Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*myyys* med min fina bärsjal..

Skrivet av Kristina med Alma
idag promenerade vi in till stan (2,5 km kanske) och vandrade runt där i 2-3 timmar innan vi promenerade hem, almagull satt i bärsjalen och mös hela tiden, hon sov några vändor också och det var så himla skönt att slippa manövrera barnvagnen runt trånga affärer, slippa hitta hissar, slippa klä av & på alma och dessutom kunna pussa henne på näsan precis när jag känner för det.

tänk att jag inte hade en aning om att bärsjalar fanns förr, vi har ju missat en massa mys!

Dessutom har jag inte ont i ryggen alls efter dagens utflykt, med BB-selen som vi hade innan (som jag visserligen slutade använda för någon månad sen) så fick jag ont i ryggen efter max en kvart, det är sån skillnad!

Ville inget särskilt med det här inlägget, bara berätta hur mysigt vi har haft det idag! *s*

*kramar*
Svar på tråden: *myyys* med min fina bärsjal..

Åååå, låter mysigt!!

Skrivet av  Lena m A och E
Jag väntar och längtar efter min beställda bärsjal! Vi sliter fortfarande med baby björnen till dottern (tio veckor) och när jag läser ditt inlägg blir jag ännu mer övertygad om att jag gjort rätt som satsat på bärsjal.

Dock är jag lite nervös för hur jag ska fixa knytningarna. Tycker du det är svårt att knyta? Har barnet accepterat sjalen direkt eller fick ni träna?

 

hej!

Skrivet av  Kristina med Alma
Jag tycker inte det är särskilt svårt att knyta, sjalen är ganska lång (5.2 tror jag), så det tjorvigaste är nog att hålla reda på ändarna.

Alma har diggat sjalen på en gång, men vi har burit henne mycket senaste månaderna på samma sätt som man bär i en sjal, så hon är ganska van redan innan.

Hoppas ni får sjalen snart, den är helt klart ett av mina bästa köp!
 

Åh...

Skrivet av  Agneta H
...vad mysigt det låter!:o)
 

Artiklar från Familjeliv