Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemma igen! :)

Skrivet av malin med melvin å isaac 0007
...och förkyld =( Mindre skoj...snoret rinner och örat värker, och har hosta.. MEN veckan har varit helt underbar! =)
Har haft riktigt perfekt väder med strålande sol hela veckan... perfekt värme i såväl luft som havet! Legat på stranden hela dagarna, men har varit duktig med att smörja så är fint brun och inte det minsta bränd trots gassande sol =)
Hela resan funkade jättebra, men hemresan blev dock trist, eftersom jag å pojkvännen ej fick sitta brevid varandra pga fullsatt plan(JAG tycker dock att det borde gått att planera bättre så att sällskap fick sitta ihop, men så var alltså inte fallet. det gick ej heller att byta plats för att hamna brevid varandra). Jag hamnade vid ett äldre par som vid första anblicken verkade allmänt tråkiga å kände att detta kommer bli en låååång resa. Men när maten kom, passade jag på att beställa lite vin och whiskey och de gjorde detsamma. Whiskeyn snålades det inte på utan vi fick nästan ett helt glas alla tre=) Så när denna alkohol intogs, så började jag trevande försöka prata lite med dem... och de var hur trevliga och roliga som helst! Så sista timmarna av resan gick väldigt fort och gav väldigt många skratt! =)

Hela veckan har jag varit lite småförkyld, men det har liksom inte gjort nåt... har inte varit "sjuk" så att säga. Men imorse- ont i örat=( Och hosta... och mycket snorigare än i veckan... Inge kul alls... Jag som vill vara en pigg och glad mamma nu när jag idag får hem alla barnen efter att ha varit ifrån de en hel vecka... Ska försöka sova lite nu på fm så kanske jag är lite piggare iaf, när de kommer hem vid två-tre-tiden...
Hoppas ni andra haft en lika bra vecka som jag ;)

kram på er alla!
Svar på tråden: Hemma igen! :)

Låter härligt, bara lite avis

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
Vilken tur att förkylningen låg lågt under hela semesterveckan. Inte så kul att vara förkyld men ännu värre om det förstört din kärlekssemester ;-).

Är lite nyfiken på hur barnen har haft det. Vi ska lämna bort våra trollungar 4 dagar i slutet på november och jag är redan nervös. Skriv gärna och berätta. Jag och sambon åker på en londonweekend sista helgen i november.
 

Hej hej!=)

Skrivet av  malin med melvin och isaac 0007
Fortfarande snorig som attan, och har en riktigt irritersam rethosta... Barnen har jag än så länge inte smittat, men det blir väl snart... =/ Lagom till lovet om en vecka eller så.... =/

Hur som helst.. barnen jag "lämnade bort" var ju de två äldsta (pojkar snart nio resp 10 år). Twinsen på fyra år, var ju som vanligt hos sin pappa (de bor ju där varannan vecka), så de märkte nog inte ens av att jag var så långt borta som jag var...
Men de stora blev "runtskickade" I början av veckan bodde de hos min mamma(bor här i området så det var inget krångel med skolan eller så), och i mitten av veckan bodde min pappa här med dem, och i slutet av veckan (fredageftermiddag till måndagmorgon) var de som vanligt hos sin pappa. Men alla barn hade haft det bra, även fast alla "såklart" saknat mig ;)

Men för egen del mådde jag inte alls bra de första dagarna utomlands- så långt från barnen. Kände mig riktigt hemsk som åkte utan barnen(tänkte då mest på de två äldsta, just för att jag vet att de sååå gärna hade velat följa..). Kunde inte alls njuta av barnledigheten... På onsdagen ringde jag hem och pratade med de två äldsta och jag fick hålla emot tårarna, men när jag la på luren så vände jag mig om till killen och kramade om han och lät tårarna rinna.. Kände en så enorm längtan efter barnen- starkare längtan än jag någonsin känt... Ringde hem och pratade med barnen(alla fyra) vid tre tillfällen men det var bara just det där första som var jobbigt... Och efter första samtalet då på onsdagen kunde jag faktiskt njuta åtminstone lite grand av att vara på semester på egen hand =)

Härlig liten semester ni ska åka på om en månad! =) Är det till mormor, morfar/farmor, farfar som ni kommer lämna barnen under helgen? (eller de kanske bor hos er och tar hand om barnen där? smidigare antar jag=)
 

Okej, då fattar jag

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
Jag förstår precis ditt dåliga samvete för de stora barnen som också vill åka på semester. Jag och Ulf åkte till Cypern för 3 år sedan och då fick Viktor stanna hos sin pappa. Han sa inte så mycket men jag vet såklart att han ville följa med. I januari i år var vi till Gran Canaria hela familjen som kompensation.

Min stora kille ska vara hos sin pappa där han bor varannan vecka och mina små töser ska bo hos mormor och morfar. Signe & Astrid träffar sin mormor flera ggr i veckan så jag vet att de är trygga med henne. Morfar träffar de inte riktigt lika ofta. Det som känns konstigt att att de ska sova borta. Hur ska mina små tjejer kunna somna utan mamma och pappa (nu har jag helt glömt bort att de sover på dagis varje dag). Viktor vill inte följa med på den här resan för hans stora skräck är att bli släpad runt i affärer.

Tack för ditt svar.

 

Välkommen tillbaka!

Skrivet av  Ingrid mfl
Trist med sjukdomar men skönt att den inte drabbade resan och vistelsen!!

Här är det bara jobb, jobb, jobb. Inge kul alls. Börjar riktigt gilla mp:s förslag om 6-timmarsdagar...

Krya på dig!!! Ha det!
 

Artiklar från Familjeliv