Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er! En fråga från en ny här..

Skrivet av Jennie m. lille Albin + tre till
När Albin skrevs ut från BB (föddes 16 aug.) kände läkare ett knäpp i ena höften, ultraljud gjordes och läkaren sa att det var OK.
På kontrollerna på BVC har en läkare noga följt och kollat hans höft och det har inte blivit värre men inte bättre heller. I morgon ska vi åter ner på lassa och göra ett ultraljud.
Har inte direkt tänkt tanken på att det skulle vara något med hans höft då läkaren vid ultraljudet sa det var OK men nu börjar jag bli lite orolig - eller inte orolig men.. ja ni vet säkert :)

Får ju svar i morgon men tror ni det är risk att han får skena eller vad det nu kallas? Fler som har blivit "godkända" för att sedan "återkallas"?

/Kram
Svar på tråden: Hej på er! En fråga från en ny här..

Jag pratade med...

Skrivet av  Heidi! & 3 guldisar
en läkare i går om Myras lux. Han sa att de idag hellre fäller än friar. Så det finns ju en chans att han får en skena.
Däremot fick Myra sin skena på sin tredje levnadsdag men de hittade det inte på första undersökningarna.

Hoppas att det löser sig till det bästa. Skriv gärna tillbaka och berätta hur det gick!

Kram till dig!

Heidi :)
 

Har inget svar, men

Skrivet av  Camilla & August
August fick sin skena fem dagar efter födseln. Gick igenom första läkarundersökningen, men inte den vid utskrivningen. Det gjordes även ultraljud och då konstaterade man att han behövde skena. Men jag håller tummarna att allt går bra idag. Berätta gärna hur det har gått!
 

TACK för Era svar..

Skrivet av  Jennie m. lille Albin + tre till
nu är vi hemma efter ultraljudsundersökningen och det blev en OK stämpel i rumpan :) *skönt*

Läkaren sa att allt såg bra ut och att det kan vara menisken i knät som BVCläkaren känt knäppa så det blir inga fler besök dit. Känns otroligt skönt!

Tack än en gång för era svar! /Kramen
 

Artiklar från Familjeliv