Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon här som oxå skriver .......

Skrivet av Gita
dagbok /minnesbok om sina barn?

Det är en kul grej jag gjort sedan 1.a kom för 9 år sedan, (har nu 2 till) det är jättekul att gå tillbaka och kolla vad som hänt under åren.

Jag har ju inte skrivit varje dag, så man kanske kan kalla det för minnes bok, ett tips till er alla som tycker att ni vill skriva ner vad ert barn gör.

ville bara tipsa, det kanske finns fler här som gör likadant*ler*
Svar på tråden: någon här som oxå skriver .......

Ja, jag försöker...

Skrivet av  Lisa
Skriver upp både stora händelser och små vardagliga, men ska sanningen fram så är jag lite dålig på att komma ihåg... Man tror ju hela tiden att det där kommer jag ihåg, eller jag skriver upp det sen, och så glömmer man det. I alla fall det exakta datumet, och det är ju lite synd...

MVH Lisa
 

Jag var jätteduktig

Skrivet av  Sonya
med Julia, det fanns mer tid då. Med Filip är jag ganska duktig, försöker åtminstonde täcka samma saker som med Julia.
När hon fyllde tre år gjorde jag ett kompendium, eller vad man nu ska kalla det, av allt (som jag skrivit på datorn) och så kan hon få den när hon blir stor. Hoppas att jag kan få ihop ett till Filip också.
 

fick du mitt mail?

Skrivet av  Gita
Har skickat ett mail till dig.

Smart det där med att skriva ett Kompendium till barnen.

Jag funderar på om jag skall renskriva böckerna som jag skrivit till mina barn och ge barnen orginal böckerna och så behåller jag kopiorna.

Tack för tipset Sonya!

 

Artiklar från Familjeliv