Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi ingen...

Skrivet av Sara m. P&C-00 & bf 3/6
kanin längre! :(

Jag har haft världens hosta i flera veckor och inatt fick jag svårt att andas. Blev andfådd bara av att gå uppför trappan till övervåningen!??

Åkte in till akuten, och de sa att jag antagligen är väldigt allergisk mot kaninen. Gjorde ett blåstest som var urdåligt och fick inhalera Bricanyl med en gång.

Barnen blev förstås jätteledsna och jag tyckte att det var hemskt att behöva avliva vår 4 månaders kanin! Men, då ringer en kompis, vars mamma har en arbetskollega som kunde tänka sig att ta hand om kaninen. De har redan 5 kaniner. Så nu har vi redan varit där och lämnat honom, barnen var med och sa hejdå och kaninen verkade trivas hos familjen! :-)

Känns så bra att vi hittade ett bra hem till vår lilla Vito så snabbt! Nu hoppas jag bara på att jag blir frisk snart också!
Svar på tråden: Nu har vi ingen...

Åh Sara:0(

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Vad tråkigt!!
Men vilken tur att lilla Vito fick ett nytt hem så ni slapp att avliva honom!
Hoppas nu att du blir snabbt bättre!!!!!!

För kaninen skull kan det säkert vara trevligt med sällskap, och har de fem redan så kan de ju det där, verkar som en toppenlösning!

Jag har fäst mig tokmycket vid vår lilla Linus, han ropar och piper så fort jag visar mig och det är så härligt att vara uppskattad;0) så jag förstår hur du känner det.....
Men, man måste tänka på sin hälsa i första hand, och är du allergisk så är det ju mkt möjligt att dina gossar åxå utvecklar allergi....

Bli frisk nu, och ta hand om magen, lilla frun:0)
 

Artiklar från Familjeliv