Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen Svenskmedborgare efter 26 år.

Skrivet av Gh
För ca en vecka sedan hörde jag från mamma, första ggr på ett år, vi har alltså inte haft kont. på ett år med varnadra.
Våran relation knakade redan när jag var liten, men jag var alldeles för snäll att säga ifrån osv, så hon körde rätt mycket med mig.

Jag visste inte hur jag skulle ta brevet, jag skrev ett vänligt brev tillbaka, mer har vi inte hörts av.

Nu har jag äntligen blivit svensk medborgare!!!!

Jag har bott här i ca 26 år, jag kom hit som 2 åring från Indien, och är äntligen svensk medborgare, mina föräldrar, "glömde ansöka" om svensk medborgarskap när jag kom till Sverige, man var tvungen att söka svensk medborg.skap innan 1979, efter 1979 blev man automatiskt medborgare.

Å råga på allt, när jag håller på att söka medborg. skap kommer det upp att jag inte heller har uppehållstillstånd, sjukt va?? vad säger man??
är man inte redan kluven som man är??

Det var jag ju tvungen att söka, åkte till Invandrar verket och fixade det, tog ca ett ½år och medborg.skapet kostade mig 1500kr, men nu är det gjort.

Jag var bara tvungen att berätta detta, finns det någon som råkat i samma situation?
Svar på tråden: Äntligen Svenskmedborgare efter 26 år.

Grattis då! Det låter som om det var på tiden! (IMT)

Skrivet av  Jojo
"
 

Artiklar från Familjeliv