Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har läst igenom massa papper...

Skrivet av Woogie - söker...
Och vet nu vad min lilla syster hette... och att mamma och pappa har ett kort på henne någonstans. När jag berättade för mamma att jag inte hade vetat det innan sa hon:
- Jodå gumman... du lyssnar ju aldrig på vad jag säger. Jag visade ju dig kortet. Och på baksidan står hennes namn. (Precis som på bilden av mig).
Sedan kryper det fram att detta var när jag var 8-10 år gammal... Jösses.. skulle jag minnas det?

I alla fall, mamma och pappa hade mycket kontakt med en annan familj och hjälpte dem lite... och den första flickan de skulle få låg i samma säng som min kommande syster... båda blev magsjuka och båda dog... :-(
Jag själv var 58 cm lång, 4040 g lätt och 5 månader gammal när jag kom hit, med Salmonella och allt... Så kan livet vara.

*letar vidare*
Kram på er!
Svar på tråden: Har läst igenom massa papper...

min

Skrivet av  Jenny FR
lillebror hade ocksâ salmonella när han kom till Sverige och de första barnet som mina förâldrar skulle ha adopterat gick bort bara nâgra dagar innan Pappa âkte ner och han kom hem med mig i stället!
 

Och jag hamnade i fel fam.

Skrivet av  Giho
Igentligen skull jag ha hamnat hos en fam neråt i Landet.

Mina föräldrar som jag har i dag dom skulle ha en liten bebis och så kom jag glad i hågen 2 ½ år gammal till Arlanda, mina föräldrar stod med bebis kläder i handen och visste inte vad dom skulle säga.

Och den bebis mina föräldrar skulle fått hamnade hos den fam jag skulle bott hos från början.

Jag hade oxå en del problem när jag kom från Indien,, mask i magen löss, m.m

Och i mitt pass stod det att jag var född -75 och jag kom till sverige och var 2½ år nästan tre år 1975, lustigt va?

Och i den andra tjejens pass stod det att hon var född -72, och hon kom till sverige-76 och var då bara ca ½ år gammal.
 

Gita skall det vara

Skrivet av  Giho
jhkjhds.
 

Till

Skrivet av  Jenny FR
vilken del av landet kom du till? Jag kom till Jönköping!
 

Artiklar från Familjeliv