Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är vi äntligen hemma alla fyra !

Skrivet av Anna med Michaela 991219 + Erik 2/1 2004
Lille Erik kom till oss den 2 januari.
Gjorde entré i världen klockan 12.51 genom kejsarsnitt.
Skulle ju in på en kontroll på Uppsala akademiska på fredagsmorgonen för att se om dom skulle sätta igång mig eller om det vart snitt. Var inte mer öppen än jag var på måndagen, bara 3 cm. Så dom bestämde rätt så snabbt att det skulle bli snitt.
Fick träffa narkosläkaren och läkaren som skulle göra snittet.
Allt hände väldigt plötsligt tycker jag. Var ju inne vid nio på morgonen och vid 11 så hade dom bestämt sig.

Själva snittet gick väldigt bra. Vilket ställe och bli snittad på. Med en underbar utsikt och strålande sol.
Erik vägde lite under det dom uppskattat honom till men han vägde en bra bit ändå.
Hela 4790 gr och var 52 cm lång. Detta var ju bara 4 dagar över tiden så jag är glad över att det inte blev flera dagar.

Vart uppskickat till uppvaket medans Peter fick ta hand om Erik. Erik hade lågt blodsocker vilket medförde att han numera är alldeles blå på händerna efter varje stick dom har tagit för att kontrollera detta. var tredje timme dom 2 första dygnen.
Eftersom han hade lågt blodsocker fick han även ersättning var tredje timme. Trots detta har han gått ner lite men är ändå en lite gobit..

Michaela fick träffa honom dagen därpå och verkar tycka han är en lustig liten sak som man måste vaka över. VE och vasa för den som lämnar honom en sekund om han låter !!!

Fått ligga kvar på sjukhuset under helgen och kom hem igår. Mår trots allt rätt så bra men är lite trött och har ont av naturliga själ.

Så det vart aldrig ett till decemberbarn för mig som det skulle blivit men vad gör det ?


Svar på tråden: Nu är vi äntligen hemma alla fyra !

GRATTIS

Skrivet av  Millma
jättestort grattis från oss. Skönt att allt gick bra! kram
 

Har tänkt SÅÅÅÅÅÅ mycket på er!!!

Skrivet av  Gita
GRATTIS till er lilla kille.

Vad roligt med en liten grabb när ni redan har en tjej.

Grattis än en gång, kul att allt gick så bra.!
 

Grattis än en gång!!

Skrivet av  Trude med Sabina 0010
Åhh va´skönt att allt gick så bra!

Krama om den lille och resten av familjen!

Kram
Trude
 

GRATTIS

Skrivet av  Sonya
Vad roligt.

Ganska smidigt med kejsarsnitt, jag fick ett planerat snitt med Filip. Skulle föredra det igen, om det blev så...

Det är alltid spännande med syskonens reaktion. Julia reagerade bra. Också lätt överbeskyddande, hon var alltid rädd att de som kom o hälsade på skulle ta hennes lillebror med sig hem.

Så det blev en liten januaribebis...

Grattis igen
Kram
 

Grattis!

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Skönt att allt gick bra! Personligen tycker jag att det är bra att det blev ett januaribarn istället, så blir han inte yngst i klassen! Men det är ju jag det, hoppas att du inte blev besviken för att du inte fick ett decemberbarn i stället!

MVH Lisa
 

Artiklar från Familjeliv