Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Funkar Ergo med vinterkläder?

Skrivet av Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Jag går i valet och kvalet att köpa en Ergo, men jag känner mig ändå lite tveksam. Är det lönt att köpa en nu, min lillkille är 2½ år och väger knappt 13 kg. Kan man bära långa stunder? Och funkar den med vinterkläder, han har ju full vintermundering liksom vi.

Hoppas att nån kan svara och förlåt att jag fyller sidan med ytterligare ett bär-inlägg. Jag saknar verkligen ett bär-snack...
Svar på tråden: Funkar Ergo med vinterkläder?

Ja!

Skrivet av  Venus
Jag har en 2½-åring på nästan 13 kilo som jag bär utan problem, länge och trots vinterkläder! :)
 

Toppen!

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Tack för ditt svar! Det verkar ju lovande!
 

Ja, det funkar, men

Skrivet av  Karolina med Isak -03
jag tycker att det är svårare att få upp sonen på ryggen ju mer han (och jag) har på sig. Väl uppe är det inget problem att bära länge (min son väger 11 kilo).

Utan ytterkläder "kastar" jag upp killen i Ergon på ett ögonblick, med full vintermundering är det lite mer pyssel, men det går och jag använder Ergon ofta just nu.
 

Nu funtar jag påe n med;)

Skrivet av  Emma me Elma plus en liten i Juli:)
Men ajg undrar. Går det med en gravid mage??

 

Ja.

Skrivet av  Susanna med Tova -03 & Torkel 041116
Iaf jag kunde bära med ergon ända tills ungefär en månad innan bf. Då räckte inte avbärarbältet runt längre och jag ville inte köpa en förlängningsdel för en månads användning.
 

Jag...

Skrivet av  Venus
hade inte kunnat göra det för min mage var ENORM, men det beror ju lite på hur man ser ut. Hade dessutom hemsk foglossning så att bära var inte aktuellt alls.
 

Typ

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Jag kunde knäppa under magen rätt sent i graviditeten. Men eftersom jag hade så mycket sammandragningar och foglossning så använde jag den inte ändå. Men när jag bara testade den korta stunder gick det bra.
 

Låter bra

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Tack för svaret! Då är det bara att välja färg nu då;-)
 

Artiklar från Familjeliv