig!!!!
Ihhh!
Jag klippte och blekte slingor till mormors begravning för drygt 1½år sen....sen dess har jag kapat lite själv här och där....;0)
Men nu har ju mina töser klippt och färgat sig så nu var det väl tusan om deras morsa skulle se ut som ett gammalt drägg:0)

Så mitt förr midjelånga mkt slitna trista hår är numera drygt axellångt, uppklippt och slingat i rött, lila och guld:0)
Och jag har självfall!!!
Här har man gått och trott att man har spikrakt hår...morsning, det är ju massa krokar i det!!
Och nu vill jag ju ha spikrakt hår....:0)
Så en plattång har införskaffats:0)

Det blev skitdyrt totalt att klippa håret:0)
1200spänn för klipp och sling(äckligt dyrt!!) och så köpte jag schampoo och balsam för 129kr STYCK!! och så till det en plattång a¨400spänn......:0)
Men vad tusan, smakar det så kostar det:0)

Jag får nu massa kommentarer om att jag är sååååå snygg i håret..hm..undrar hur eländig jag såg ut förr då;0))?

Så då var jag ju liksom bara tvungen att köpa en ny vagn som matchar mitt nya hår....så en trehjuling har flyttat hit;0)
Sambon suckar....*s*

Och så var jag på Europekonsert i torsdags...(superbra!!) och då letade jag fram min gamla läderjacka från förr, så nu är jag cool åxå, inte bara snygg i håret;0)))

Funderade på att köpa stövlar igår, men kände att.."näää, man ska väl inte överdriva lixom..."*asg*

Men nya brillor ska jag absolut shoppa loss på, det var 11 år sen sist....visst är det på tiden??
:0)

Sambon jobbar, jag shoppar upp alla pengar - visst är det ett strålande upplägg??*s*

Dessvärre så måste vi lägga 29.000.....(!) på en ny värmeväxlare:0(
Vår gamla har gett upp verksamheten för gott, och vi väntar bara på att Vattenfall ska komma och montera en ny...
Men det var en väntad utgift, så det känns helt okey ändå, speciellt med tanke på att vår gamla är stor som ett hus, och den nya blir mkt mindre....vi borde få ett välkommet extra utrymme i tvättstugan!!

När vi bytt den så är det bara tvättmaskinen kvar, sen är hela maskinparken utbytt och borde(ta i trä!!) hålla några år...!!

Jag måste nog skriva några rader om Europe åxå känner jag!
Det var såååå kul att se dem igen!
De var det första riktiga band som jag såg en konsert med, här hemma i vår lilla ishall, typ 1984-85?
Sen dess har vi sett ett par konserter med dem, åh, vad jag var kär i Joey Tempest!!:0)
Mina barn tycker att han ser ut som en gris(?)och kan inte alls förstå sin mor....de dissar Jon Bon Jovi med....och Ronan Keating..OCH Keanu reeves...de är bara små barn än....som inte förstår det vackra hos en man;0))

Nu är jag inte lika kär som då, och kunde bara le när han vickade på rumpan som en tonåring, men åh vilken nostalgitripp!!
Vilka låtar de har ändå, och vilken härlig publik det var, och vad kul det är på Hovet jämfört med Globen!!

Och vet ni vad allra mest då??
Jag körde bil dit!!
Wow!
Jag har nästan aldrig kört i Stockholm, bara nån gång till nån utkant, och nu kaxade jag till mig och körde till Hovet:0)
Fast jag tror att min sambo ringde Vägverket och sa att jag var på G för det var hastighetssänkningar, 30 och 50km/t, passade mig utmärkt, då han jag med att orientera mig bland alla fyra filerna....!;0)
(vaddå vägarbete??? näää)

Parkerade i P-garage gjorde jag åxå, jag har lite obehagkänslor för p-hus..har säkert sett för många läskiga filmer:0)


Sist kan jag ju säga att vi har haft kalas för Patricia idag:0)
Jag orkade inte med nåt mastodont a la´spökkalas, utan vi bestämde att en middag blev lagom.
Sex personer, tre killar och tre tjejer.
Sambon fick ta övriga barn i hushållet och pysa iväg mellan 17-19, och jag och Patricia dukade fint med fina glas och servetter:0)
Jag hängde en ljusslinga i vår taklampa och lade en blinkande ljusslinga i olika färger på bordet,massa levande ljus,kandelabrar,och ljuskronor och hängande värmeljushållare i fönstret och inne på toan hade vi en liten tomtelykta med värmeljus...såååå mysigt!
(och sååååå lite jobb, det ser ju lyxigt ut utan större ansträngning när man tänder ljus!!)

Patricia hade beställt mina hemgjorda hamburgare så jag fick ju stå och steka sådana, men det gjorde jag innan de kom, och så ville hon ha bål..:0)
Vi drog en apelsinklyfta längs kanten på glaset och gjorde en sockerrand = supertjusigt:0)

Sen så åt de, och dansade och lekte och åt glass i strut och sen var det chips och ostkrokar men då var de så mätta så de inte orkade;0)
Då lekte de kurragömma och jag satt och softade och drack kaffe!!

Prick 19.00 backade sambon in bilen, då hade de varit på Max och käkat och sen lekt på nån lekpark i kolsvarta mörkret så de var frusna och less på att hålla sig borta:0)

Patricia grät för att kalaset var slut, det var ju sååå roligt:0)
Jaja, aldrig är de nöjda heller:0)

JAG var mkt nöjd med att det var så lugnt och skönt, vi brukar ju stå upptryckta mot diskbänken och bara titta på alla galna barn efter bara tio minuter och önska att kalaset vore slut....:0) så det här var underbart!

Jaja, nu ska jag ta och titta på reprisen av 24 som jag missade i torsdags, missade dessvärre förra gången:0( så vi får väl se om jag hänger med nåt nu!!

Tjing på er alla glada, och ni andra med förstås;0)

Svar på tråden: Tjingeling:0)

Så du var på Europe....

Skrivet av  Thess m Ebba&Viktor 020209
....då skulle jag kanske kunna sett dig. Jag var inte på koncerten men i Globen för att handla mat i tordags och det var så mycket folk. Jag misstänkte att det var koncert men inte vilken. Tittade på folk för att lista ut vad det kunde vara. Folk i min egen ålder..... Till slut frågade jag i skivaaffären och så var det Europe och det stämde ju med åldern på folk då. Själv var jag ingen Europe fan så det blev ingen koncert för mig!

Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg!

/Therese
 

Ja kanske?

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Vi gick där i Globen city och bara drog några timmar..
Vi var ju så pass tidiga så vi åt lite först och sen flanerade vi, men det var inte så många kuliga affärer där:0(

De fanns ju i Uppsala allihopa, och det är ju same same but different, bara:0)
Nån lite skoj hittade vi på, med lite smått och gott, tror det var nån tygaffär eller nåt...?
Men annars var det bara att vanka fram och tillbaka, shoppa går ju liksom bort när man ska på konsert...iofs hade vi kunnat lämna kassarna i bilen men nä....:0)

Så du var ingen Europefan du!!
Då misstänker jag genast typ Depeche Mode edyl??? :0)

Min lillasyrra älskade dem och jag föredrog de tyngre prylarna, Mötley Crue,Gary Moore,Bon Jovi(puss!!)osv, och vi försökte överrösta varandras stereon...stackars mamma!! :0)
Fast hon sa aldrig nåt om den höga musiken..hon höll till och med med om att Alice Cooper var snygg;0)

Ha det gott!
 

Fniss.....

Skrivet av  Thess med Ebba&Viktor 020209
...hur kunde du gissa så rätt!!!! Angående min musiksmak då.

Kanske såg dig trots allt, vem vet! Nej Globen C är inte jätteupphetsande centrum men det är vårt "hemmacentrum" så jag trivs ganska bra där och dessutom så kan man släppa lös barna där utan några större problem!

Ha det!

/Therese
 

Var det rätt??

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Depeche??
Hihi:0)
Och säkert Howard Jones, Alphaville och Bronski beat åxå då?? Eller?? :0))))

Jisses vad många och långa diskussioner vi haft här hemma om vilket som var bäst, synthtramset:0) eller hårdrocksprylen:0)

Tjing!
 

Åh, Åh, Åh!!!

Skrivet av  malin med alva och albin
Vad du har hunnit med!!!!
Jag blir SÅ avundsjuk!

Du låter ju som värsta pinglan med nytt hår och skinnpaj!
Och så har du varit på Europe!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag vill också!
Jag var också och så dem sist det begav sig, det kan ha varit typ 88 eller nåt sånt, minns inte , men jag minns att det var SÅ bra!
Vi åkte typ hundar stycken i baksätet på en kompis morsas bil för alla ville ju var med *S*
Det skulle ha varit nu det....

Och du, Bon jovi....mmmmmmmm!
Albin hittade ett gammalt band som han diggar stenhårt i sin lilla bandspelare, den ungen har fattat det där !(fast han sjunger mors lilla olle i sin lilla mick samtidigt...?!)

Födlesedagen låter ju också som en riktig Hit!
Helt i min smak!
Ida kom med den geniala iden att hon och hennes bästis skulle slå ihop sina kalas och ha fset hemma hos oss, 24 stycken. Bra va!? sa hon...
JAg sa bara en sak!
NEJ!
Det där måste vi ta tag i !
6 gäster låter ju lagom, ska försöka plantera det så hon tror att hon kommit på det själv, frågan är bara hur det ska gå till, hon har redan kört en födelsedag med vita dukar och kandelaber... hm..

Och du, slå på stort och skaffa sig stövlar med,när du ändå håller på!
Du matchar säkert vagnen ännu bättre då!

Ha det!
 

Tycker du det?

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Då shoppar jag loss på ett par stövlar åxå!!
Det är ju onekligen snyggare till kjol än mina kängor:0)och de gamla köpte jag när jag väntade Janelle....fy farao så länge sen mao!!(11år!!)
Jag ska bara hitta några jag vill ha först...och DET är jobbigt!! :0)

Jag log när jag läste att ni knökade in er massa folk i en liten bil..vi hade en kompis(hon jag var med nu fö)vars pappa körde handikappbuss:0)
Den snackade vi in oss på så han körde oss fram och tillbaka till Solna, annars hade vi ju aldrig kommit iväg!! :0)

Jag ska försöka minnas det när det är MIN tur att agera chaufför åt mina ungar...:0)
Fast bara de går på nån konsert med antingen bra musik eller snygga gossar så ska jag nog inte vara så svårövertalad..;0)
Eller både och?? Både snygga OCH bra!!
Sambon kan köra om de vill se Britney Spears edyl;0)

Vad gullig ALbin låter!
Helt rätt musikstil åxå...remix a la´Bon Jovi?? :0)
Jag tänkte göra en rocker av Robban, så du kan väl hänga på med Albin där??
Du har ju en kille till väl??
Om vi slår ihop dem så kan de ju bli värsta pojkbandet;0)))
Jag har börjat med att köpa coola jeans och ett nitbälte till min son..som han älskar:0)
Ska leta skinnjacka i julklapp och kanske en gitarr....*s*(jag skämtar!!)

24 gäster..hu!
Fast hemma hos kompisen blir det väl utmärkt??*s*

Du kan väl locka med blinkande ljusslingor på bordet, Patricia tyckte det var sååååå häftigt!

Fyller Ida snart?
Det är ju Halloween:0)))))
Då skulle jag kunna dekorera ihjäl mig tror jag, jag vill ha en äkta Halloweenfest...problemet är ju att vi inte har några vänner att bjuda!! :0)
Jo, nog har vi ett litet umgänge så helt ensamma är vi ju inte:0) men det är svårt att få ihop dem, dessutom har vi ju absolut inte plats!!
Men nån gång ska jag ha ett fräckt läskigt Halloweenpartaj!!

Det här året nöjer jag mig med att gå på hantverksmässa i Fyrishov, det är helt ok det med:0)

Ha det superbra!!
 

Trevlig söndagsläsning!

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Jag kan bara konstatera att jag nog inte kommer att känna igen dig nästa gång vi ses - nästa midsommar... ;-)) Nej, låt oss se till att det blir lite oftare! Det tycker jag skulle vara roligt! :-)
Skönt att få en sån där riktig uppfräschning! Jag har inte klippt mig sen barnen var ett par veckor gamla, vilket är precis ett år sen nu...
Europe förstår jag var en nostalgitripp! Är man DJ har man visserligen tröttnat på "Final countdown", men de har ju gjort andra bra låtar. :-)
Mina nosar går båda två nu! Sofia har hämtat igen försprånget med den äran! Det börjar dessutom kännas att det är nästan 20 kilo man bär omkring på!
Ha det så bra! Kramar!
 

Fast...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..om vi ses till midsommar så ser jag nog ut som sist:0)
Blöt och frusen och håret i stripor:0)

Jag klipper mig ju typ aldrig så det var såååå välbehövligt!

Ja The final countdown förstår jag att du lessnat på som Dj....och typ Carrie kan jag tänka mig:0)
Fast de har ju såååå många bra låtar!
Jag är alldeles frälst på nytt i deras musik:0)

Du får snygga biceps nu då, med 20kilos tyngder:0)
Det är fördelen med tvilligar vet du...har man bara en unge så får man ju bara EN snygg biceps:0)

Ha det gott!!!
 

Hej! =)

Skrivet av  malin med melvin å isaac 0007
... jaja...på vääääg att lägga mig och vila lite(se nedan), MEN mååååste ju bara kolla runt lite på nätet först..*s*
Ville bara skicka iväg en liten ÖNSKAN! =)Ta och lägg in en bild på dig å din nya frisyr i infon!! Kanske tillåmed inspirerar en sån som mig att göra nåt kul åt håret som bara häääääänger trist... =)

kram
 

Nänä...:=)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Här blir det inga bilder av mig i infon inte;0)

Och kanske inte mest för att jag är feg;0) utan mer för att jag inte lyckas få till det med bild där...kolla så ser du ju att mina julnissar är kvar sen förra året....nu är det ju rätt ok, men i somras kändes de lite ouppdaterade;0)

Jag har ju gjort som man ska dels via infoinfot:0) och dels har jag länkat via Babyfriends...men int tusan funkar det:0(

Men jag kan ju iaf se till så att sambon knäpper ett kort så att jag har utifall att jag kommer på hur man gör!! ;0)
Nu ska jag läsa ditt inlägg om hemkomsten, men passar på att säga Välkommen hem!
 

Lever Europe!?

Skrivet av  Lena. Kim & EMil
Är det inne att gamla 80-talsband att göra comback
nu??? JAg tror - om jag inte minns helt fel att Europe var min första "riktiga " konsert i Umeå ihall.* suck* Konsertena när man var och dansade räknas ju inte...
Fast jag tyckte nog att Bonjovi var definitit snyggare *sexigare* är joey...fast lite avundsjuk är jag nog i alla fall.
Köra i storstad , that´s easy, bara följa skyltarna -oftast lättare än i småstäder tycker jag,
 

Jodå:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Lite tunnhårigare, lite mindre smidiga hopp från trum-podiet, lite mer gubbiga helt enkelt:0) men helt klart vid liv!!
Och kanonbra:0)

Ja nog sjutton är JonBonJovi snyggare...*dreglar* han är Guds gåva till kvinnorna:0)

Europe var min första riktiga konsert med, och då var det inga specifika platser utan det var bara att knö in sig...jisses amalia vad trångt det var när man skulle in..minns det än idag med lite skräckpanik...de stora tuffa hårdrockskillarna som var minst en meter längre än mig, och deras hår som var med all säkerhet längre än mitt:0) och alla cigaretter som man fick ducka för bäst man kunde för att inte få håret i brand:=(...de gapade och skrek och trängdes...brrrr!

Men bara man kom in genom dörren till ishallen så var det bra igen:0)
Nostalgi....:0)

Ja köra i storstad gick ju bra, och jag har trots allt haft körkort i ganska många år nu, så jag ska ju klara av det, men det är såååå läskigt ändå:0)
Och läsa skyltar...det gjorde min kompis, jag körde ju;0))))

Ha det gott!
 

Oj då....

Skrivet av  Jensita m Kajsa & Filippa och lille Theo
det var mycket info på en och samma gång :-)

Ny frisyr låter ju spännande! Klart du blev en pingla med slingor och allt. Fast jag vet hur det är när man går hemma och sen plötsligt måste hålla på och "fixa håret" på morgonen...suck....det slutar alltid med att har jag tofs ändå för det är bekvämt och snabbt ordnat.

Det där med kön får man visst hålla på!! Det är ju hela grejen ju, att veta något som ingen annan vet:-) Kul med en liten kusin. Det lär vi få vänta läääänge på. Förstår att du som värsta super-amnings-experten har svårt att hålla fingrarna och de goda råden i styr men som du säger, hon vet ju att du kan och var du finns så hon får väl ringa "aminingsakuten Carola" när hon känner att det är kris.

Europe - hm... en gång i tiden var jag också lite förtjust i J T men det måste jag säga har gått över för länge sedan. Fast det är ju alltid kul att få en liten nostalgitripp och lyssna på musik man gillade förr. Så får man ett sånt där fånigt leende på läpparna när man minns de svunna tiderna :-) Men jag är ju ingen konsertmänniska så jag missar ju allt sånt som kommer. Lyssnar på radio och CD istället.

Men du var modig som körde bil!! Jag gillar inte att köra i storstäder. Och p-hus är läskiga! Så du får en guldstjärna för att du fixade det.
 

Artiklar från Familjeliv