Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God fortsättning på det nya året!

Skrivet av Lotta med Ebba & Alice -01
Och jag kan ju inte säga att starten är så där lysande precis, med tanke på allt det tråkiga runt om oss just nu. Går mest runt och är tårögd dessa dagar, och ändå har jag inte någon i bekantskapskretsen som råkat illa ut. Men tankarna går till alla andra.

Själv skall jag i alla fall imorgon åka till Gällivare för att gå på bröllop. Det skall bli spännande för själva vigseln skall hållas i iskyrkan i Jukkasjärvi och där har jag aldrig varit.

Under julen var vi i vårt hus i Dalarna, och det var helt perfekt. Förutom en mamma som tycker att det var oerhört jobbigt att behöva gå ifrån sitt hus för att vänta på Tomten i vårt. Och detta inte för att hon inte orkar gå, för det är inte långt, utan för att det är så väldigt svårt att bryta traditioner!!!! Mammor!!!

Vid middagen på julafton så upptäckte jag att jag nu mer inte är mamma till väldigt små barn, utan faktiskt till lite större. Det var första gången som vi kunde sitta ner som civiliserade människor och äta tillsammans med andra vuxna utan att fara runt som yra höns. Barnen satt vid ett bord och åt och tittade på Kalle Anka, och satt otroligt nog stilla. Och då får även jag sälla mig till den skara som säger att det blir lite lättare när barnen är kring 3 år. Jag har aldrig rikgtigt trott på det där, mest för att jag aldrig hamnat i den situationen förut. Visserligen har Wilma varit 3 år, men då hade vi ju även små bebisar, så man märkte ju inte av det. Måste erkänna att det är rätt skönt faktiskt när de börjar bli lite äldre.

Nu har jag babblat på om inget alls nästan så det är bäst att jag avslutar detta med att önska er alla en hyfsat trevlig nyårshelg.
Ta hand om varandra!
Svar på tråden: God fortsättning på det nya året!

Tack det samma!!

Skrivet av  Sara m. P&C-00 & bf 3/6
Låter som om ni haft en härlig jul i Dalarna! Visst är det skönt när barnen blivit så stora att man faktiskt kan sitta och äta i lugn och ro!! Ibörjan trodde jag aldrig att den tiden skulle komma... *s* Men lagom till att killarna börjar bli riktigt stora, så skaffar man en till! :) Om allt går bra...

Ha det så trevligt på bröllopet!
 

Artiklar från Familjeliv