Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En enkät till och ¨jag blir nog först ut*ler*

Skrivet av Gita m Nellie


...för dem som har lust och orkar!

1) Hur gamla är dina barn och vad heter de?

*** Mina barn är 9 år(Robin) ,7år(Nicole), 16 mån(Nellie)

2) Om du har flera barn, tycker du med facit i hand att du har lagom stor åldersskillnad mellan dem?


*** Så här med facit i hand kan jag tycka att det är för och nackdelar med att ha ålderskillnad mellan barnen.

Fördelarna: man har mycket hjälp av dom 2 äldre, dom går ut och leker med den minsta, dom älskar att vara med henne(än så länge)
Njuter så med den minsta när dom andra är i skolan och när dom andra kommer hem är det full rulle.

nackdelar: Visst hade det varit skönt att vara klar med den minsta då man ändå var mitt uppe i allt


3) Om du planerar fler barn, hur stor åldersskillnad skulle du då vilja ha mellan det/dem och det/de barn du redan har?

*** planerar inga fler barn, är så tacksam och glad och nöjd med dom jag har. Har redan varit gravid 5 ggr har två barn i himmlen, 2 pojkar f/D när jag var i 6:e och resp. i 5.e månaden.

4)Om du fick fler barn, vad skulle de få heta då?

*** Har redan tagit dom namn jag ville ha på mina barn.
Svar på tråden: En enkät till och ¨jag blir nog först ut*ler*

Lisas svar

Skrivet av  Lisa
1) Hur gamla är dina barn och vad heter de?

*** Min dotter heter Aimee och är drygt 8 månader.

2) Om du har flera barn, tycker du med facit i hand att du har lagom stor åldersskillnad mellan dem?

--

3) Om du planerar fler barn, hur stor åldersskillnad skulle du då vilja ha mellan det/dem och det/de barn du redan har?

*** Jag vet inte riktigt, men 2-3 år kanske? Inte för långt och inte för kort. Tänkte att man kanske vill glömma av spädisåldern lite innan nästa så det blir gulligt igen. Om det nu funkar så. Fast jag vill inte komma ur småbarnsåldern helt för då kanske man har hunnit bli bortskämd själv.

4)Om du fick fler barn, vad skulle de få heta då?
Oj, svårt... Om det blev en flicka tycker jag om Indra som jag dessutom tycker passar bra till Aimee, fast man vet ju inte om det passar den nya bebisen..., om det blir en pojke har jag ingen aning...

MVH Lisa
 

Annas svar

Skrivet av  Anna Med Michaela 991219 + bf 29 /12
1) Hur gamla är dina barn och vad heter de?
Michaela som blir 4 den 19 dec.


2) Om du har flera barn, tycker du med facit i hand att du har lagom stor åldersskillnad mellan dem?


3) Om du planerar fler barn, hur stor åldersskillnad skulle du då vilja ha mellan det/dem och det/de barn du redan har?

Planeringstadiet är nog rätt så avklarat. Det kommer att bli 4 år mellan dom. vilket är på gott och ont.


4)Om du fick fler barn, vad skulle de få heta då?

Vet inte !!!!!!
Behöver hjälp med det då vi inte kommer överens om namn ännu. Detta med namn är på planeringstadiet istället. Nåväl förhoppningsviss så har man lite tid till på sig.
Någon som har förslag på blivande bebisen som vi tror blir en kille ??????

 

Trudes svar kommer här:

Skrivet av  Trude med Sabina 001013
1) Hur gamla är dina barn och vad heter de?
Sabina hon fyller tre år imorgon!

2) Om du har flera barn, tycker du med facit i hand att du har lagom stor åldersskillnad mellan dem?

----
3) Om du planerar fler barn, hur stor åldersskillnad skulle du då vilja ha mellan det/dem och det/de barn du redan har?

Ja du det lär ju bli några år, minst 4 i alla fall. Vi får se när bebisverkstan öppnar! Sen får vi se när det blir något konkret av det hela!!
Planera kan man ju alltid men sen återstår det att se om naturen är med en!

4)Om du fick fler barn, vad skulle de få heta då?
Ett namn som jag tycker jätte mycket om är Emilia, Nelly (Nellie), pojknamn, Martin, Mathias. Vi vill gärn att namnen fungerar på spanska också...

Kram
Trude



 

Sonya svarar - alltid kul med enkäter

Skrivet av  Sonya
) Hur gamla är dina barn och vad heter de?
***Julia 3½ år och Filip 9 mån

2) Om du har flera barn, tycker du med facit i hand att du har lagom stor åldersskillnad mellan dem?
***Ja, vi planerade in det så, och det känns precis rätt, fast det kan bli lite körigt när de hamnar i 3 resp. 6-årstrotset samtidigt har jag hört...


3) Om du planerar fler barn, hur stor åldersskillnad skulle du då vilja ha mellan det/dem och det/de barn du redan har?
***Då skulle det nog bli när Filip är runt 5 år, för först ska vi hitta annat boende, och det var inte så kul att vara gravid precis när Julias trots startade.
(Fast vi har sagt att det räcker med 2 barn...)

4)Om du fick fler barn, vad skulle de få heta då?
***Jag har säkert 20 olika namn jag skulle kunna välja, men så har jag ju en man som prompt ska vara med och bestämma (smile), och då rasar listan totalt. Vi var lite lättade när Filip föddes för annars hade vi fått namnproblem...
Iallafall - om jag fick bestämma så ligger Alva och Elias högt på listan.

 

Artiklar från Familjeliv