Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu har det kommigt rätt många "nya" det skulle ...

Skrivet av Gita
vara roligt med en presentation av er alla.

Kan inte vi alla som skriver här bara skriva lite kortfattat om oss själva tex hur gamla vi är , var vi bor hur många barn vi har vad vi gör osv?

vore kul och höra lite vad folk här inne gör osv*ler*
Svar på tråden: nu har det kommigt rätt många "nya" det skulle ...

jag blir väl först på plan......

Skrivet av  Gita
jag heter Gita och är 31 bor i Huddinge, strax utanför STHLM, gift med David 32.

Jobbar som Undersköterska på en akutintagnings avd. för sjuka barn.
Maken är Civilingenjör på saab i Södertälje.

Har 3 barn:

Robin snart 10
Nicole 7 år
Nellie snart 2 år

Ja de finns väl inte så mycket med och berätta.

Ha det bra allihopa!
 

Ja, du vet ju hur gammal jag är

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Det mesta står i mitt info. Men jag ska få hit en tjejkompis imorgon som ska hjälpa mig med bilder och även en hemsida. Men lite kortfattat:

Heter Åsa Yoon-jung Gislason och är sedan 3 år tillbaka gift med Gardar Gislason. Jag fyllde 30 år nyss. Är från Skövde ursprungligen. Gardar är ifrån Island. Tillsammans har vi 2 barn, Aron född 10 jan-02 och Ruben född 28 juli-03.
Adopterades till Sverige -78 tillsammans med min lillasyster. Har haft kontakt med mina föräldrar i Korea sedan jag var 6år. Mina föräldrar där är skilda. Mamma har 2 barn och pappa har 2 barn. Har varit och hälsat på -89 och vi bjöd hit mamma -91. Har sedan dess valt att bryta kontakten till våran biologiska pappa.
Min syster bor även hon i Stockholm och har 2 barn.
 

Gita

Skrivet av  Sonya
Du vet ju vem jag är (o jag ska höra av mig till dig, har varit så mycket annat nu bara)

Men en del andra kanske inte vet, så nu kommer en snabbpresentation.

Sunita heter jag egentligen, men mitt nick har blivit så förknippat med fN-snacket här att jag behöll det.
Bor strax utanför Göteborg. Är förlovad med sambon och vi har Julia f00-01 och Filip f03-01.

Jag blir 30 i sommar (PARTY!!! :-)

Jag kom till Sverige från Bombay (n b Nasik, Indien)vintern ´77 (några dagar innan julafton).
Vet inget om mitt ursprung alls, är hittebarn så jag har inte ens försökt.

That´s it tror jag.
 

Lite lika du och jag... :-)

Skrivet av  Woogie
Jag heter egentligen Laxmi. Är adopterad från Bombay, Indien. Är hittebarn och barnhemmet jag var på finns inte längre. Jag var 5 mån. när jag 31/5-79 kom till Sverige.
Har en son på 2,5 och bor i en liten by/samhälle utanför Lund.
 

Barnhemmet...

Skrivet av  Sonya
jag var på finns fortfarande men är inte ett barnhem för föräldralösa längre utan ett avlastningshem för barn med jobbiga hemförhållanden.

Mina papper om mig finns kvar där, o när jag var där ´93 fick jag läsa dem, men inte kopiera. Frustrerande?? Ja, det handlade ju om mig. Men lagen sa att de inte fick ge ut papperena än mindre kopiera dem tydligen.

Har du varit tillbaka i Indien?
Jag vill åka dit igen med barnen när de blivit större. Om 10 år kanske. Det hade varit roligt.
 

och en liten presentation från mig...

Skrivet av  Anna m Michaela 991219 & Erik 040102
Anna heter jag. Är nyss fyllda 27 år.
Kommer ifrån chile,Har en bror från ecuador.
Kom till sverige när jag var 3 månader. Vet det mesta om mitt urspung numera..
Har två barn.. Michaela som är 4 år. Och Erik som vart 4 månader i söndags..
Gör ingeting just nu utan är hemma med Erik. Annars är jag arbetslös. Michaela går på dagis 15 timmar i veckan.
Skriver här ibland men annars hittar man mig lättast på vinterbarn 99/00 och vinterbarn 03/04.

 

Okej!

Skrivet av  Kim, inte arg alls idag!
Är väl eg. nygammal så jag kan berätta att jag heter Kim, är 32 och adopterad som spädbarn från Korea. Jag har två barn, 4 o 2 år gamla. Gift med en äkta "svenne" så det har blivit ljusa barn men med bruna ögon. Pluggar heltid med siktet mot en juristexamen inriktning process och straffrätt. Lite om mig!
 

Du

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Måste bara skratta lite. Skönt att veta vilket humör du är på. Men du verkar inte vara så särskilt arg av dig. Har bara sett dig arg en gång här hittills.
 

och du

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
det fanns väl skäl för det.
 

ja, jo...

Skrivet av  Kim, egentligen ganska snäll
det tycker ju jag i alla fall själv. Men man vet ju aldrig vad andra tycker. Och så kan det ju vara bra för folk att veta att jag inte alltid är just upprörd, de kanske inte vågar läsa några inlägg av mig då?! Vem vet?!
 

Hej!

Skrivet av  Tori
Jag läser ofta men skriver sällan. Är 36 år har två pojkar 4 och 6 år gamla i år. Är adopterad från Finland och har träffat mina syskon på min pappas sida och brevväxlat lite med min biomor, men har i dag ingen kontakt med någon av dem.
 

Lisa\'s presentation...

Skrivet av  Lisa m. Aimee
Jag heter Lisa och fyller 30 i år, adopterad från Korea. Har en dotter på drygt 1 år som heter Aimee.
Har nyligen börjat arbeta igen efter föräldraledigheten, är läkarsekreterare.

MVH Lisa
 

Ger mig tillkänna!

Skrivet av  Mia med Elin 030228
Jag har varit här inne och smygläst lite. Är inte själv adopterad men min sambo är adopterad från Sydkorea. Så jag är lite nyfiken på er! Vi har en dotter som är 14 månader. Jag är 31 år och jobbar som sjuksköterska.
 

Annica

Skrivet av  Annica m. Leon bf 10/10
heter jag. Är 30 år och icke adopterad. Min sambo däremot kommer från Bombay, Indien, och är 29 år. Tillsammans har vi en son på 2½ och en bebis på väg (okt).

Jag är sjukskriven pga foglossning för tillfället. Annars så jobbar jag i en barnklädesaffär.

Tack och hej!
 

Jenny

Skrivet av  JennyF FR
Jag är härinne och läser i bland!!
Jag är frân Indien, blev 30 i januari, är frân Poona , Indien.
Kom hit i mars 74, frân ett barnhem i Poona.
Har varit tillbaka, 2 ggr, en gâng innan vi fick barn, och en gâng med mina barn , som dâ var 3 och 4.
Bor sedan 92 utomlands.
det var lite om mig.
 

Poona

Skrivet av  Sonya
Poona, är det stort? Kan det funnits fler barnhem där? Undrar för jag känner en tjej som också är från Poona. Ni kan inte ha träffats dock för hon är några år yngre o du måste ha kommit till Sverige som bebis.

Vore intressant bara om ni var från samma ställe.
 

Poona,

Skrivet av  JennyF FR
har säkert flera barnhem, det barnhemmetjag kommer i frân är Shreevatsa och som tillhör sjukhuset, det ligger vägg i vägg.
jag fick 3 adresser till 3 adopterade barn, som jag skrev till men det blev inte sâ att vi höll kontakten.
synd!
 

Jojo, det är jag!

Skrivet av  Jojo
31 år gammal, boende i norr med sambo och två barn. Flicka 6 år och pojke 3 år.

Jobbar på en av läkemedelsjättarna. Letar desperat efter drömhuset och längtar efter en husvagn. Gillar att pyssla, baka och påta på kolonilotten.

Kom till Sverige som adoptivbarn 1 år gammal. Född i Sydkorea, hittebarn som blev lämnad vid en polisstation. Läser ofta här inne men är lite tråkig och skriver bara periodvis.
 

Millma

Skrivet av  Millma
Hej
Jag heter Mi och är 29 år i år och född i Korea. Jag har två barn, en flicka som är 3 och en pojke som är 7 månader. Jag var mer aktiv här inne förrut men nu har jag inget internet och då blir det inte så ofta... Är föräldraledig men börjar arbeta igen till hösten. Är lärare.
 

Artiklar från Familjeliv