Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När era twins började dagis sov de oroligt då?

Skrivet av ulrika
Har hört att barnen kan bli oroliga då och sova oroligt när de börjar dagis. Hur blev era?
Svar på tråden: När era twins började dagis sov de oroligt då?

Mycket!

Skrivet av  Maria m Signe & Astrid 020919
Våra tjejer sov jätteoroligt första 4 månaderna på dagis. Sov oroligt och vaknade före fn på morgonen (mellan 04:30-05:00) vilket ledde till att de var helt slut när jag hämtade dem. Griniga, mammiga och supertrötta.

Efter sommarlovet så har det bivit helt annorlunda. Signe & Astrid sover hela nätterna (kommer över till vår säng vissa nätter) och vaknar vid 06:00.

 

Ja...

Skrivet av  Sara
det gjorde de verkligen! Särskilt den ena tvillingen. Nu var det ju länge sedan de började, så jag kommer inte riktigt ihåg alla detaljer... :-) Men, vi hade en lång och jobbig inskolning, mycket berodde säkert på att de var sjuka otroligt mycket och fick "börja om" hela tiden. Christian råkade dessutom ut för en allvarlig komplikation efter en öroninflammation som läkarna missat och fick opereras. Efter operationen blev han "sjukskriven" i nästan tre månader. Då hade vi Patrik hemma också. (Under den tiden fick de dessutom flera nya öroninflammationer). *minns den tiden med fasa!!* :-)

Men- när de väl blev friska så gick det bra och nu älskar de dagis!! Vill inte skrämma upp dig, vi hade ju extrem otur med alla sjukdomar och komplikationer.

Hoppas att det går bra!!
 

Ja.imt

Skrivet av  andromeda
.
 

Oh ja!!!

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
Och efter 2 månader är fortfarande Tuva orolig i omgångar! Inte så himla trevligt när man själv nu ska jobba och vara pigg och glad!!
 

O ja!

Skrivet av  Ingrid mfl
Vaknade mitt i natten (tyckte vi då eftersom vi inte var vana att gå upp vid 4-5 på den tiden utan ansåg det som extremt tidigt).

De var så trötta på fm att de somnade på väg till dagis och sen somnade de på väg hem, förutom att de sov vid lunchtid (de gick 9-15 då).
Vet inte om det har med dagis, ålder eller både och att göra. Emelina började för en månad sedan och sover nu dåligt lite av och till men så är hon i samma ålder som E o J var då.
 

Nej, inte mina

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
De har börjat dagis vid 1 år 4 mån resp 1 år 3 mån och jag kan inte komma ihåg att de fick särskilt orolig sömn. Men när de började sov de ju middag ca 2 timmar på dagis varje dag.
 

inte mina...

Skrivet av  mafaldan
...isåfall pyttepyttelite, men mest sov de som vanligt = bra... De var ca 2 då de bärjade...
 

Min sov...

Skrivet av  Jenny m Tyra & Melvin 030219
väldigt orolig den första månaden efter att de börjat dagis. Nu när de har gått sedan mitte på augusti är det klart bättre.
 

Artiklar från Familjeliv