Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge använder man vagnen???

Skrivet av Mafaldan m twins 0207
Just nu använder vi den knappt alls, funderar om man ska sälja eller tro att man kan behöva den i sommar än, de fyller ju tre år då, fast å andra sidan har vi en "skrot-dubbel-sulky" och två super-simpla sulkys vi kan använda då!?!?
Svar på tråden: Hur länge använder man vagnen???

Vi sålde vår "fina" vagn

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
när flickorna var dryga året bara och använder sedan dess bara vår skrot-dubbelsulky av brun manchester á la 70-tal! Den är perfekt för de få gånger vi behöver vagn. De har inte sovit i vagn sedan de blev dryga året och då tyckte vi att det var lika bra att sälja vagnen. Sälj!

Dessutom är den gamla skrotvagnen perfekt att köra skräp till återvinningsstationen med, så den kommer vi aldrig att sälja!

 

jag sålder min vagn...

Skrivet av  andromeda
när tvillingarna var ca 2,5 år.
 

Jag slutade...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
använda den första vagnen, en ORA, när killarna var 1 år. De gillade den aldrig, skrek alltid när de satt i den...

När de var 1 år köpte jag en tvillingsulky, och från den dagen gillade de helt plötsligt att åka vagn! De satt mer upprätt i sulkyn, i ORA´n lutade de lite bakåt och "gled runt", de satt aldrig bra i den.

Nu är de 4 ½ och åker inte vagn alls längre... :-)
 

Det är nog svårt att sätta en gräns..

Skrivet av  Ingrid mfl
man får gå till varje barnpar. Vi har vagnen kvar eftersom de sover i den på dagis och jag/vi gärna tar längre promenader ibland samt ibland vill komma lite fort fram.
Nu går de i hyffsat samlad trupp, annars var ju det också en orsak till att fortsätta ha vagn.

Men använder ni den knappt så kan det väl vara läge att sälja. Ju nyare vagnen är desto mer får man ju för den.
 

Artiklar från Familjeliv