Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge

Skrivet av Marie-72, bf 23/1
får man ligga på bb om tvillingarna inte är för prematura och man har haft en komplikationsfri förlossning?

Jag tillhör den sällsynta skaran som vill ligga så länge som möjligt där.
Svar på tråden: Hur länge

Hej!

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
Jag födde mina tvillingar i v. 37+6 på Södersjukhuset i Stockholm och fick ligga kvar 6 dygn på BB. Jag hade fått stanna något dygn ytterligare om jag hade velat!

Visserligen föddes mina med katastrofsnitt, (pga navelsträngsframfall på ettan) då jag redan hade krystvärkar, och jag blev helt sövd. Allt gick iaf bra till sist och jag hade inga komplikationer efter snittet, barnen hämtade sig snabbt och mådde bra!! Jo, förresten, de hade också drabbats av TTS, så tvåan hade "för mycket" blod och ev. trodde läkarna att de skulle behöva sätta dropp på honom. Men det behövdes inte, det räckte med att amma mycket under ett dygn så blev det bra.


 

Vi låg...

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
nästan precis en vecka på SÖS i Stockholm i januari 2003. Killarna kom med kejsarsnitt, (och Viktors lårben bröts) men annars gick allt bra. det var personalbrist, men de frågade när vi ville åka hem.
Jag sa att jag vägrade åka hem innan ammningen funkade som den skulle. Nu gjorde den ju aldrig det, men efter en fem sex dagar var både John och jag sjukt less på att ligga på avdelningen men valde endå att stanna veckan ut för Viktors bens skull.
 

1 vecka

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
låg vi kvar! De ville se till att amningen kom igång och de var väldigt hjälpsamma! Såg till att jag fick sova och vila upp mig! Saga och Tuva hade en normal förlossning och Tuva hade lite gulsot iofs men jag tror vi hade fått ligga kvar ändå!
 

Beror på vilket BB..

Skrivet av  Ingrid mfl
du hamnar på. Här i Östersund får man ligga kvar så länge man vill om det finns plats (säger de iaf, även om de gärna försöker få hem en tidigare).
 

Vi fick...

Skrivet av  andromeda
stanna så länge som vi kände att vi behövde det.
 

Artiklar från Familjeliv