Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Halvtid idag? Frejka?

Skrivet av Annelie med Tova 1/4-04
Idag har Tova haft sin skena i 3 veckor och vi hoppas ju få Frejkabyxor efter 6 veckor så det här kan vara halvtid med skenan.
Ni som har haft Frejka, vilken skillnad upplevde ni efter skenan? Blir det mycket lättare?
Jag inbillar mig iaf att det blir bättre och lättare.

Kram på er och era skenbebisar..=)
Svar på tråden: Halvtid idag? Frejka?

Det blir mycket lättare!

Skrivet av  cecilia
Helt fantastiskt (tills man börjar längta ännu mer efter ingenting alls). Bebisen blir lättare, följsammare och passar bättre i famnen. Du får möjlighet att känna lilla mjuka kroppen varje gång du byter blöja. Jag tog alltid upp mina barn och gosade extra mycket med dem vid blöjbyte och omklädning. Och framförallt slipper bebisen den hårda skenan direkt mot huden, och du får liksom byta blöja och klä på ditt barn kläder på "riktigt"!
Och sedan går resterande 6 veckor med raketfart! Lycka till!
 

vi ska ha skena...

Skrivet av  Anna med Agnes 040426
Hej!
Här i Malmö hade de inte ens hört talas om frejkabyxa!?!?! Jag frågade vid 6-veckorskontrollen men de svarade bara kort att de inte vet, inget de använder här iallafall, utan att ens verka intresserade själva eller att ge oss några alternativ... Jag har ju läst här att flera av er har haft det, men som sagt, här är de rättså fästa vid sin von Rosen-skena, eftersom han var en malmöortoped...
Så skönt om din Tova får byta till Frejka, det verkar ju onekligen lite "mänskligare"!
Ha det bra!
 

Vad är Frejkabyxa?

Skrivet av  Tigermorsa
Hej
Jag är ganska ny på det här området. Vad är en Frejkabyxa för någonting? Hur ser den ut? Används de i Stockholm? Vi går på SÖS med vår dotter.
 

Vet...

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
inte hur en frejkabyxa ser ut "live" men de kan beskådas på http://come.to/luxation (i övrigt en bra sida med tips och råd för föräldrar till luxbarn).

Vi gick på SÖS med Myra (hon blev av med skenan i april) och där använder de sig inte av Frejka.

:)
Heidi
 

Artiklar från Familjeliv