Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Datorhaveri :-(

Skrivet av Camilla & August
Blir så irriterad... men efter att ha köpt en ny hårddisk så är vi här igen. Allt är bara bra med oss. Vi har nu badat lille plutt för första gången hemma och alldeles själva. Och nästa vecka ska vi på läkar- besök och få ett datum när vi ska ta av skenan. Fast egentligen fattar jag inte varför, 12 veckor är väl tolv veckor? Eller fick ni ta av skenan tidigare/senare? Hoppas att det är bra med er alla här, och att ni inte har drabbats av en för tidig julstress ;-)
Svar på tråden: Datorhaveri :-(

Välkommen tillbaka ;)

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Halloj!

Svarar på trådarna därnere här istället!

Skönt att höra att det är bra med er. Ja, det var Boxetten jag menade (kom inte ihåg vad den hette).

Amningen blev bättre efter ett par veckor efter besöket hos Amningshjälpen. Fick låna pump så jag kunde vila bröstvårtorna ordentligt. En gång när jag pumpade kom det nästan bara blod, det var jätteläskigt! Men sedan rullade det på och jag ammade Myra till hon var 8 månader.

Vi fick också bestämma tid för avtagningen av skenan. Det var en läkare som gjorde det. Trodde att det skulle vara "en stor grej" men läkaren bara tog av den och informerade oss om att vi skulle ringa honom när hon börjat gå ordentligt.

Ingen julstress här ännu men den kommer väl...

Kram till dig!
Heidi :)
 

Du är värd en guldmedalj :-)

Skrivet av  Camilla & August
Så som du har kämpat med amningen. Vet att det tar mycket energi ifrån en när man får kämpa så. Jag är så glad att jag kan helamma nu sedan ett par dagar tillbaka. August har tidigare fått tillägg på kvällarna, då han inte varit nöjd. Att det skulle ta sju veckor att komma dit trodde jag aldrig. Känns så konstigt att det har strulat nu med barn nummer fyra, har ju ammat barn förut och det gick bara bra. Såg att du hade tre barn, hur gamla är de *nyfiken*? Kram Camilla
 

Tre är de!

Skrivet av  Heidi! & Myra 040114
Jag har en Saga på 6 ½, Otto på 4 och så Myra då som är 11 månader.
Hur gammla är dina?
Skönt med amningen, att det går bättre nu. Jag ammade Myra i åtta månader, vilket är rekord för min del... Sedan ville hon själv sluta.

Kram!
Heidi :)
 

Godmorgon!

Skrivet av  Camilla & August
Mina små troll är som följer: Wilhelm är född 98, Mathilda -99, Othilia -02 och lilla "Agge" föstås, född 14 oktober i år :-)Så med andra ord är våra barna i stort sett jämngamla.
Skönt att det funkade så länge med amningen. Vi får se hur länge det blir här.
Ha en bra dag!
 

Artiklar från Familjeliv