Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smälter

Skrivet av Sterna
Sonen på 2,5 år kryper upp i mitt knä för att amma.
Efter en stund släpper han bröstet, ser mig djupt in i ögonen, ler och säger "Mamma, mjölk där" varpå jag frågar "Är det gott?"

"Mmmmmm" svarar pojken med stort leende och tindrande ögon.

Å så sitter jag här och funderar på att sluta amma för att jag är i 7:e månaden?
Svar på tråden: Smälter

*ler*

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Ja, till och från har jag funderat på att avvänja Juni - hon vill fortsätta amma. Så går det några dagar och plötsligt känns det bra igen med amningen. Så nu har jag kommit fram tillatt just nu känns det bra att jag säger nej ibland, men också säger ja ibland. Så tar vi en dag i taget bara och tänker inte så långt framåt.

Det är ju så rart när hon jätteglad säger "Där är också bröst!" och pekar på det "lediga" bröstet. "Där e jättegott!" och liksom strålar. :-)
 

Åh, vad sött!

Skrivet av  Amelie
Jag brukar fråga Vendela också om det är gott, och hon nickar där hon ligger med bröstet i munnen.

Men bestämd är hon också. Hon satt och skrek på en restaurang häromveckan, och trots att jag inte brukar amma henne offentligt längre sa jag till henne att OK, du får litet. Efter en stund frågade jag: Räcker det nu? Hon låg kvar med bröstet i munnen och skakade på huvudet. Efter en stund till frågade jag igen, och hon svarade likadant. Till slut sa jag: Nu, Vendela, nu får det lov att räcka. Hon släppte bröstet, tittade mig bestämt i ögonen och sa: NÄ! varpå hon tog bröstet och fortsatte suga.

Det var så kul så jag gav efter den gången! Det går ju att äta med en hand...
 

Artiklar från Familjeliv