Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, kan jag få fråga er en sak?

Skrivet av Cinderella m dotter -03 & bf 3/9
Jag hör inte hemma här riktigt men tänkte att ni kanske är bäst att svara på detta.

Jag är gravid och har en dotter som kommer vara precis 2 år när bebisen kommer.
Nu har jag tänkt att jag ska slippa köpa syskonvagn och istället köpa en typ Baby bundler till lill*n och ha kvar stora sittvagnen som vår dotter har nu. Och kanske köpa en ståbräda så bebisen kan få sova i vagnen om stora tjejen vill gå.

Men är baby bundler ett bra alternativ? Jag har 2 hemsydda sjalar, en lång och en ringsjal men de är inte så mjuka o sköna som trikåsjalarna.
Hur funkar det på vintern? Bebisen kommer i september och kommer vara typ 3-5 mån under vintern. Kan man ha sjalen utanpå jackan eller ska man ha den under?

Jag vet jag är tidigt ute, men jag kan inte sluta fundera =))
Svar på tråden: Hej, kan jag få fråga er en sak?

Jag har

Skrivet av  Emma me Elma plus en liten i Juli:)
gjort både ock. Alltså haft henne innanför jackan, och utanför.
Innan för är smidigast när de är så små;)

jag hade en låång fleecehalsduk som jag lai kors framför henne o sen runt henne o så en mössa på det. Då kunde jag ha jackan lite emr uppknäppt o inte helt stängd så hela hon hamnade i.

Beträffande BB sjalen kan ajg itne uttala mig än;) Jag har Diddy o det fungerade fint;)

Det är bra att fundera tidigt. DÅ har man lite olika lösningar i huvet redan:)

Grattis oxå föresten:)
Kommer använda vår Bära Barn mkt nu med fast ajg tänkte allt köpa en trikåsjal med *skrattar*
Man blir lite ha galen av det oxå;)


 

Många tycker

Skrivet av  Anna med Samuel
att trikåsjalar är speciellt bra till små bebisar, medan de kan vara lite knepigare att använda när barnet blir större. Men det kan också vara stor skillnad i elasticitet på hemmasydda vävda sjalar och köpta beroende på vilket tyg du använt. Det är nog praktiskt som Emma skriver att ha bebisen innanför jackan när h*n är så liten, då behöver du inte heller bylsa på så mycket kläder, vilket brukar underlätta. Ni värms ju mycket av varandra.
 

Så har jag tänkt göra

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
Min son är född i mars 03 och hans första vinter hadejag honom nästan bara i bärsjal innanför jackan. Jättesmidigt när man var ute på stan. Först och främst behövde man knappt klä på de små liven nåt, bara mössa, halsduk och sockar. Båda blev ju varma av min jacka (som jag använde som höggravid året innan). Vi värmde varandra när det var kallt. Har aldrig frusit så lite som när jag bar honom innanför jackan.

Gick vi in nånstans så var det bara knäppa upp jackan och ta av mössan så var han ju avklädd. Så det var jättesmidigt att gå in och ut i affärer.

Vi babysimmade hela vintern och jag tog sonen på magen och badkläderna i ryggsäck.

Tänkte precis som du skaffa ståbräda och ha den stora kombivagnen så kan vilken som helst av barnen sova i vagnen om det blir längre promenader.

Min erfarenhet av sonen är att han sov enormt mycket bättre i sjalen än i vagen som liten.
 

Artiklar från Familjeliv