Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så var det diet-dags då...

Skrivet av Sonya
...för fy vad godis jag har klämt i mig i påsk. Värre än på många år!

Med tanke på vad lugnt det är på snacket så ligger väl ni alla o pöser efter godisveckan ;)

Borde egentligen vara kräkfärdig vid bara tanken på godis men hemma i skåpet ligger typ 10 kg choklad från Schweiz (nja aningen mindre - 5 kg kvar...) som skickades hit innan påsk - och det MÅSTE ju ätas upp innan det blir dåligt...är min lama ursäkt för att min disciplin är så katastrofal!

Men...har bestämt mig för att dieta mig lite. Ska gå igenom ett dietprogram på 13 dagar som man ska gå ner ca 5 kg med sägs det. En kompis har prövat det, o även om hon kanske inte gick ner så mycket så mådde hon iallafall bra mycket bättre. Det är mitt mål också, för jag har såna ständiga bråk med dottern så jag skulle nog behöva kunna lugna ner mig lite grann. Suck...är så trött på de där trotsbråken som driver mig till vansinne.
Så några kilo färre eller inte spelar inte så stor roll...bara jag orkar gå igenom dessa duster med lite mer lugn o pedagogik så skulle jag vara glad.

Tjing på er!

Millma...jag ska maila...
Svar på tråden: Så var det diet-dags då...

Elaking.. =))

Skrivet av  Anna m Michaela -99 & Erik 04
Jag som sitter här och är jättesugen på choklad......
Vad är det för slags diet som du ska göra ??

Vill också gå ner i vikt nämligen.
 

Jag vet inte

Skrivet av  Sonya
vad den heter. Ska ta reda på det ;)

Men den ska ju tydligen vara bra, härör från Norge. Man följer ett matschema i 132 dagar o sen ska man tydligen inte gå upp igen. (Fast det tror jag inte på).

Chokladen har min kära svägerska skickat - mest för barnens skull, men vad gör man när barnen sover, o man själv är jättesugen. (Och inte kan man väl ge sina barn choklad i tid o otid - inte bra för deras tänder o hälsa. Nä, det är nog bättre att mamma tar hand om det...hehe)
 

13 DAGAR var det ju ...inte 132...

Skrivet av  Sonya
det hade jag inte pallat!!!!
=)
 

Artiklar från Familjeliv