Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så här gick det...

Skrivet av Heidi! & Myra 040114
Var på sjukhuset igår för badning. Myra var lugn i vattnet. Död hud var det gott om... fick inte bort allt på ryggen och det kändes inte kul att sätta på en ny skena när jag visste att hon inte var helt ren. Känner mig så stressad när jag badar henne.
Fick en ny läkare som förklarade lite mer om vad som händer med Myra framöver. Han sa att lux på bägge sidor inte är värre och tar inte längre tid än ensidig. Efter 12 veckor tar de av skenan och när hon är fyra månader så skall vi komma på röntgen. Är det då inte läkt går de vidare med det då.
Anledningen till att de inte gör UL är för att de inte har den möjligheten på sjukhuset och de som gör sådant oftast har 6 veckors behandling. Så nu vet jag varför det är olika iallafall.

Fick den gamla skenan då jag ville spara den till hon blir stor (inte kul nu, vill bara bränna den), då kanske det är kul som minne.

Kram
Heidi
Svar på tråden: Så här gick det...

Kul minne!

Skrivet av  Marja med Felix 030729
NOT! Vi fick också frågan ifall vi ville spara skenan som minne. Vem vill spara något sådant??? Nä BRÄNNA var min första tanke.
Hur går det med kläder? Felix var stor när han föddes (4890gr, 55 cm) men behövde nog bara byta skena 1 gång. Vi köpte kläder i stl 62, bara stretchiga mysbyxor som gällde.
Det stämmer verkligen att man nästan glömmer att man har haft en skenbebis, det händer så mycket hela tiden så nu minns jag knappt någonting.
Kram på er!
 

Kläder...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
är ett gissel! Myra har nu storlek Large på skenan och byxorna hon hade på sig idag var storlek 80... Tröjor går ok i stl 56-62, trots axlarna.
Har bara inte mage att pressa ned hennes små ben i något mindre, vill ha vidd i midjan. Köpte en stor pyjamas igår på HM också, de brukar vara bra. Kul är det dock inte att låta sitt barn hänga runt i pj hela dagarna...

:)Kram
Heidi
 

Hej

Skrivet av  JoA
Skönt att ni fick lite bättre information den här gången - och att ni fick besked om att det är 12 v som gäller.

Kom på först i efterhand att vi kanske skulle ha sparat minsta skenan, men då var det så dags. Tror att Alva skulle ha tyckt det var roligt när hon blev äldre. Kommer ihåg att det var en tjej i 12-årsåldern (i en kö på apoteket) som var mycket intresserad av Alvas skena, tittade och frågade, och berättade (ganska stolt) att hon själv haft skena.
 

jag har sparat skenan...

Skrivet av  åza med 4 killar
pojkarna är ju nu 9 och 10 år och dom kan inte riktigt fatta att dom legat i den...jag tog även kort på dom i den...kan ju kanske vara nått att göra nått specialarbete i skolan i framtiden...och då visa korten å skenan...
 

Bra idé

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
att göra spec arbete i skolan i framtiden. Jag har också fotat Myra i skenan för framtida bruk. Just nu är jag verkligen inte road av det men kan tänka mig att det blir ett mer intressant minne om några år.

:)
Heidi
 

Artiklar från Familjeliv