Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Örontermometer?

Skrivet av C m Niklas o Viktor
Vilken är bäst?
Jag vet att de kanske inte är så tillförlitliga men det går inte att ta tempen på Viktor på något annat sätt. Försökte igår och han blir så galen att det känns snudd på som ett övergrepp. Han blev helt hysterisk och inte gick det att få någon temp heller, så nu ger jag upp och skaffar en örontermometer
Svar på tråden: Örontermometer?

Vi har...

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
en Braun. Har haft den sedan killarna var små, så den har ju några år på nacken! :-) Vi har alltid bara använt den och jag tycker att den funkar bra.
 

Vi har också

Skrivet av  marikaL m fem
en Braun. Skulle inte klara oss utan...
Rumptemp måste man ju ha ändå (för att kunna ta exakt temp om man överväger åka in till akuten te x) men det är fantastiskt smidigt med örontemp för att checka av om barnet bara känns varmt eller hålla på att brinna upp.

Vår örontemp har iaf funkat bra! Däremot visar de väl några decimal-grader minus, så man får plussa på lite för att få korrekt temp. (0.3 grader el nåt).
 

Vi har en..

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..gammal Braun som håller formen bättre än någonsin:0)
Den är köpt 95 och i början så knorrade den, visade massa halva siffror osv, displayen var konstig..
Men så fick jag veta att man kunde lämna in den för det var nåt allmänt fel på just de årgångarna....och DÅ stilade den till sig:0)
Sen dess har den funkat perfekt:0))

Ville väl bo kvar hos oss kan man tro;0)

Jag tycker inte att det är viktigt att veta exakt på hundradelen vad tempen ligger på, utan mer OM de har feber och i så fall om den stiger eller sjunker eller håller sig konstant..
Jag menar, blir ungen friskare och jag gladare av att veta att tempen är exakt 38,7, eller duger det att veta att den är runt 38,5-39?

Jag tar sällan tempen öht, tycker att min fingertoppskänsla räcker gott:0)
Men när jag tar den så skulle jag aldrig vilja vara utan den!!

Å andra sidan har jag minsann en för rumpan, en för armhålan och en för munnen åxå......;0)
Men de tar sån tid!!
Ungarna har ju ledsnat för länge sen när den piper....
Jag gillar örontempen!!

Och nog tycker jag att jag får vettiga värden förresten..det gäller att rikta den rätt i örat bara, övning ger färdighet:0)

Ha det bra!
 

Artiklar från Familjeliv